Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego należy dodawać gazu na WEjściu w zakręt? (mowa jest o motocyklach przeznaczonych do jazdy po asfalcie).

Współczesna tylna opona ma taką konstrukcję, że w przekroju nie ma kształtu walca (jak w samochodach) ale jest sferyczna (przypomina kształtem jajo). Stąd pochylając motocykl (wejście w zakręt) tylne koło zmniejsza średnicę. Aby zrównać obroty tego koła z "uciekającym" asfaltem należy zwiększyć jego prędkość po obwodzie ("dodać gazu"). Zaczynając ćwiczenie manewru skrętu należy "odkręcać gaz" dwa razy:

1. wchodząc w zakręt (zrównanie prędkości obracania się koła do "uciekającego" asfaltu)

2. wychodząc z zakrętu (zmniejszenie siły ścinającej przyczepność przedniego koła)

Po nabraniu wprawy należy złożyć wszystkie opisane przeze mnie elementy w całość i zacząć odkręcać gaz jednostajnym, progresywnym ruchem od momentu wejścia w zakręt do zakończenia manewru. Oczywiście dochodzi do tego praca tułowiem i głową. Zachęcam do ćwiczenia tego.

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hikor - muszę się z Tobą umówić na gymkhanie we Wrocławiu lub na torze P-ń na jakimś popołudniu i pokażesz swoje rewelacje z tego i innych tematów :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij do Szczecina. Mamy tutaj tor kartingowy i motocykle do ćwiczeń też się jakieś znajdą.

BTW to o czym piszę to nie są żadne rewelacje. To zwykłe techniki, które dla niektórych są czarną magią. Trzeba sobie uświadomić jedną rzecz. MOTOCYKL TO NIE SAMOCHÓD. Tym pojazdem steruje się inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem, że przy zawracaniu trzeba skręcać kierownicę w tą samą stronę, w którą zamierzamy skręcić. Ponadto przenosimy cały ciężar ciała na zewnętrzny podnóżek, czyli stosujemy przeciwsiad.

 

To wszystko co napisałem powyżej zgadza się z moimi odczuciami podczas pokonywania ósemek na kat.A oraz zgadza się trochę z autorem książki "motocyklisty doskonałego", który również uważał, że należy skręcić kierownicę w stronę, w którą chcemy skręcić. Ponadto DAVID L HOUGH twierdzi, że to przeciwskręt!!!

 

I teraz jeśli isnieje taka osoba to niech mi wyjaśni jeszcze raz... Jak to możliwe, że jak skręcamy w stronę w którą chcemy jechać to jest to przeciwskręt?

 

Rozumiem, że gdy jest wiatr i znosi nas na prawo i jest zakręt w prawo to my również skręcamy w prawo, aby zrównoważyć przechylającą nas siłę wiatru poprzez przeciwskręt. I w takim wypadku skręcimy kierownicę w prawo i pojedziemy w prawo i jest to przeciwskręt, ale w normalnych warunkach przy małej prędkości nadal nie mogę zrozumieć dlaczego tak się dzieje.

 

Wiadomo, że przeciwskręt to inaczej przesunięcie punktu styku opony z podłożem do zewnętrznej zakrętu, ale gdy skręcamy w stronę zakrętu przy małej prędkości to PS przesuwa się w stronę wewnętrznej zakrętu, czyli dokładnie odwrotnie...

Edytowane przez PeterQ

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie identyfikuj kierunku w którym zwrócone jest koło podczas skręcania z wektorem siły przyłożonej do kierownicy

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie identyfikuj kierunku w którym zwrócone jest koło podczas skręcania z wektorem siły przyłożonej do kierownicy

 

Nie indentyfikuje kierunku... Wiem, że nawet przy większych prędkościach koło skręca w tym samym kierunku, w którym skręcamy, a jedynie przez moment (gdy wyprowadzamy moto z równowagi) delikatnie skreca w przeciwną stronę i trwa to krócej niż sekunda...

 

Chodzi mi jedynie o to, że przy robieniu ósemki na kat.A gdy odpycham od siebie (oczywiście delikatnie) wewnętrzną manetkę, to moto zamiast zacieśnić zakręt to go poszerza... A dla mnie to trochę nielogiczne, że moto się tak zachowuje... Przecież jak popchnę wewnętrzną manetkę dajmy na to przy manewru w prawo (ósemka) to będzie gleba i będę leczył prawe kolano, a nie lewe, więc tak czy siak jednak przeciwskręt nawet przy małych prędkościach musi pochylać moto!

Edytowane przez PeterQ

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem, że przy zawracaniu trzeba skręcać kierownicę w tą samą stronę, w którą zamierzamy skręcić. Ponadto przenosimy cały ciężar ciała na zewnętrzny podnóżek, czyli stosujemy przeciwsiad.

 

To wszystko co napisałem powyżej zgadza się z moimi odczuciami podczas pokonywania ósemek na kat.A oraz zgadza się trochę z autorem książki "motocyklisty doskonałego", który również uważał, że należy skręcić kierownicę w stronę, w którą chcemy skręcić. Ponadto DAVID L HOUGH twierdzi, że to przeciwskręt!!!

 

I teraz jeśli isnieje taka osoba to niech mi wyjaśni jeszcze raz... Jak to możliwe, że jak skręcamy w stronę w którą chcemy jechać to jest to przeciwskręt?

 

Rozumiem, że gdy jest wiatr i znosi nas na prawo i jest zakręt w prawo to my również skręcamy w prawo, aby zrównoważyć przechylającą nas siłę wiatru poprzez przeciwskręt. I w takim wypadku skręcimy kierownicę w prawo i pojedziemy w prawo i jest to przeciwskręt, ale w normalnych warunkach przy małej prędkości nadal nie mogę zrozumieć dlaczego tak się dzieje.

 

Wiadomo, że przeciwskręt to inaczej przesunięcie punktu styku opony z podłożem do zewnętrznej zakrętu, ale gdy skręcamy w stronę zakrętu przy małej prędkości to PS przesuwa się w stronę wewnętrznej zakrętu, czyli dokładnie odwrotnie...

 

Ja mam inną propozycję. Pojeździj trochę żebyś poczuł o czym mówisz i wtedy wrócimy do tematu.

Przeczytaj jeszcze raz część o przeciwskręcie z Motocyklisty Doskonałego to zrozumiesz o czym pisze autor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...