Skocz do zawartości

Mam pytania odnosnie czesci ekspl. do VS750..


JareG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

.. a jako ze na kaciku bardziej stosownym nikt mi nie odpowiedzial, zapodaje je tutaj :icon_mrgreen:

1. Jakie filtry oleju i powietrza polecalibyscie do mojego Intrudera..? Filtr oleju jest jeden, a powietrza chyba sa dwa..? (znalazlem Hiflofiltro HFA3606+HFA3607, tak wlasnie bylo to podawane..)

2. Jakie swiece - konkretnie, czy warto sie pchac w irydowe etc., czy zostac przy zwyklych (NGK DPR8EA-9) ?

3. Plyn chlodniczy do -20 (Motul powiedzmy) bedzie wystarczajacy, czy lepiej zapodac taki do -35 ?

4. Oleum silnikowe mam lac 10w40, czy zapodawac Motula, czy Castrola czy co..?

 

Na razie tyle tych pytan, z gory dzieki za odpowiedz :bigrazz: :buttrock:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. a jako ze na kaciku bardziej stosownym nikt mi nie odpowiedzial, zapodaje je tutaj :)

1. Jakie filtry oleju i powietrza polecalibyscie do mojego Intrudera..? Filtr oleju jest jeden, a powietrza chyba sa dwa..? (znalazlem Hiflofiltro HFA3606+HFA3607, tak wlasnie bylo to podawane..)

2. Jakie swiece - konkretnie, czy warto sie pchac w irydowe etc., czy zostac przy zwyklych (NGK DPR8EA-9) ?

3. Plyn chlodniczy do -20 (Motul powiedzmy) bedzie wystarczajacy, czy lepiej zapodac taki do -35 ?

4. Oleum silnikowe mam lac 10w40, czy zapodawac Motula, czy Castrola czy co..?

 

Na razie tyle tych pytan, z gory dzieki za odpowiedz :flesje: :notworthy:

Witaj JareG. Ekspertem nie jestem ale do swojej 800-ki filtr oleju, płyn chłodzacy, olej do silnika i olej do przekładni wymieniam takie jak podaje instrukcja - ta z którą sie tyle męczyłem. Jak producent je zaleca to tak właśnie czynię. Apropo filtrów powietrza i świec to nie wymieniałem w zeszłym roku, zreszta z tego co sie orientowałem to filtry powietrza sa drogie (chyba że masz namiary na tańsze). A przy okazji wymiany płynu w chłodnicy, zdarzyło ci sie w czasie eksploatacji motóra że włączył sie wentylator na chłodnicy ? Bo u mnie jeszcze tego nie zauważyłem, a może wiesz jak to sprawdzić? Pozdrawiam. puchal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj JareG. Ekspertem nie jestem ale do swojej 800-ki filtr oleju, płyn chłodzacy, olej do silnika i olej do przekładni wymieniam takie jak podaje instrukcja - ta z którą sie tyle męczyłem.

a jak podaje instrukcja?

wiem że olej do silnika i filtr oleju co 6 tys a reszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak podaje instrukcja?

wiem że olej do silnika i filtr oleju co 6 tys a reszta?

 

SILNIK: Chłodzony cieczą, dwucylindrowy V-o kącie rozchylenia cylindrów 45 stopnie, poj. 805cm^3 , czterosuwowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy napędzanych łańcuchem, trzy zawory na cylinder, gaźniki podciśnieniowe ,zapłon elektroniczny, rozrusznik elektryczny akumulator 12V, średnica/skok tłoka 83/74.4, stopień sprężania 10:1 Moc maksymalna 50 KM przy 6400 obr/min moment obrotowy 63 Nm

PRZENIESIENIE NAPĘDU: Napęd wstępny kołami zębatymi, wielotarczowe sprzęgło mokre , 5 stopniowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła: wał Kardana.

PODWOZIE: Podwójna rama kołyskowa z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 39 mm ,wahacz dwuramienny stalowy podparty dwoma elementami resorująco - tłumiącymi, Hamulce przód tarcza o średnicy 295mm tył bęben o średnicy 180mm Ogumienie przód 80/80S21 140/90 S 15

WYMIARY I MASA: Rozstaw osi 1560mm,wysokość siodła 740mm, pojemność zbiornika paliwa 12 litrów, masa w stanie gotowym do drogi 219 kg , dopuszczalna masa całkowita 410 kg

OSIĄGI: Prędkość maksymalna 154 km/h, Przyspieszenie od 0 do 100 - 6.8s, zużycie paliwa 5.5l na 100 km

 

DANE EKSPLOATACYJNE

 

 

Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.

Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.

Olej silnikowy 10 W 40 (2,8 litra).

Olej w zawieszeniu przednim SAE 10 po 355 cm ^3 w każdej goleni - wymiana co roku

Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9 odstęp między elektrodami 0,8-0,9 mm

Akumulator 12 V 14 Ah.

Luz zaworowy przy zimnym silniku ssące i wydechowe 0.03-0.13

Obroty biegu jałowego 1100 +/-100

Śruba składu mieszanki wykręcona o 1,5-2 obrotu

Olej w przekładni głównej SAE 90 (220 ccm) - wymiana co 6000 km

Ciśnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 2,00 tył 2,25/2,5 z pasażerem

 

Pozdrawiam PUCHAL

Edytowane przez puchal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj JareG. Ekspertem nie jestem ale do swojej 800-ki filtr oleju, płyn chłodzacy, olej do silnika i olej do przekładni wymieniam takie jak podaje instrukcja - ta z którą sie tyle męczyłem. Jak producent je zaleca to tak właśnie czynię. \

Czynisz slusznie i naukowo :)

Tyle, ze od czasu wyprodukowania naszych maszynek nieco moglo sie zmienic, i np. oleje silnikowe moga byc jakies lepsze.. to samo ze swiecami, do VS750 sa 3 rodzaje NGK. Na pewno nie wladuje zadnych wynalazkow, ale jesli cos moze byc lepsze, to czemu nie..?

 

Apropo filtrów powietrza i świec to nie wymieniałem w zeszłym roku, zreszta z tego co sie orientowałem to filtry powietrza sa drogie (chyba że masz namiary na tańsze).

Jutro sprawdze w Intercars, widzialem ze nieco materialow ekspl. do motocykli maja, a ja mam do 40% znizki, wiec moze byc taniej :D (widzialem akumulatory, oleje, swiece..)

 

A przy okazji wymiany płynu w chłodnicy, zdarzyło ci sie w czasie eksploatacji motóra że włączył sie wentylator na chłodnicy ? Bo u mnie jeszcze tego nie zauważyłem, a może wiesz jak to sprawdzić?

Analogicznie do wentylatorow samochodowych, ten pewnie tez zalacza sie gdy temperatura reaktora (albo cieczy chlodzacej) osiagnie jakis poziom (lookni w manual, moze tam cos o tym stoi). Steruje tym zazwyczaj stosowny czujnik. A sam wentylator mozesz sprawdzic podajac mu prund bezposrednio - dzis widzialem, ze do niego dochodza 2 kabelki, wiec sprawa powinna byc prosta (nawet dla historyka takiego jak ja) :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czynisz slusznie i naukowo :)

Tyle, ze od czasu wyprodukowania naszych maszynek nieco moglo sie zmienic, i np. oleje silnikowe moga byc jakies lepsze.. to samo ze swiecami, do VS750 sa 3 rodzaje NGK. Na pewno nie wladuje zadnych wynalazkow, ale jesli cos moze byc lepsze, to czemu nie..?

Jutro sprawdze w Intercars, widzialem ze nieco materialow ekspl. do motocykli maja, a ja mam do 40% znizki, wiec moze byc taniej :D (widzialem akumulatory, oleje, swiece..)

Analogicznie do wentylatorow samochodowych, ten pewnie tez zalacza sie gdy temperatura reaktora (albo cieczy chlodzacej) osiagnie jakis poziom (lookni w manual, moze tam cos o tym stoi). Steruje tym zazwyczaj stosowny czujnik. A sam wentylator mozesz sprawdzic podajac mu prund bezposrednio - dzis widzialem, ze do niego dochodza 2 kabelki, wiec sprawa powinna byc prosta (nawet dla historyka takiego jak ja) :)

 

Na krótko jak go zapnę do napiecia to chodzi - wentylator, ale chodziło mi właśnie o ten czujnik - czy sa jakieś sposoby na sprawdzenie układu chłodzenia czy przy odpowiedniej temperaturze cieczy chłodzącej on załącza ten wentylator. Jeździłem latem w upalne dni np. 200 km bez stojanki i niue widziałem żeby sie załączał, a kolanka wydechów jakby lekko ( prawie, prawie - jestem strasznym pedantykiem i drobiazgowcem) pożółkły - tuż przy głowicach, ale juz mi wczesniej wyjaśniali ten problem w dziale "Dane techniczne" - zła regulacja gaźników (prawdopodobnie). Stąd właśnie mój niepokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, puchal, ale w Twoim cytacie są błędy: trzy zawory na cylinder? Luzy 0,03-0,13? Skąd te dane?

 

Przyznam się. Silnika nie rozbierałem. Instrukcji jescze całej nie przetłumaczyłem z angielskiego, a te dane szybko przerzuciłem z www. motocykle.domeczek.pl , ale zaraz jeszcze to sprawdzę i sie odezwę.

 

Sorry, puchal, ale w Twoim cytacie są błędy: trzy zawory na cylinder? Luzy 0,03-0,13? Skąd te dane?

 

Zwracam honor!!!! :wink: Sa dwa zawory na cylinder i następnym razem zanim coś umieszczę na forum to dokładnie przeczytam. Natomiast z tymi luzami.............- bez odpowiedzi. Dzięki za zwrócenie uwagi. CZUJNOŚĆ - dobra cecha. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krótko jak go zapnę do napiecia to chodzi - wentylator, ale chodziło mi właśnie o ten czujnik - czy sa jakieś sposoby na sprawdzenie układu chłodzenia czy przy odpowiedniej temperaturze cieczy chłodzącej on załącza ten wentylator.

Taki czujnik to najczesciej bimetal (=czyli metal reagujacy na temp, a nie na prund czy cus.. czyli trzeba dac mu ognia inaczej go nie sprawdzisz)

 

Jeździłem latem w upalne dni np. 200 km bez stojanki i niue widziałem żeby sie załączał,

To akurat w ogole mnie nie dziwi - jesli chlodnica nie jest zakamieniona a caly uklad sprawny to nie ma prawa nic sie stac w trakcie jazdy. Musialbys stanac, i poczekac sobie.. wczesniej moznaby namierzyc temp. przy ktorej czujnik zalacza wentylator, gdzies w poblize czujnika przylozyc termometr i czekac.

 

a kolanka wydechów jakby lekko ( prawie, prawie - jestem strasznym pedantykiem i drobiazgowcem) pożółkły - tuż przy głowicach, ale juz mi wczesniej wyjaśniali ten problem w dziale "Dane techniczne" - zła regulacja gaźników (prawdopodobnie). Stąd właśnie mój niepokój.

Nawet jesli nie jest to sprawa regulacji gaznikow to w tym miejscu jest calkiem spora temperatura i kazdy wydech z czasem zmieni swoja barwe, potem strukture, a potem stan.. i po frytach :wink:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki czujnik to najczesciej bimetal (=czyli metal reagujacy na temp, a nie na prund czy cus.. czyli trzeba dac mu ognia inaczej go nie sprawdzisz)

To akurat w ogole mnie nie dziwi - jesli chlodnica nie jest zakamieniona a caly uklad sprawny to nie ma prawa nic sie stac w trakcie jazdy. Musialbys stanac, i poczekac sobie.. wczesniej moznaby namierzyc temp. przy ktorej czujnik zalacza wentylator, gdzies w poblize czujnika przylozyc termometr i czekac.

Nawet jesli nie jest to sprawa regulacji gaznikow to w tym miejscu jest calkiem spora temperatura i kazdy wydech z czasem zmieni swoja barwe, potem strukture, a potem stan.. i po frytach :wink:

 

Jak pytałem o wydechy (sprawdź archiwum - Dane techniczne) to tak nie do końca sie wypowiadali jak piszesz. Intruz ma podwójna rurę wydechową tzn. zewnętrzna -chromowana i wewnętrzna i nie powinna żółknąć - tak pisali forumowicze z baaaaardzo długim stażem. Zwracali też uwage na regulacje zaworów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co pamiętam, bo nie mam warsztatowego notesu:

 

- do silnika leję MOTUL 5100 semi 10w40 (około 120 zł za 4l) - bez złych doświadczeń.

 

- filtry Hi-FLO (w 700-tce jest inny gwint, niż w 750-tce i 800-tce) do tej pory zamawiałem w larssonie (20-30 zł). Zmiana co sezon, razem z olejem.

 

- filtry powietrza (tak, są dwa) są długowieczne, ale profilaktycznie trzeba je od czasu do czasu (np. co sezon) otrzepać z pyłu pod silniejszym strumieniem powietrza. Można to zrobić np. przy okazji regulacji gaźników (ściślej - przed :flesje: ). Uprzedzam: założenie gumowych rur łączących tylny gaźnik z boksem filtra to test dla nerów. Radzę wcześniej przygotować bandaże i ziółka. :D Tylny filtr brudzi się mocniej, bo do obudowy doprowadzony jest przewód odmy i mgła olejowa osadza się na ściankach i papierze. Używam filtrów Delo - 50-70 zł za szt.

 

- ...i zwykłych świec NGK. Wystarczą w zupełności.

 

- płyn -35C. Moje moto śpi w nieogrzewanym garażu, a zimy, wiadomo, lubią zaskoczyć nie tylko drogowców.

 

Zwracam honor!!!! :flesje: Sa dwa zawory na cylinder i następnym razem zanim coś umieszczę na forum to dokładnie przeczytam.

 

Puchal, :wink: przeczytaj jeszcze raz... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pytałem o wydechy (sprawdź archiwum - Dane techniczne) to tak nie do końca sie wypowiadali jak piszesz.

Moze byc, na motorach dopiero sie poznaje :)

 

Intruz ma podwójna rurę wydechową tzn. zewnętrzna -chromowana i wewnętrzna i nie powinna żółknąć - tak pisali forumowicze z baaaaardzo długim stażem. Zwracali też uwage na regulacje zaworów itp.

Ustalmy, co rozumiesz przez pojecie 'kolanko wydechu'.. ja myslalem, ze chodzi o ten kawalek rury, ktory zaczyna sie zaraz za cylindrem, a konczy w okolicy podnozka. Na oko wydaje sie, ze ta rura nie jest podwojna - ale jutro sprawdze, z ciekawosci (jak niewierny Tomasz :icon_evil:). Na razie wierze na slowo :)

 

To, co pamiętam, bo nie mam warsztatowego notesu:

- do silnika leję MOTUL 5100 semi 10w40 (około 120 zł za 4l) - bez złych doświadczeń.

(..)

- płyn -35C. Moje moto śpi w nieogrzewanym garażu, a zimy, wiadomo, lubią zaskoczyć nie tylko drogowców.

Tak na logike, to nawet w nieogrzewanym garazu temp. nie powinna spasc tak nisko :D Tez mam taki garaz, i nigdy nie mialem na szybach nawet szronu, czyli nie bylo tam jakos dramatycznie ponizej 0

 

Dzieki wielkie za info :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sa jakieś sposoby na sprawdzenie układu chłodzenia czy przy odpowiedniej temperaturze cieczy chłodzącej on załącza ten wentylator.

 

Są. Wykręcasz czujnik, podpinasz omomierz albo żarówkę z baterią, wkładasz czujnik do czajnika, podgrzewasz wodę i czekasz. Jeśli czujnik się zapnie zanim zrobisz herbatę - to jest OK.

 

Jeżdżę VSem drugi sezon i tylko raz włączył mi się wentylator.

 

Tak na logike, to nawet w nieogrzewanym garazu temp. nie powinna spasc tak nisko :) Tez mam taki garaz, i nigdy nie mialem na szybach nawet szronu, czyli nie bylo tam jakos dramatycznie ponizej 0

 

Dzieki wielkie za info :bigrazz:

 

Przyczyną powstawania szronu jest przejście przez tzw. punkt rosy (nad ranem, z cieplejszego powietrza wytrąca się wilgoć wprost na zimniejsze powierzchnie szyb) a nie tylko niska temperatura. W garażach szron odkłada się słabiej, bo wahania temparatury są wolniejsze (słaba wymiana powietrza - cyrkulacja), ale wcześniej, czy później temp. w garażu wyrówna się z temp. powietrza na zewnątrz, a szron przy tym może się nie wytworzyć.

 

Wiem, że temp. w garażu może spaść dużo poniżej 20C, ale wiem też, że własne doświadczenia są cenniejsze, niż czyjekolwiek inne... :) (mam b. przykre - pęknięty blok silnika w aucie ojca parę lat temu, więc dmucham na - dosłownie - zimne).

Edytowane przez Marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są. Wykręcasz czujnik, podpinasz omomierz albo żarówkę z baterią, wkładasz czujnik do czajnika, podgrzewasz wodę i czekasz. Jeśli czujnik się zapnie zanim zrobisz herbatę - to jest OK.

To zalezy od tego, w jakiej temp. ten czujnik sie zalacza.. np. w Mercedesie robi to przy ok. 105 stopniach - czyli wrzucenie go do czajnika moze nic nie dac.

 

(mam b. przykre - pęknięty blok silnika w aucie ojca parę lat temu, więc dmucham na - dosłownie - zimne).

OK, zatem bedzie plyn w wersji arktycznej :)

IMO blok silnika strzelil nie od stania w zimnym, tylko od uruchamiania na zimno (za duza roznica temperatur byla).. co i tak nie robi roznicy dla jego posiadacza.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...