Skocz do zawartości

Opony uniwersalne na duże enduro - ankieta


Opony uniwersalne  

34 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaką oponę uniwersalną (trasa i lekki off-road) polecasz na duże enduro ?

    • Continental TKC80
      5
    • Dunlop Trailmax
      2
    • Michelin Anakee
      12
    • Metzeler Tourance
      4
    • Pirelli MT
      2
    • Bridgestone TrailWing (TW)
      1
    • Inna (jaka?)
      8


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam WR426F i prosił bym o poradę jakie by były najlepsze opony do tego motocykla. Najbardziej mi zależy żeby motocykl miał przyczepność na tych oponach. Rozmiar felg to przód 21 a tył 19. Nie wiem jaki rozmiar był by najodpowiedniejszy. Jeżdze w normalnym enduro czyli pola, lasy. Dużo szutru nie dużo błota i średnio po piachu. Kwota na zakup kompletu to max 400zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Do Yamahy XT 660 jakie byście ogumienie Panowie polecali co by można było leśną drogą do chatki na działkę się dygnąć, 3 km oraz na szosie bezpiecznie jeździć i czasem bardzo szybko np 120km/h :)

Oglądam te Yamahy, ale widzę, że w większości klasyczne szosówki szybkie mają założone jak u mnie w mojej 600-tce. Chyba jakaś pomyłka z tymi oponami ?

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma w swojej kawie metzeler karoo 3 na tyle, na asfalcie nie narzekam jestem zadowolony na szutrach daje rade ale za to z błotem mokrą trawą nie dają sobie rady na przodzie mam metzeler sahara 3 na błoto odpada, wcześniej miałem komplet ale z tyłu była już łysa i w ogóle w terenie nie dawała rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że te Metzelery Karoo 3 to drapieżna opona ;) chyba za mocna do moich zastosowań. Po prostu rozważam czym zastąpić klasyczne szybie szosówki na których stoi teraz XT tak aby na szosie było bezpiecznie i po ubitej leśnej drodze gdzie miejscami jest sypki pasek na 3-4 cm głęboki dało się jechać na pewniaka, bo na szosówkach przejechać się tego nie daje. Przynajmniej ja nie potrafię :)

Soft enduro mi oponki poradźcie proszę.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sypki pasek na 3-4 cm głęboki dało się jechać na pewniaka, bo na szosówkach przejechać się tego nie daje. Przynajmniej ja nie potrafię :)

 

Za wolno jedziesz i motocykl traci stabilność. Zwiększ tempo, jedź cały czas z odkręconym gazem (puszczenie gazu dociąży przód i zacznie się wężykowanie), nie stresuj się za bardzo to w takim lekkim piasku przejedziesz bez problemu na szosówkach. Jak chcesz opony co dadzą radę i na asfalcie i na szutrze to weź Metzeler Tourance. W swoim życiu zjeździłem już kilka kompletów tych opon i są warte swojej ceny. Niektórzy polecają też Michelin Anakee 2, nie miałem nigdy to nic nie napiszę. Są też Anakee 3, bieżnik wygląda na bardziej drogowy ale ponoć na szutrze daje radę.

Na wiosnę kupuję do jednego z motocykli Heidenau K60, podobno poza asfaltem dają radę lepiej niż Tourance, na mokrym asfalcie idzie im ciut gorzej, na suchym jest ok. Zobaczymy czy są coś warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem metzelery tourance i asfalt super, szutry i piach też bez problemu. Obecnie na zime zmieniłem na Tkc80 przód a tył Pirelli scorpion rally mst. Tył trzyma się w piachu świetnie, w błocie daje radę i prze do przodu bez problemu. Oprócz tego to idzie tym orać pole, trawa to samo. Fajny zestaw.

Na lato będę zmieniał na k60 scout.

Edytowane przez Kobrzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za wolno jedziesz i motocykl traci stabilność. Zwiększ tempo, jedź cały czas z odkręconym gazem (puszczenie gazu dociąży przód i zacznie się wężykowanie), nie stresuj się za bardzo to w takim lekkim piasku przejedziesz bez problemu na szosówkach

Moim 100 konnym "ścigaczem" ;) nie szło mi pokonać tego 100 metrowego odcinka w sumie twardej leśnej drogi ale na wierzchu z sypkim piaskiem na powierzchni :( Totalny brak techniki jazdy po czymś takim. Dzięki za radę.

Najszło mnie dokupić tak na spokojnie drugi motor coś w stylu SM. Plan był na KTM Duka 690 ale zadbane, młode egzemplarze sztuki jednak odjeżdżają bo portfel się ścienił. Jest pomysł na Yamahę XT660. W niektórych malowaniach ta paskuda ;) się podoba, a i ceny 10-13 tys zł nie zabijają. Alternatywnie KTM DUKE 390 ładniejszy ;) ale chyba Yama będzie lepiej mi służyć jako drugi, a może z czasem pierwszy, bo mi już nigdzie się nie spieszy :P Co najważniejsze mam gdzie pojeździć na SM np po pietruszkę na działkę 3 km zamiast na około miasta w puszce robić 20 km .

Stąd pytanie o opony i ile to będzie kosztowało, bo sprzedawca ma Yamahę na typowo szybkich szosówkach.

 

ps

Dziękuje Moderacji za przeniesienie mojego pytania do właściwego wątku.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...