Skocz do zawartości

Ustawienie stozka magneta (zapłon)


zysio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema Instalacja w mojej rg wreszcie gotowa!!! Zostało ustawic zapłon Tylko ze mojego zaplonu sie nie ustawia jest w jednym miejscu przykrecony tak samo jak i impulsator . Do magneta wspawano stozek z innego magneta Tak mi zrobili w tokarni i teraz jak to ustawic zeby iskra byla w odpowiednim momencie a nie chce spawac tego po 100 razy np stozek i miejsce na klin powiny byc ustawione np jakos w stosunku do magneta ? np pomiedzy czojnikami na magnecie ? od ktorych impulsator zbiera prad czy jakos tak mam nadzieje ze wiece o co mi chodzi kretyn ze mnie :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Radzę Ci w tej kwestii nie zdawać sie na opinie typu 2 mm w lewo od impulsatora czy magnego na godzinie 16:20. Poprostu załuż magneto bez klina i przykręć je mocno. Kopiąc motocykl lub obracjąc wał ręką sprawdz w którym miejscu jest zapłon, jeżeli będzie źle to go przestawiasz i sprawdzasz ponownie. Oczywiście nie odkręcasz paliwa bo jak silnik załapie bez klina to ci przestawi magneto. Jak zapłon będzie dobrze ustawiony to zaznacz to ustawienie najlepiej przecinakiem (troche brutalne ale daje cienką i trwała linie) i tak wstaw klin żeby uzyskać takie właśnie ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do magneta wspawano stozek z innego magneta Tak mi zrobili w tokarni i teraz jak to ustawic zeby iskra byla w odpowiednim momencie a nie chce spawac tego po 100 razy np stozek i miejsce na klin powiny byc ustawione np jakos w stosunku do magneta ?

 

ale skoro wspawali stożek z innego magneta to chyba wspawali tak samo jak i stary??czyt. w tych samych miejscach są rowki na klin??chyba że tego nie zaznaczyli to musisz szukać nowego punktu zapłonu.pomysł DEAD-a jest dobry załóż magneto bez klina i zobacz czy i gdzie jest iskra.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden mechanik mi powiedzial ze jak tlok jest u gory to klin powinien byc na dole i powino chodzic !!

 

A jakie to ma znaczenie tutaj? :icon_razz: Położenie klina zmieniło by się po odcięciu i przyspawaniu CZOPU wału a nie koła zamachowego z magnesami. Klin jest tam gdzie był do tej pory, gdzie indziej są magnesy.

Wzajemne położenie magnesów względem stożka powinno być zaznaczone przed jego odcięciem. Żeby teraz prawidłowo ustawić zapłon najlepiej użyć stroboskopu - zaznaczając wcześniej nowe cechy na kole i karterach. Oczywiście znając prawidłowe wyprzedzenie zapłonu przed GMP.

 

EDIT

Ciekawe czy koło wspawane jest teraz tak że wystarczy regulacji na "fasolkach".

Edytowane przez tm85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...