cypherius Opublikowano 9 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2003 :? czytam w internecie duzo stron o motorowerach i znalazlem dwie przeciwstawne opinie - otoz przy rzekomym "rasowaniu" motorowerka niektorzy rozbieraja wydech zostawiajac sama rure w celu "lepszego" wrazenia sluchowego badz montuja cos imitujacego rure. Inni sa natomiast zdania, że rura taka jaka jest jest potrzebna i nie nalezy jej psuc. Co Wy, drodzy Forumowicze Eksperci na to ? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GUFI Opublikowano 9 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2003 Hej!W silnikach dwu-suwowych wydech pełni ponoć rolę membrany wydechowej. Mówi się, że jest dostosowany do silnika (długość, przekrój itp). W nowych silnikach stosuje się nawet komory rozprężające (takie bańki) tworzące fale które mają pomódz w łatwiejszym wychodzeniu spalin z cylindra. Po wyjęcie wydechu opróżnianie komry spalania będzie niewystarczające i w rezultacie silnik traci na mocy. Taka jest teoria.Ja w mojej (byłej mojej :cry: ) jamaszce wstawiłem szersze kolanko wydechowe (ponoć seryjne było dławikiem) i wydech od jakieść większej maszyny (chyba stara xs). Dźwięk był fantastyczny. Ciężko powiedzieć czy osiągi spadły. No może troche spadły. Musisz wybrać co dla Ciebie jest ważniejsze- osiągi czy dźwięk i wygląd. Zależy jeszcze jaki masz motorower. Ponoć stare silniki dwu-suwowe mają możliwość wymiany wydechu ale ten nowy musi mieć taką samą pojemność i chyba długość (albo przekrój?) jak poprzedni. Można także kupić specjalnie dobrany sportowy wydech robiony pod konkretny silnik. Ja osobiście nie przejełem się tą całą teorią i wsadziłem pustą rurę. Myślę, że powinieneś porównać jak jeździ Twój motorek na seryjnym wydechu a następnie wsadzić kawał pustej rury i zrobić rundkę. Jeśli będzie zdecydowanie gorzej, zawsze można powrucić do starego tłumika :wink: Z pozdrowieniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 9 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2003 jak widac powyzej mam "zabytka" Jawke Mustanga ;-) Watpie zeby mozna bylo dokupic do tego jakis "lepszy" wydech dlatego szukam pomocy na IRCu i na forach ;-) tenx za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GUFI Opublikowano 10 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2003 Hej. Nie wiem czy zauważyłeś ale jakieś dwa postywyżej (niżej?) Z3US pisze o montażu sportowego wydechu z simsonka w jawce. Proponuje skontaktowanie się z Nim w celu ustalenia wyników działania tegoż "tłumnika" :( Masz jeszcze jedno wyjście- urżnąć kawałek rury i zobaczyć jakie będą efekty :(Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 10 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2003 Na innym forum czytałem o czymś takim jak dostrajanie tłumika do motorka czyli ustalanie dawki w gaźniku odpowiedniej do powstania zawirowań spalin w tłumiku. Jest to coś takiego jak dobrze ustawisz gaźnik do przy wyższych obrotach tłumik zaczyna świszczeć, czyli spaliny wirują i wysysają świeże spaliny na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenekm Opublikowano 12 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2003 słyszałem natomiast bardzo wazna rzecz.tłumik spełnia dodatkowo rolę rozpręznika spalin. Zbyt szybkie wydalenie i rozprężenie spalin (przy wybebeszonych wydechach) doprowadza do zacierania silnika. Dzieje się tak ponieważ spaliny sa zbyt szybko wydalane i nie spełnaiją roli smarującej tłok.ja osobiście odtłumiłem silnik i nic się złego nie dzieje jednak... nie wożna jeździć ze zbyt odtłumionym silnikiem ponieważ świerze powietrze które jest zaciagane pzrez układ wylotowy sprawia ze pierscienie szybciej sie scierają i silnik zaciera - sprawdzone.dobry test i prosty test na sprawdzenie czy jest dobre zawirowanie spalin to wlać troszke więcej oleju do benzynki tak żeby kopcił odpalić pzreechać kawałek żeby się nagrzał, potem postać chwilkę w miejscu bezwietrznym i zgasić silnik. Jesli chwilke po zgaszeniu z tłumika wyleci smurzka dymu to znaczy ze jest smarowanie super, czasem wygląda to jakby się tlił papieros czasem kłębek dymu jak z fajki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 17 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2003 czlowieku, ale to nie spaliny smaruja tlok (wez pomysl) tylko olej ktory lejesz do baku razem z paliwem!!! Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 25 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2003 Hej!W silnikach dwu-suwowych wydech pełni ponoć rolę membrany wydechowej. Mówi się' date=' że jest dostosowany do silnika (długość, przekrój itp). W nowych silnikach stosuje się nawet komory rozprężające (takie bańki) tworzące fale które mają pomódz w łatwiejszym wychodzeniu spalin z cylindra. Po wyjęcie wydechu opróżnianie komry spalania będzie niewystarczające i w rezultacie silnik traci na mocy. Taka jest teoria.Ja w mojej (byłej mojej :cry: ) jamaszce wstawiłem szersze kolanko wydechowe (ponoć seryjne było dławikiem) i wydech od jakieść większej maszyny (chyba stara xs). Dźwięk był fantastyczny. Ciężko powiedzieć czy osiągi spadły. No może troche spadły. Musisz wybrać co dla Ciebie jest ważniejsze- osiągi czy dźwięk i wygląd. Zależy jeszcze jaki masz motorower. Ponoć stare silniki dwu-suwowe mają możliwość wymiany wydechu ale ten nowy musi mieć taką samą pojemność i chyba długość (albo przekrój?) jak poprzedni. Można także kupić specjalnie dobrany sportowy wydech robiony pod konkretny silnik. Ja osobiście nie przejełem się tą całą teorią i wsadziłem pustą rurę. Myślę, że powinieneś porównać jak jeździ Twój motorek na seryjnym wydechu a następnie wsadzić kawał pustej rury i zrobić rundkę. Jeśli będzie zdecydowanie gorzej, zawsze można powrucić do starego tłumika :D Z pozdrowieniami...[/quote']Hej hej ! Tak to prawda - tlumik w 2 suwach musi byc specjalny i chyba nie do nowszych a do kazdych musi byc tumik z komora rozprezeniowa. Nie wolno a raczej nie powinno wsadzac sie tlumikow z 4 suwuw. Ja z byłej mojej Jawy 50 wyciagnalem srodkowa przegrode - dzwiek byl super - a pozniej przy okazji kolejnego rozbierania tlumika zle zalozylem koncowa uszczelke - dzwiek byl poprostu super choc juz bardzo glosny. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.