Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsza faza zakrętu przynajmniej w moim wykonaniu to tzw przeciwskręt... sprawdziłem i działa Hikorku

Dziękuję, że zgadzasz się ze mną, BadManku :P Właśnie o to chodzi: PIERWSZA FAZA Bo skąd niby motocykl ma wiedzieć, że zakręt będzie ciasny lub długi? Ty, skręcając kierownicą DO zakrętu mówisz motocyklowi: "dosyć pochylania się :) , ten łuk jest dla mnie odpowiedni" - i to jest druga faza/ruch kierownicą.

ps: nie mam dostępu do forum i do rzeźni ale z chęcią (jak Pcheła wszystko naprawi) trochę Cię zmieszam z błotem

Ostatni OT z mojej strony ;) Mydło Ci upadło ;)

hikor

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, że zgadzasz się ze mną, BadManku :P Właśnie o to chodzi: PIERWSZA FAZA Bo skąd niby motocykl ma wiedzieć, że zakręt będzie ciasny lub długi? Ty, skręcając kierownicą DO zakrętu mówisz motocyklowi: "dosyć pochylania się :) , ten łuk jest dla mnie odpowiedni" - i to jest druga faza/ruch kierownicą.

 

Ostatni OT z mojej strony ;) Mydło Ci upadło ;)

hikor

Taki Hikorku ale w późniejszej fazie zakrętu jeśli okazuje się, że nie dobraliśmy pochylenia motocykla zastosowanie przeciwskętu umożliwi nam większe pochylenie .. czyż nie mam racji ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki Hikorku ale w późniejszej fazie zakrętu jeśli okazuje się, że nie dobraliśmy pochylenia motocykla zastosowanie przeciwskętu umożliwi nam większe pochylenie .. czyż nie mam racji ? ?

heh, żeby dyskusje na tym Forum zawsze prowadzone były w tak miłej atmosferze :P

Oczywiście, że masz rację. Jak chcesz pogłębić zakręt, rozpoczynasz procedurę od początku. Pochylasz motocykl bardziej - przeciwskręt a później kontrujesz - zatrzymujesz walenie się motocykla. A gdybyś się zorientował, że pochyliłeś się za mocno i jedziesz po zbyt ciasnym łuku, skręcasz DO zakrętu - moto się prostuje. Uznajesz, że jedziesz tak jak Ci odpowiada więc skręcasz OD zakrętu. Zawsze DWA ruchy i tyle, BadManku

Pozdrawiam.

hikor

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś dodać: domi79, logicznie patrząc na sprawę, kiedy stwierdzisz, że w zakręcie jesteś za słabo pochylony i musisz to szybko naprawić stosujesz przeciwskręt, tym samym korygując pochylenie motocykla, ale potem musi nastąpić kontra, bo dojdzie do pewnego zjawiska zwanego popularnie DZWONEM.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś dodać: domi79, logicznie patrząc na sprawę, kiedy stwierdzisz, że w zakręcie jesteś za słabo pochylony i musisz to szybko naprawić stosujesz przeciwskręt, tym samym korygując pochylenie motocykla, ale potem musi nastąpić kontra, bo dojdzie do pewnego zjawiska zwanego popularnie DZWONEM.

Pozdrawiam

W kwestii formalnej - SZLIFEM :P

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś dodać: domi79, logicznie patrząc na sprawę, kiedy stwierdzisz, że w zakręcie jesteś za słabo pochylony i musisz to szybko naprawić stosujesz przeciwskręt, tym samym korygując pochylenie motocykla, ale potem musi nastąpić kontra, bo dojdzie do pewnego zjawiska zwanego popularnie DZWONEM.

Pozdrawiam

 

W swojej wypowiedzi nie neguję kontry po zastosowaniu przeciwskrętu :) tylko chciałem zaznaczyć iż przeciwskęt ( i kontra) pomaga w głębszym pochyleniu motocykla ;) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś dodać: domi79, logicznie patrząc na sprawę, kiedy stwierdzisz, że w zakręcie jesteś za słabo pochylony i musisz to szybko naprawić stosujesz przeciwskręt, tym samym korygując pochylenie motocykla, ale potem musi nastąpić kontra, bo dojdzie do pewnego zjawiska zwanego popularnie DZWONEM.

Pozdrawiam

Zwróć uwagę na zachowanie kierownicy podczas pokonywania zakrętu. Jeżeli stosujesz przeciwskręt, to kierownica stawia opór, dzięki czemu żadna kontra (jak pisał pewien niemiecki redaktor w Motocyklu) nie jest potrzebna. Dzwon nie nastąpi. Sprawdź na drodze, ino w odludnym miejscu, gdzie nie będziesz miał presji uważania na innych uczestników ruchu.

Samo zaniechanie odpychania kierownicy, pozwoli maszynie podnieśc się do pionu, zwłaszcza jeżeli jej pomożemy odkręcając gaz.

Spekulacje o technice jazdy są niewiele warte, jeżeli nie sprawdzamy pewnych zjawisk w sposób namacalny, doświadczalnie.

 

PROŚBA: nie ćwicznie rzeczy zupełnie nowych w ruchu drogowym, gdzie trzeba uważać na innych.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"to ja dodam cos od siebie"

 

jeżeli w czasie eksperymentu, wywieramy nacisk na kierownice i motocykl poslusznie sie pochyla, co gdy przestaniemy wywierac nacisk na kierownice? tzn chodzi mi oto co gdy bedziemy ją trzymać luźno?

 

moim skromnym zdaniem motocykl sam sie wyprostuje... to tak w sprawie tej kontry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] co gdy przestaniemy wywierac nacisk na kierownice? tzn chodzi mi oto co gdy bedziemy ją trzymać luźno?

 

moim skromnym zdaniem motocykl sam sie wyprostuje... to tak w sprawie tej kontry...

Jeśli motocykl jest zrównoważony, to nic nie zrobi sam. Trzeba mu pomóc ;)

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli motocykl jest zrównoważony, to nic nie zrobi sam. Trzeba mu pomóc ;)

hikor

 

fizyki nie oszukasz, sila odsrodkowa dzialajaca na motocykl musi wyprostowac motocykl jezeli nie pomozemy mu sie trzymać w pochyleniu...

 

to tak jak z highslide (highside?) ktory po zlapaniu przyczepnosci nagle przewala motocykl na drugą strone..

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli motocykl jest zrównoważony, to nic nie zrobi sam. Trzeba mu pomóc ;)

hikor

Hikorku nie ma w praktyce czegoś takiego jak zrównoważenie.. zawsze są czynniki, które wpływaja na zachowanie motocykla w czasie pokonywania zakrętu (przyciąganie ziemskie, ukształtowanie zakrętu, wiatr, nierównośc jezdni, stan opon..itd, itp ) :icon_razz: ;)

 

ps: ja tam wolę przyjemnośc z jazdy zamiast zastanawiania się dlaczego matka fizyka jest tak łaskawa i jeszcze nie szlifuję :icon_mrgreen:

Edytowane przez domi79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fizyki nie oszukasz, sila odsrodkowa dzialajaca na motocykl musi wyprostowac motocykl jezeli nie pomozemy mu sie trzymać w pochyleniu...

 

to tak jak z highslide (highside?) ktory po zlapaniu przyczepnosci nagle przewala nmotocyk na drugą strone..

Co ty piszesz/gadasz? Nigdy nie puszczałeś kierownicy na zakręcie? Prostowało Ci wtedy motocykl?

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty piszesz/gadasz? Nigdy nie puszczałeś kierownicy na zakręcie? Prostowało Ci wtedy motocykl?

hikor

 

 

Jasne, to jest poparte moimi zabawami z przeciwskretem... oczywiscie ni mowimy tu o tarciu podnozkami o asfalt tylko pokonywaniu zakretow..

 

Dodam tylko że takie zachowanie jednosladu dziala takze w przypadku roweru (sic!), tam tez dziala przeciwskret. rower wali sie jak szalony bo jest lekki, ale jak odpuszczam to sam sie prostuje...

 

Dodam tylko z pochylony motocykl nie jest zrownoważony. to ty kierownica rownowazysz sily prostujace i skrecajace dlatego motocykl trwa w pochyleniu...

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że można spokojnie przyjąć, iż każdy motocykl projektowany do jazdy cywilnej ma zaprojektowaną geometrię, ogumienie oraz kilkaset/tysięcy innych detali tak, żeby jednak pozostawał w równowadze a każde pochylanie bądź prostowanie motocykla odbywało się za pomocą rąk i kierownicy.

PS. Każdy dwukołowiec skręca tak samo. Rower czy motocykl.

BTW. Ostatnio miałem okazję pojeździć na 3-kołowym rowerze. Ale czad. Sąsiad ma krechę na drzwiach samochodu, bo nie wyrobiłem zakrętu na 10-metrach ;) Takie przyzwyczajenie z dwukołowców mam he he he

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...