Skocz do zawartości

Dylemat - rura wydechowa od dwusuwa.


cypherius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:? czytam w internecie duzo stron o motorowerach i znalazlem dwie przeciwstawne opinie - otoz przy rzekomym "rasowaniu" motorowerka niektorzy rozbieraja wydech zostawiajac sama rure w celu "lepszego" wrazenia sluchowego badz montuja cos imitujacego rure. Inni sa natomiast zdania, że rura taka jaka jest jest potrzebna i nie nalezy jej psuc. Co Wy, drodzy Forumowicze Eksperci na to ? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

W silnikach dwu-suwowych wydech pełni ponoć rolę membrany wydechowej. Mówi się, że jest dostosowany do silnika (długość, przekrój itp). W nowych silnikach stosuje się nawet komory rozprężające (takie bańki) tworzące fale które mają pomódz w łatwiejszym wychodzeniu spalin z cylindra. Po wyjęcie wydechu opróżnianie komry spalania będzie niewystarczające i w rezultacie silnik traci na mocy. Taka jest teoria.

Ja w mojej (byłej mojej :cry: ) jamaszce wstawiłem szersze kolanko wydechowe (ponoć seryjne było dławikiem) i wydech od jakieść większej maszyny (chyba stara xs). Dźwięk był fantastyczny. Ciężko powiedzieć czy osiągi spadły. No może troche spadły. Musisz wybrać co dla Ciebie jest ważniejsze- osiągi czy dźwięk i wygląd. Zależy jeszcze jaki masz motorower. Ponoć stare silniki dwu-suwowe mają możliwość wymiany wydechu ale ten nowy musi mieć taką samą pojemność i chyba długość (albo przekrój?) jak poprzedni. Można także kupić specjalnie dobrany sportowy wydech robiony pod konkretny silnik. Ja osobiście nie przejełem się tą całą teorią i wsadziłem pustą rurę. Myślę, że powinieneś porównać jak jeździ Twój motorek na seryjnym wydechu a następnie wsadzić kawał pustej rury i zrobić rundkę. Jeśli będzie zdecydowanie gorzej, zawsze można powrucić do starego tłumika :wink:

Z pozdrowieniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Nie wiem czy zauważyłeś ale jakieś dwa postywyżej (niżej?) Z3US pisze o montażu sportowego wydechu z simsonka w jawce. Proponuje skontaktowanie się z Nim w celu ustalenia wyników działania tegoż "tłumnika" :( Masz jeszcze jedno wyjście- urżnąć kawałek rury i zobaczyć jakie będą efekty :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innym forum czytałem o czymś takim jak dostrajanie tłumika do motorka czyli ustalanie dawki w gaźniku odpowiedniej do powstania zawirowań spalin w tłumiku. Jest to coś takiego jak dobrze ustawisz gaźnik do przy wyższych obrotach tłumik zaczyna świszczeć, czyli spaliny wirują i wysysają świeże spaliny na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem natomiast bardzo wazna rzecz.

tłumik spełnia dodatkowo rolę rozpręznika spalin.

Zbyt szybkie wydalenie i rozprężenie spalin (przy wybebeszonych wydechach) doprowadza do zacierania silnika. Dzieje się tak ponieważ spaliny sa zbyt szybko wydalane i nie spełnaiją roli smarującej tłok.

ja osobiście odtłumiłem silnik i nic się złego nie dzieje

jednak... nie wożna jeździć ze zbyt odtłumionym silnikiem ponieważ świerze powietrze które jest zaciagane pzrez układ wylotowy sprawia ze pierscienie szybciej sie scierają i silnik zaciera - sprawdzone.

dobry test i prosty test na sprawdzenie czy jest dobre zawirowanie spalin to wlać troszke więcej oleju do benzynki tak żeby kopcił odpalić pzreechać kawałek żeby się nagrzał, potem postać chwilkę w miejscu bezwietrznym i zgasić silnik. Jesli chwilke po zgaszeniu z tłumika wyleci smurzka dymu to znaczy ze jest smarowanie super, czasem wygląda to jakby się tlił papieros czasem kłębek dymu jak z fajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

W silnikach dwu-suwowych wydech pełni ponoć rolę membrany wydechowej. Mówi się' date=' że jest dostosowany do silnika (długość, przekrój itp). W nowych silnikach stosuje się nawet komory rozprężające (takie bańki) tworzące fale które mają pomódz w łatwiejszym wychodzeniu spalin z cylindra. Po wyjęcie wydechu opróżnianie komry spalania będzie niewystarczające i w rezultacie silnik traci na mocy. Taka jest teoria.

Ja w mojej (byłej mojej :cry: ) jamaszce wstawiłem szersze kolanko wydechowe (ponoć seryjne było dławikiem) i wydech od jakieść większej maszyny (chyba stara xs). Dźwięk był fantastyczny. Ciężko powiedzieć czy osiągi spadły. No może troche spadły. Musisz wybrać co dla Ciebie jest ważniejsze- osiągi czy dźwięk i wygląd. Zależy jeszcze jaki masz motorower. Ponoć stare silniki dwu-suwowe mają możliwość wymiany wydechu ale ten nowy musi mieć taką samą pojemność i chyba długość (albo przekrój?) jak poprzedni. Można także kupić specjalnie dobrany sportowy wydech robiony pod konkretny silnik. Ja osobiście nie przejełem się tą całą teorią i wsadziłem pustą rurę. Myślę, że powinieneś porównać jak jeździ Twój motorek na seryjnym wydechu a następnie wsadzić kawał pustej rury i zrobić rundkę. Jeśli będzie zdecydowanie gorzej, zawsze można powrucić do starego tłumika :D

Z pozdrowieniami...[/quote']

Hej hej ! Tak to prawda - tlumik w 2 suwach musi byc specjalny i chyba nie do nowszych a do kazdych musi byc tumik z komora rozprezeniowa. Nie wolno a raczej nie powinno wsadzac sie tlumikow z 4 suwuw. Ja z byłej mojej Jawy 50 wyciagnalem srodkowa przegrode - dzwiek byl super - a pozniej przy okazji kolejnego rozbierania tlumika zle zalozylem koncowa uszczelke - dzwiek byl poprostu super choc juz bardzo glosny. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...