haryb Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Witam Zabieram sie za ustawienie w mojej xj900 diversion luzów zaworowych mam regulacje na płytkach zaworowych. Luzy jesli dobrze znalazlem na zimnym silniku to:ssące: 0,11-0,15 mmwydechowe: 0,16-0,20 mm Zgadza sie? A czy może mi ktoś podac jakie są orginalne grubości plytek ?I czy można wymienić płytke bez zdejmowania wałków w xj? Napewno są jakies specjalne narzedzia do nagniecenia na zawór a czy jakis domowy patent na to jest? czy trzenba zdjąc wałki rozrzadów? Czy teoretycznei jak bym kupił wszystkie plytki nowe na odpowiednie grubosci i wyjal stare i wlozyl nowe to luzy powinny byc idealne takei jakie powinny byc? pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 1) hmm no raczej nie ma oryginalnych wymiarów płytek ( no a jeśli nawet to i tak to Ci nic nie da bo z czasem wymiary się zmieniają, ale nie płytek ) no chyba że japonce motocykle robią niczym klonowane i wszystko jest identyczne 2) nie wiem jak w xj 900 ale jeśli płytki nie sa pod szklankami to pewnie sie da je wcisnąć i wyjąć płytki ( ja przygotowałem sobie 20 wypalonych kluczyków i dorabiałem potem już ręcznie odpowiedni kształt... dałem do hartowani żeby się nie łupał i do gs jest jak znalazł wygląda jak taka łyżka do herbaty w przekroju 3) po 1 jak się do tego zabierzesz to wszystkie wymiary pospisuj poszczególnych zaworów potem mierzysz płytki lepiej je pomierzyć i się nie kierować napisami bo może ktoś już coś z nimi robił .....i porównuje wyniki może (zazwyczaj ) do się tak pozamieniać że tylko kilka będzie do wymiany ....np jak luz na jakimś zaworze ( wydechowy) będzie hmm 0,09 czyli za ciasny a płytka będzie miała np 2,00 czyli by trzeba ją zjechać o ok 0,09 do grubości 1,91 ale może się okaże że płytka od zaworu ssącego ( które są częściej cienki od wydechowych) ma wymiar ok 1.91 czyli taki jaki jest Ci potrzebny zamieniasz i 1 zawór już git a dopiero jak już sie nie da pokombinować to dokupujesz bądź szlifujesz płytkę a potem ją rozmagnesowujesz chyba sie niegdzie nie zamotałem :buttrock: pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Nie wiem jak w XJ ale w Kawce ZR7 zawory z przebiegiem się "zamykają" więc żadnej z płytek jeszcze nie wymieniłem bo przy każdej kolejnej regulacji potrzebne są "cieńsze". :icon_twisted: Te które pasują wymiarami i mieszczą się w tolerancji poprostu przekładam a pozostałe szlifuje i jest ok. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 hary co ty tu wypisujesz !!!! ty tam do nas wracsaj i portal urucham :icon_twisted: A wracajac do tematu , moze mozna zastosowac taki wciskacz zaworow jak w aucie podczas zmiany np uszczelniaczy?? No i czy da sie to zrobic z silnikem w ramie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Bronx - serwer siadl na hostinhu LIVENET juz do nich dwa razy dzownilme niby juz uruchamiaja konta po awari wiec trzeba czekac to juz nei odemnei zalezy wiec ruszay nasz portla na godzinach. Zaworki pewnie ze można regulowac na założonym silniku ja poportu mam wyjety silnik w innym celu wiec przy okazji chce zawory zrobic. Co znaczy rozmagnesowac plytki? Ona sie magnesuje pzry szlifowaniu na magnesówce?> ale musza byc one rozmagnesowane? jak to zrobic? Jak jest plytka pod szklankowa to sie nei da bez zdejmowania wałków rozrządu? Wałki rozrządy można reka na czuja dokrecac czy bezwzgędnie musi byc klucz dynanometryczny?Jelsi tak to jakie momenty musza byc? pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ladzior Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 I czy można wymienić płytke bez zdejmowania wałków w xj? Napewno są jakies specjalne narzedzia do nagniecenia na zawór a czy jakis domowy patent na to jest? czy trzenba zdjąc wałki rozrzadów? Hej. Robilem to w poprzedniczce dywersji (XJ900F).Do wyciagniecia plytek bez zdejmowania jest specjalne narzedzie - zapiera sie toto o walek rozrzadu i naciskajac na szklanke ta sie troche chowa i da sie wyjac plytke. Moj kolega staral sie to dorobic, jednak "dziubek" nacisnajacy na szklanke musi byc nie dosc ze maly to jeszcze bardzo wytrzymaly. Polaczenie malych wymiarow i sily jaka na ten "dziubek" dziala uniemozliwilo skuteczne dorobienie tegoz narzedzia w warunkach garazowo/domowych. Ja w koncu sciagnalem walki. Jest to o tyle wygodne, ze wszystko robi sie na raz i ew. wymiania plytek miejscami przebiega blyskawicznie. Polecam jednak robic to z ksiazka serwisowa w zasiegu reki ;-) pozdr,ladzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 tak na magnesówce sie namagnesują można je domowym sposobem rozmagnesować kładąc na np lutownice taką popularną transformatorową w kształcie suszarki owinąć końcówkę którą lutujemy ( ale nie grot ;) ) np taśmą i przesuwać płytkę albo na jakiś transformator położyć ale to może być mało efektywne bo jest układ zamknięty ( tylko zachować środki bhp :crossy: ) a trzeba je rozmagnesować żeby jakie cóś sie nie kleiło jak płytki są pod szklankami to trzeba zdemontować wałki i w tym przypadku już lepiej dokonać naprawdę porządnych pomiarów żeby nie rozkręcać kilka razu wałków ( no i znaki itp żeby potem wszystko sie kręciło jak trzeba :wink: ) a same wałki dokręcać ZGODNIE Z SERWISÓWKĄ i podaną w niej siłą ps z tego co pisze kolego u góry masz płytki i da się je wyjąć po wciśnięć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Wałki rozrządy można reka na czuja dokrecac czy bezwzgędnie musi byc klucz dynanometryczny?Jelsi tak to jakie momenty musza byc?nie jestem specem :crossy: ale bez klucza sie nie obejdzie, na czuja to mozna co najwyzej narobić sobie biedy....Pozdrawiam Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 A tak z ręką na sercu używacie w praktyce wszyscy tych kluczy dynannometrycznych? bo wiem ze z teori tak trzeba itd ale w praktyce wiele silników rozebralem i złożyłem - troszke moto, troszke car i jakos nigdy jeszcze nie uzywalem kluczy dynanometrycznych i wszystko chodzilo i chodzi. Czy te luzy zaworowe ktore podalem w pierwszym poscie sa odpowiednie ? takie powinny byc? Kurcze pokombinuje z jakims narzedziem lub pojade do warszatatu samochodowego mam tam znajomego to moze jak bedzie mial to pozycze od niego klucz dynanomentryczny bo szkoda mi kupowac bo az tak malo nei kosztuje no i moze ma jakies narzedzei do wyjecia tych plytwk bez ruszania wałków. W sklepie www.motoakcesoria. pl jest narzedzie to samo w suemi co w louis.de do wyjmowania plytek bez zdejmowania wałków : http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....f42f0d174009878 i jest tam xj600 ale nie ma w opisie ze pasuje do xj900 diversion:( to znaczy ze xj600 ma inaczej skonstruowane zawory, płytki niż xj900? pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Ja przy skladaniu silnikow rzadko używam kluczy dynamometzycznych.. Po prostu nie zawsze mam możliwość "dojścia" tym kluczem a poza tym jakieś tam wyczucie w rękach mam i narazie zaden silnik sie nie rozleciał:biggrin: A co do tego klucza to sam sie zastanawiam czy go nie kupić.. Może ktoś taki ma i moze rozrysować jego wymiary?? Zastanawiam sie czy nie udałoby sie takiego dorobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 W sklepie www.motoakcesoria. pl jest narzedzie to samo w suemi co w louis.de do wyjmowania plytek bez zdejmowania wałków : http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....f42f0d174009878 i jest tam xj600 ale nie ma w opisie ze pasuje do xj900 diversion:( to znaczy ze xj600 ma inaczej skonstruowane zawory, płytki niż xj900? No ja też sie zastanawialem nad kupnem tego klucza ale jak zobaczylem ze nie ma tam w opisie xj900 diversion tylko xj600 to zwątpiłem - z tego by wynikalo ze ten klucz sie nie pozryda do mojej xj bo widocznei cos innaczej sjest skonstruowana xj600 od xj900 pod katem usiawienia zaworów, wyjmowania płytek?! pzodroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 haryb,chcesz np mostki walkow rozrzadu na czuja przykrecac?Musisz miec klucz dynamometryczny i serwisowke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Jeśli potrzebujesz jeszcze to mogę wrzucić fragment instrukcji Haynes'a - do XJ600 - w jaki sposób dobiera się płytki wraz z tabelą. Edytowane 20 Grudnia 2006 przez wojtekkkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Jeśli potrzebujesz jeszcze to mogę wrzucić fragment instrukcji Haynes'a - do XJ600 - w jaki sposób dobiera się płytki wraz z tabelą. No to wrzuc tylko to pewnie sie rozni z moja XJ900 diversion?No a może wiecie w takim trazie jakim momentem trzeba dokrecac te wałki rozrzadu to moze uda mi sie porzyczyc gdzies klucz od mechanika. Ja tez mam manuala do xj900 ale kurcze nie moge tam tego wszystkiego znalesc no i z moim ang srednio:) p.s.tak wyglada klucz do tych plytek do xj900 z manuala wzietehttp://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/..._do_zaworow.JPG pozdroharyb Edytowane 20 Grudnia 2006 przez haryb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekkkk Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Tu masz tabelę do ssących i wydechowych http://republika.pl/yamahaxjtymczasowo/ Jeśli masz problem z angielskim, to najważniejsze fragmenty mogę Ci przetłumaczyć wolną chwilą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.