Skocz do zawartości

sx 250 00-01


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co jak co ale nawet latajac amatorsko powiedzmy 50-60h to już wymiana tłoka. Nawet jeśli jest ok to raczej ze względów bezpieczeństwa.

Odsyłam do przygody Hormona :]

Ps. Albo kolega ma nieziemskie szczęście albo jest jak w ex yz enduroguy'a. Szła nawet z 4 na koło, aż nagle rzuciła palenie i okazalo sie że nie ma 1/3 tłoka :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam jeszcze takie pytanie jezdzac na crossowej secie tak amotorsko przynajmniej 6h tygodniowo co ile przydalo by sie wymieniac tlok?? bo kumpel ma taka yadzke 99 i jezdzi tak ok 6h tygodniowo i nie robil przy niej nic od 2 lat....

wiec tak :) róznica miedzy selekcją A a D jest 0,04mm a ninimalna tolerancja miedzy tłokiem a cylindrem to 0,05mm:) wiec mając tłok A w cylindrze do którego wymiar woła juz o np C róznica pomiędzy tłokami jest tylko 0,03mm co nie powoduje jakiegoś strasznego spadku mocy ani drażliwych chałasów z silnika :)

jednakże przy 200 ruchach tłoka w góre i w dół w ciagu sekuny przy 12000obr/min powoduje to niszczenie nicasilu przy własnie tak niewielkiej róznicy rozmiarów tłoka. Jest coś takiego jak zmęczenie materiału i własnie to na bank wystepuje na tłoku i korbie u Twojego kolegi. Jak mu strzeli to raz :wink: a co do cylindra to mogę sie założyć ze selekcja D albo juz sie nadaje do regeneracji :) przy amatorskiej jezdzie w 125 cross to napewno 2 tłoczki rocznie trzeba by zmienic

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak :) róznica miedzy selekcją A a D jest 0,04mm a ninimalna tolerancja miedzy tłokiem a cylindrem to 0,05mm:) wiec mając tłok A w cylindrze do którego wymiar woła juz o np C róznica pomiędzy tłokami jest tylko 0,03mm co nie powoduje jakiegoś strasznego spadku mocy ani drażliwych chałasów z silnika :)

jednakże przy 200 ruchach tłoka w góre i w dół w ciagu sekuny przy 12000obr/min powoduje to niszczenie nicasilu przy własnie tak niewielkiej róznicy rozmiarów tłoka. Jest coś takiego jak zmęczenie materiału i własnie to na bank wystepuje na tłoku i korbie u Twojego kolegi. Jak mu strzeli to raz :wink: a co do cylindra to mogę sie założyć ze selekcja D albo juz sie nadaje do regeneracji :) przy amatorskiej jezdzie w 125 cross to napewno 2 tłoczki rocznie trzeba by zmienic

 

 

czyli na jednej selekcji mozna jezdzic na 4 tlokach,czyli po 4 selekche to 16 tlokow a potem nicasyl...tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie post Gawrona i wiele starszych postów.

To zależy. Czasami przejeździsz na jednej selekcji 3-4tłoki a czasami od razu z A przejdziesz na C. Zależy od tego jak dbasz, jak często tłoki zmieniasz. Naprawde nie można przyjąć odgórnej zasady bo to każdy silnik jest inny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzienx czyli trzeba liczyc w takiej secie jede,dwa tloki na sezon przy takiej amatorskiej jezdzie...

 

 

 

widząc twój avatar domyślam się że chodzi o kmx'a i dt < w tych sprzętach 30tys na tłoku to norma :)

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o kmx-a ani dt bo taki ciemny to jeszce nie jestem,zeby myslec ze w tych sprzetach trzeba wymieniac tloki dwa razy na sezon....

 

chcialem sie zorientowac co i jak bo sie powoli przymierzam do jakiejs mocnej sety, a w takiej exc 125 tez sie tak zmienia tlok, chyba nie bo tam sa chyba te tloki dwupierscieniowe( zywotniejsze) tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o kmx-a ani dt bo taki ciemny to jeszce nie jestem,zeby myslec ze w tych sprzetach trzeba wymieniac tloki dwa razy na sezon....

 

chcialem sie zorientowac co i jak bo sie powoli przymierzam do jakiejs mocnej sety, a w takiej exc 125 tez sie tak zmienia tlok, chyba nie bo tam sa chyba te tloki dwupierscieniowe( zywotniejsze) tak?

W EXC 125 mysle ze sezon przelatasz na jednym tłoku :wink: znajomy ma z 2000r to włansie tak remont raz na rok robi to od 3 lat zakłada cały czas selekcje B bo nie ma narazie potrzeby dawać wiekszego tłoka :crossy: tyle ze jak dla mnei ten rok to max. Z tymi pierscieniami to nie wiem jak jest bo ja w GS 125 miałem oryginalnie jeden pierscień. http://www.bikepics.com/pictures/735244/ ale w 2000r i w 98r wyglada na to ze nie było podziałów tłoka na SX czy EXC bo jest dokładnie tylko jeden opis tego elementu do obydwu tych moto w serwisówce. no i maja po 2 pierscienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W EXC 125 jest tak: jeżeli masz dobry dwu pierścienowy tłok to wytrzyma około 60 moto godzin może ciut więcej. od roku 98 do 2006 EXC ma dwu pierścieniowy tłok ! Dzięki temu ma większy dół i łagodniej chodzi ! Dzięki temu ma większą wytrzymałość. Ja osobiście w swoim miałem 1 pierścionek i przy remoncie tłok był spoko lecz pierścionek do wyymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...