theodor. Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Aga, daj spokój, nie warto Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zikko Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 widzę, że kompetentni ludzie odpuścili już ten temat. Widzę, że nie bez powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) Dlaczego należy dodawać gazu na WEjściu w zakręt? (mowa jest o motocyklach przeznaczonych do jazdy po asfalcie).Współczesna tylna opona ma taką konstrukcję, że w przekroju nie ma kształtu walca (jak w samochodach) ale jest sferyczna (przypomina kształtem jajo). Stąd pochylając motocykl (wejście w zakręt) tylne koło zmniejsza średnicę. Aby zrównać obroty tego koła z "uciekającym" asfaltem należy zwiększyć jego prędkość po obwodzie ("dodać gazu"). Zaczynając ćwiczenie manewru skrętu należy "odkręcać gaz" dwa razy:1. wchodząc w zakręt (zrównanie prędkości obracania się koła do "uciekającego" asfaltu)2. wychodząc z zakrętu (zmniejszenie siły ścinającej przyczepność przedniego koła)Po nabraniu wprawy należy złożyć wszystkie opisane przeze mnie elementy w całość i zacząć odkręcać gaz jednostajnym, progresywnym ruchem od momentu wejścia w zakręt do zakończenia manewru. Oczywiście dochodzi do tego praca tułowiem i głową. Zachęcam do ćwiczenia tego. Edytowane 29 Lipca 2012 przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Hikor - muszę się z Tobą umówić na gymkhanie we Wrocławiu lub na torze P-ń na jakimś popołudniu i pokażesz swoje rewelacje z tego i innych tematów :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Wpadnij do Szczecina. Mamy tutaj tor kartingowy i motocykle do ćwiczeń też się jakieś znajdą.BTW to o czym piszę to nie są żadne rewelacje. To zwykłe techniki, które dla niektórych są czarną magią. Trzeba sobie uświadomić jedną rzecz. MOTOCYKL TO NIE SAMOCHÓD. Tym pojazdem steruje się inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterQ Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) Już wiem, że przy zawracaniu trzeba skręcać kierownicę w tą samą stronę, w którą zamierzamy skręcić. Ponadto przenosimy cały ciężar ciała na zewnętrzny podnóżek, czyli stosujemy przeciwsiad. To wszystko co napisałem powyżej zgadza się z moimi odczuciami podczas pokonywania ósemek na kat.A oraz zgadza się trochę z autorem książki "motocyklisty doskonałego", który również uważał, że należy skręcić kierownicę w stronę, w którą chcemy skręcić. Ponadto DAVID L HOUGH twierdzi, że to przeciwskręt!!! I teraz jeśli isnieje taka osoba to niech mi wyjaśni jeszcze raz... Jak to możliwe, że jak skręcamy w stronę w którą chcemy jechać to jest to przeciwskręt? Rozumiem, że gdy jest wiatr i znosi nas na prawo i jest zakręt w prawo to my również skręcamy w prawo, aby zrównoważyć przechylającą nas siłę wiatru poprzez przeciwskręt. I w takim wypadku skręcimy kierownicę w prawo i pojedziemy w prawo i jest to przeciwskręt, ale w normalnych warunkach przy małej prędkości nadal nie mogę zrozumieć dlaczego tak się dzieje. Wiadomo, że przeciwskręt to inaczej przesunięcie punktu styku opony z podłożem do zewnętrznej zakrętu, ale gdy skręcamy w stronę zakrętu przy małej prędkości to PS przesuwa się w stronę wewnętrznej zakrętu, czyli dokładnie odwrotnie... Edytowane 29 Lipca 2012 przez PeterQ Cytuj Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 nie identyfikuj kierunku w którym zwrócone jest koło podczas skręcania z wektorem siły przyłożonej do kierownicy Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterQ Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) nie identyfikuj kierunku w którym zwrócone jest koło podczas skręcania z wektorem siły przyłożonej do kierownicy Nie indentyfikuje kierunku... Wiem, że nawet przy większych prędkościach koło skręca w tym samym kierunku, w którym skręcamy, a jedynie przez moment (gdy wyprowadzamy moto z równowagi) delikatnie skreca w przeciwną stronę i trwa to krócej niż sekunda... Chodzi mi jedynie o to, że przy robieniu ósemki na kat.A gdy odpycham od siebie (oczywiście delikatnie) wewnętrzną manetkę, to moto zamiast zacieśnić zakręt to go poszerza... A dla mnie to trochę nielogiczne, że moto się tak zachowuje... Przecież jak popchnę wewnętrzną manetkę dajmy na to przy manewru w prawo (ósemka) to będzie gleba i będę leczył prawe kolano, a nie lewe, więc tak czy siak jednak przeciwskręt nawet przy małych prędkościach musi pochylać moto! Edytowane 29 Lipca 2012 przez PeterQ Cytuj Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanquish Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Kurde, znajdzie się taka para dyletantów z kompletnym brakiem pojęcia o podstawach fizyki i zaczyna mędrkować o technice jazdy. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrednose Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Już wiem, że przy zawracaniu trzeba skręcać kierownicę w tą samą stronę, w którą zamierzamy skręcić. Ponadto przenosimy cały ciężar ciała na zewnętrzny podnóżek, czyli stosujemy przeciwsiad. To wszystko co napisałem powyżej zgadza się z moimi odczuciami podczas pokonywania ósemek na kat.A oraz zgadza się trochę z autorem książki "motocyklisty doskonałego", który również uważał, że należy skręcić kierownicę w stronę, w którą chcemy skręcić. Ponadto DAVID L HOUGH twierdzi, że to przeciwskręt!!! I teraz jeśli isnieje taka osoba to niech mi wyjaśni jeszcze raz... Jak to możliwe, że jak skręcamy w stronę w którą chcemy jechać to jest to przeciwskręt? Rozumiem, że gdy jest wiatr i znosi nas na prawo i jest zakręt w prawo to my również skręcamy w prawo, aby zrównoważyć przechylającą nas siłę wiatru poprzez przeciwskręt. I w takim wypadku skręcimy kierownicę w prawo i pojedziemy w prawo i jest to przeciwskręt, ale w normalnych warunkach przy małej prędkości nadal nie mogę zrozumieć dlaczego tak się dzieje. Wiadomo, że przeciwskręt to inaczej przesunięcie punktu styku opony z podłożem do zewnętrznej zakrętu, ale gdy skręcamy w stronę zakrętu przy małej prędkości to PS przesuwa się w stronę wewnętrznej zakrętu, czyli dokładnie odwrotnie... Ja mam inną propozycję. Pojeździj trochę żebyś poczuł o czym mówisz i wtedy wrócimy do tematu.Przeczytaj jeszcze raz część o przeciwskręcie z Motocyklisty Doskonałego to zrozumiesz o czym pisze autor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.