Skocz do zawartości

male pytanko dotyczace exc i ttr


Rekomendowane odpowiedzi

[....] wlasnie sie zastanawiam w zasadzie to jest tak ze ja chce kupic ttr ale chcial bym wiedziec cos o LC4 i exc i dopiero wybrac bo za yamaha jestem w 80 % a reszta na ktmy spada niech mi ktos cos o nich napisze

 

Stary , ale ten Twoj wybor pomiedzy EXC , TTR , a LC4 to jest troche szalony , bo : porownywanie EXC do dwojki pozostalych ma sie jak piesc do oka.

 

EXC to wyczyn , 525 idzie jak potwor, co 10 000 km musisz rozebrac silnik i sprawdzic co i jak , zmienic lancuch rozrzadu , lozyska na wale , zawory regulujesz co 1500 km !!!!!!!! , olej zmieniasz tak samo. Jak zanidabasz serwis to pewnego ranka obudzisz sie , a Twoj silnik bedzie lezal we fragmentach u sasiada za plotem. Raz na rok trzeba zmienic uszczelniacze w zawieszeniu. NIe nadaje sie na dalekie trasy, chyba za wsciekly jak na turystyke off roadowa. Delikatne chlodnice i pokrywy magnezowe.

 

LC4 i TTR to duze , turystyczne enduro (naprawde enduro , a nie jak Transalp "niby enduro").

 

Ja tez kupilem TTR po artykulach MotoAfryka itp , ale szybko sie rozczarowalem, dlaczego , o tym pisalem w niedawnym watku, w mega skrocie (odpalanie zalanej, ganik podcisnieniowy, slaba jakos wykonania (owiewka, zegar), awaryjna elektryka, mulowaty silnik, ktory padl po 15 000km.

 

Uwazam , ze jesli rozwazasz ciezkie motocykle to powinienes wziac pod uwage XR 600, TTR i LC4.

 

LC4 fajne , na pewno 100 razy trwalsze od EXC , ale ciezkie, z dobrym zawiasem, super stylistyka, ze swoimi smaczkami, slaba siec dealerow w Polsce, jak bedziesz dbal i sie wgryziesz w ten motocykl to posluzy troche jak nic.

 

Ja bym bral w takim ukladzie XR 600 , ma gorszy zawias od KTM'a , i TTR , ale nie jakos DUZO gorszy, silnik zapyla jak wsciekly, dobre zaopatrzenie w czesci, uzywki , ksiazki serwisowe, podatna na tuning, nie ma chlodnic - nie masz czego rozbic na kamieniach , ogolnie pancerna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś mi to wyjaśnić? Co oznacza, że koszty utrzymania EXC 400 zładłyby go po roku? Zmiana oleju co 1000 km i regulacja zaworów? Czy to tak wiele kosztuje? Z tego co się orientuję exc 400 nie wymaga wymian tłoka co ileś tam godzin ani nic podobnego. Więc skąd te przypuszczenia? Może o czymś nie wiem, więc mnie oświeć proszę...

Myslę że w TT-r olej zmienia sie znacznie żadziej tak samo jak i regulację zaworów wykonuje sie pewnie nie czesciej jak 5000. Czyli na takim przykładzie jak napisałem koszty są 5 razy mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę że w TT-r olej zmienia sie znacznie żadziej tak samo jak i regulację zaworów wykonuje sie pewnie nie czesciej jak 5000. Czyli na takim przykładzie jak napisałem koszty są 5 razy mniejsze.

 

Masz rację, że koszty są mniejsze, ale z drugiej strony obłsuga EXC 400/525 nie są jakoś bardoz wysokie. No chyba że w roku robisz kilka-kilkanaście tysięcy kilometrów. Ale do tego EXC się nie nadaje chociażby z pododu mało wygodniej pozycji i fotela do podróżowania.

TTR i EXC nie ma co porównywać dosłownie. Wszystko zależy do jakiego enduro ma służyć. Jeśli do dalekich wyjazdów krajoznawczych to raczej np. TTR, ale do ostrych jazd w ciężkim terenie/torze EXC.

Nie ma nic uniwersalnego - nauczyłem się tego przez ostatnie dwa lata i kilku zmianach motocykli :notworthy: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc exc odpada

 

TTR znajomy ma i fajnie mu to chodzi jednak bardziej zaczynam zastanawiać się nad LC4 a co do Xr nie moge znaleść żadnej fajnej takiej koło rocznika 95 mam honde i wiem co to jest za motorek

 

np. http://moto.allegro.pl/item147308370_ktm_l...iel_2000_r.html

Edytowane przez ninjabike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj u szkopow XR 650 L - wersja hamerykanska z silnikiem od domina (650ccm) za 15 tys mozna wyrwac XR 650 R ( chlodzona ciecza 60! kuni ,ponizej 140 kilo wagi gotowa)

 

ten KAT z linku pojdzie za 13 - 15 tys , szukiaj 620 SC- SuperCompetition ( mozna poznac bo braku podnozek pasazera i braku ich miejsca montowania oraz okragłym liczniku - mozliwe ze i brak stacyjki) albo EXC - LC4 EXC ( bo taka wersja tez jest, ale poza nazwa nie ma nic wspolnego z EXC)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

LC4 EXC ( bo taka wersja tez jest, ale poza nazwa nie ma nic wspolnego z EXC)

 

qrcze nikt tego jeszcze nie stwierdził czy sa jakies roznice czy nie bo nikt nie probował porownac 2 takich samych modeli

a co do wagi to LC4 w wersji SX waży 117 w EXC 120 EGS 127 sa to dane z serwisowki rok 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj u szkopow XR 650 L - wersja hamerykanska z silnikiem od domina (650ccm) za 15 tys mozna wyrwac XR 650 R ( chlodzona ciecza 60! kuni ,ponizej 140 kilo wagi gotowa)

 

ten KAT z linku pojdzie za 13 - 15 tys , szukiaj 620 SC- SuperCompetition ( mozna poznac bo braku podnozek pasazera i braku ich miejsca montowania oraz okragłym liczniku - mozliwe ze i brak stacyjki) albo EXC - LC4 EXC ( bo taka wersja tez jest, ale poza nazwa nie ma nic wspolnego z EXC)

Xr fajna sprawa ale 15 tys no niestety tyle to ja nie mam chyba jednak zostane przy LC4 a właśnie sa jakieś modele sc... tych KTMów czym one sie różnią i który jest najlepszy z nich a i jaki jest rozmiar tylnego koła bo właśnie kupiłem sobie nową kostke na tył w promocyjnej cenie i nie wiem czy będzie mi pasować do KTMa kupilłem ją do Hondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xr fajna sprawa ale 15 tys no niestety tyle to ja nie mam chyba jednak zostane przy LC4 a właśnie sa jakieś modele sc... tych KTMów czym one sie różnią i który jest najlepszy z nich a i jaki jest rozmiar tylnego koła bo właśnie kupiłem sobie nową kostke na tył w promocyjnej cenie i nie wiem czy będzie mi pasować do KTMa kupilłem ją do Hondy

jak kazde enduro na 99% 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie calkiem czesc ma 17 DR, XT , KLR, KLX ? z Hądy chyba XL ma 17. Te bardziej terenowe pierdopedy :bigrazz: maja juz 18.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM LC4 625 Supercompetition waga 129 kg

LC4-E 640 145 kg

 

dane z katalogu 2002

 

Sam zastanawialem sie nad 525. Po dlugiej rozmowie z wlascicielem salonu ktory prowadzi go juz ponad 30 lat. Po prostu mi odradzil, bo bede niezadowolony i niesamowite koszty utrzymania.

 

Yamaha nie jest zla a uniwersalnego to nic nie dostaniesz bo albo to albo to. Tak jak juz sie wypowiadali koledzy.

 

:icon_razz:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że enduro pokroju yamahy TTR lub LC4 można uznać za uniwersalne gdyż całkiem dobrze radzą sobie w ciężkim terenie a i na dalekie trasy się nadają,wystarczy przeczytać relacje choćby z wypraw motoafryka czy motokarpaty gdzie wszyscy trzej zapaleńcy jadą na TTR.

nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak mowi Doozer. ostrzegano mnie ze TTR moze byc niewygodna w dluzsze trasy, ale zupelnie sie nie sprawdzilo. dupa wcale tak bardzo nie boli, jedzie sie przyjemnie, a najwieksza radocha ze w kazdym momencie mozna zjechac z trasy i poskakac na przydrożnych gorkach. Jedyny minus to taki ze po dojechaniu z Łodzi nad morze przez 3h dudnilo mi w uszach jak po koncercie rockowym (wydech Sebring- pewnie glosniejszy niz standard). No i jeszcze przeszkadzac moze maly bak 10l -ale mozna kupic wiekszy lub czesciej na stacje zagladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielka w tym wszystkim zasługa wygodnej kanapy na której możesz siedzieć przez pare godzin i jest wygodnie,w bardziej wyczynowych enduro typu wr czuje jakbym siedział na desce obitej materiałem :) Bak jest faktycznie niezbyt duży jednak średnie spalanie na poziomie 4-5 l pozwala przejechać dosyć sporo(mowie tu o własnych doświadczenia po jeździe w terenie),a na trasie przy spokojnej jeździe rzędu 80 km/h osiągnięcie 3 l nie stanowi problemu.Jeśli chodzi o wydech to standardowy jest do rzyci,zbyt cichy i ogolnie blokuje silnik,lepiej zainwestować w coś głośniejszego.Ja mam Falcon,przez to moja maszyna jest chyba najgłośniejsza w okolicy,jednak tylko na wysokich obrotach tocząc sie powoli przyjemnie bulgocze niczym rasowy cruiser V45 stopni :)

Edytowane przez Doozer

nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko !

 

Temat mnie troche zaciekawil. W przyszlym roku, jak dobrze pojdzie bede mial proces z ubezoieczalnia o odszkodowanie. Troche gotowki wiec wpadnie. Zamierzam wtedy sprzedac DR i zastanawialem sie co kupic. Dzwonilem do dwoch roznych handlarzy yamahy z tymi samymi pytaniami.

 

TT 600 R - maja 20 sztuk w Nanibi ( Afryka ) i twierdza, ze silniki sa niezniszczalne. Troche jednak przeszkadza mi jej dosc duza waga.

 

KTM 525 bylby idealny gdyby nie te koszta utrzymania i servisu

 

Moj ostateczny wybor padl na LC 4 625, chyba ze trafi mi sie Honda R to wtedy moze bede musial jeszcze raz przemyslec. KTM na 99 %

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...