EnduroMax Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 co jak co ale nawet latajac amatorsko powiedzmy 50-60h to już wymiana tłoka. Nawet jeśli jest ok to raczej ze względów bezpieczeństwa. Odsyłam do przygody Hormona :]Ps. Albo kolega ma nieziemskie szczęście albo jest jak w ex yz enduroguy'a. Szła nawet z 4 na koło, aż nagle rzuciła palenie i okazalo sie że nie ma 1/3 tłoka :bigrazz: Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 (edytowane) a ja mam jeszcze takie pytanie jezdzac na crossowej secie tak amotorsko przynajmniej 6h tygodniowo co ile przydalo by sie wymieniac tlok?? bo kumpel ma taka yadzke 99 i jezdzi tak ok 6h tygodniowo i nie robil przy niej nic od 2 lat....wiec tak :) róznica miedzy selekcją A a D jest 0,04mm a ninimalna tolerancja miedzy tłokiem a cylindrem to 0,05mm:) wiec mając tłok A w cylindrze do którego wymiar woła juz o np C róznica pomiędzy tłokami jest tylko 0,03mm co nie powoduje jakiegoś strasznego spadku mocy ani drażliwych chałasów z silnika :) jednakże przy 200 ruchach tłoka w góre i w dół w ciagu sekuny przy 12000obr/min powoduje to niszczenie nicasilu przy własnie tak niewielkiej róznicy rozmiarów tłoka. Jest coś takiego jak zmęczenie materiału i własnie to na bank wystepuje na tłoku i korbie u Twojego kolegi. Jak mu strzeli to raz :wink: a co do cylindra to mogę sie założyć ze selekcja D albo juz sie nadaje do regeneracji :) przy amatorskiej jezdzie w 125 cross to napewno 2 tłoczki rocznie trzeba by zmienic Edytowane 29 Listopada 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 wiec tak :) róznica miedzy selekcją A a D jest 0,04mm a ninimalna tolerancja miedzy tłokiem a cylindrem to 0,05mm:) wiec mając tłok A w cylindrze do którego wymiar woła juz o np C róznica pomiędzy tłokami jest tylko 0,03mm co nie powoduje jakiegoś strasznego spadku mocy ani drażliwych chałasów z silnika :) jednakże przy 200 ruchach tłoka w góre i w dół w ciagu sekuny przy 12000obr/min powoduje to niszczenie nicasilu przy własnie tak niewielkiej róznicy rozmiarów tłoka. Jest coś takiego jak zmęczenie materiału i własnie to na bank wystepuje na tłoku i korbie u Twojego kolegi. Jak mu strzeli to raz :wink: a co do cylindra to mogę sie założyć ze selekcja D albo juz sie nadaje do regeneracji :) przy amatorskiej jezdzie w 125 cross to napewno 2 tłoczki rocznie trzeba by zmienic czyli na jednej selekcji mozna jezdzic na 4 tlokach,czyli po 4 selekche to 16 tlokow a potem nicasyl...tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Przeczytaj dokładnie post Gawrona i wiele starszych postów. To zależy. Czasami przejeździsz na jednej selekcji 3-4tłoki a czasami od razu z A przejdziesz na C. Zależy od tego jak dbasz, jak często tłoki zmieniasz. Naprawde nie można przyjąć odgórnej zasady bo to każdy silnik jest inny :) Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 ok dzienx czyli trzeba liczyc w takiej secie jede,dwa tloki na sezon przy takiej amatorskiej jezdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 (edytowane) ok dzienx czyli trzeba liczyc w takiej secie jede,dwa tloki na sezon przy takiej amatorskiej jezdzie... widząc twój avatar domyślam się że chodzi o kmx'a i dt < w tych sprzętach 30tys na tłoku to norma :) Edytowane 29 Listopada 2006 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 enduromaster, chodziło Chyba o YZ jego kolegi :icon_question: Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 nie o kmx-a ani dt bo taki ciemny to jeszce nie jestem,zeby myslec ze w tych sprzetach trzeba wymieniac tloki dwa razy na sezon.... chcialem sie zorientowac co i jak bo sie powoli przymierzam do jakiejs mocnej sety, a w takiej exc 125 tez sie tak zmienia tlok, chyba nie bo tam sa chyba te tloki dwupierscieniowe( zywotniejsze) tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 nie o kmx-a ani dt bo taki ciemny to jeszce nie jestem,zeby myslec ze w tych sprzetach trzeba wymieniac tloki dwa razy na sezon.... chcialem sie zorientowac co i jak bo sie powoli przymierzam do jakiejs mocnej sety, a w takiej exc 125 tez sie tak zmienia tlok, chyba nie bo tam sa chyba te tloki dwupierscieniowe( zywotniejsze) tak?W EXC 125 mysle ze sezon przelatasz na jednym tłoku :wink: znajomy ma z 2000r to włansie tak remont raz na rok robi to od 3 lat zakłada cały czas selekcje B bo nie ma narazie potrzeby dawać wiekszego tłoka :crossy: tyle ze jak dla mnei ten rok to max. Z tymi pierscieniami to nie wiem jak jest bo ja w GS 125 miałem oryginalnie jeden pierscień. http://www.bikepics.com/pictures/735244/ ale w 2000r i w 98r wyglada na to ze nie było podziałów tłoka na SX czy EXC bo jest dokładnie tylko jeden opis tego elementu do obydwu tych moto w serwisówce. no i maja po 2 pierscienie. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 W EXC 125 jest tak: jeżeli masz dobry dwu pierścienowy tłok to wytrzyma około 60 moto godzin może ciut więcej. od roku 98 do 2006 EXC ma dwu pierścieniowy tłok ! Dzięki temu ma większy dół i łagodniej chodzi ! Dzięki temu ma większą wytrzymałość. Ja osobiście w swoim miałem 1 pierścionek i przy remoncie tłok był spoko lecz pierścionek do wyymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.