Skocz do zawartości

Wszystko o tuningu yamaha dt 50 80 125 tuning dt


kolo98
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec w dziale mechanika 2T znalazlem juz kilka dyskusji na temat wybebeszania dyfuzora i wychodzi na to ze nalezy wyciągnąć z niego wszystko. Spaliny maja sie odbijac nie od tej dziurkowanej przegrody, tylko od końca dyfuzora, czyli tego stożkowego zwężenia(przegroda z dziurkami działa dokładnie tak jakby w miejscu przegrody kończył się dyfuzor czyli cała część dyfuzora za przegrodą nie odgrywa zupełnie żadnej roli). Wszystkie wyczynowe silniki 2T maja dyfuzory puste w srodku bez żadnych przegródek. Do każdego silnika oblicza sie i stosuje odpowiedni dyfuzor, czyli nie można stosować ich zamiennie z różnymi silnikami. Czasem zdaża sie ze producent zamiast produkować kilka różnych dyfuzorów do każdego modelu silnika produkuje jeden rodzaj dyfuzorów ale w środku wstawia np. blaszke zmieniającą jego charakterystyke, w zaden sposob nie jest to jednak przegroda tylko raczej wzdłużna kształtka której nie nalezy usuwać.

 

 

 

witam!!!!!!

 

 

mam pytanie czy jak wywalales wszystko z dyfuzora to po tym zabiegu moto zyskalo cos na mocy czy tylko na dzwieku??? i gdzie je rozcinales? wzdluz spawow????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba ciac dyfuzor wszedzie :P . W kazdym moto cialem i w kazdym efekt to : przyjemny metaliczny dzwiek i wzrost mocy. dodam takze ze w TS70 zmalalo spalanie (mniejsze opory). Ciac najlepiej w najgrubszym miejscu na zagieciu dyfuzora ( pomyslcie! wtedy widac najwiecej jego wnetrza). z reguly jedna ciecie nie wystarczy bo czesto wrzucaja po kilka kryz.

http://www.bikepics.com/pictures/354251/

Tutaj widac gdzie cialem DT'tke. - moze za pieknie mi tego nie pospawali ale przynajmniej widac co bylo grane :buttrock:

 

co do koncowki przelotowej to bez niej ani rusz - nawet nie ma sensu bawic sie dyfuzorem.

W dt dorobilem taka: http://www.bikepics.com/pictures/354242/

w ts taka: http://www.bikepics.com/pictures/288082/

 

Jesli komus sie nie chce w to bawic to chetnie odsprzedam niedrogo seryjna koncowke od EXC125 :biggrin: . 100% przelot dajacy pelna moc, a przy tym swietnie wyciszajacy sprzet. Chetnych zapraszam na PW

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego dyfuzora to dac to da moc i dzwiek co do spalania to nie wiem ale napewno trzeba dac końcówkę przelotową bo bez tego to na nic ten dyfuzor:P(tak jak kolega wyżej wspomniał)

Edytowane przez kolo98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu 06, jesli dt 125 wkręca Ci sie tylko do 6 tys obrotów to masz ją maxymalnie zamuloną !! odblokowana powinna wykręcac 12 tys obrotów na biegach i predkosc 130-140 km/h na orginalnych przełożeniach

 

wyżej masz opisane co zrobic z tłumikiem i zaworem yvps

natomiast nikt nie napisał jak zdjąc blokade z modułu czyli kości CDI !!

więc najpierw zajmij sie tym co masz wczesniej napisane a moduł zostaw na sam koniec bo to najtrudniejsze a przed zdjeciem poprzednich blokad zabawa z cdi i tak nic nie da

poszukaj niemieckiej strony o dt125 i tam masz wszystko poza całkowitym rozblokowaniem CDI

 

pogrzeb w moich postach z wrzesnia/pazdziernika roku 2005 a tam jest kilka wskazówek co do rozblokowania CDI bo to robiłem w swojej dt

jest też kilka innych ciekawostek

 

 

 

powodzenia

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Jak ktos ma kompletny tlok do cylindra malossi 110ccm lub namiary to prosil bym o kontakt w opisie

znajomy kupował dwa lata temu własnie tłoczek malossi na pierwszy szlif gdzies pod warszawą (megabet chyba?)

pod warszawą jest kilka sklepów handlujacych czesciami do włoskich moto i zestawami tuningowymi

cena to cos koło 350 zł

pogoogluj

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy kupował dwa lata temu własnie tłoczek malossi na pierwszy szlif gdzies pod warszawą (megabet chyba?)

pod warszawą jest kilka sklepów handlujacych czesciami do włoskich moto i zestawami tuningowymi

cena to cos koło 350 zł

pogoogluj

 

Motoroma też sprowadza części włoskich marek no ale najlepszej opini to oni nie mają :banghead:

 

Ale do rzeczy, mam RD80 i kręci mi się do 10 tys. i kiedy je osiąga to przerywa jakby iskra się nie pojawiała czasami a do 12tys to raczej nigdy nie dociągnie. Wydech raczej był rozbebeszany przez poprzedniego właściciela bo widać "smarki" zamiast spawów i koniec wydechu jest ścięty choć pewności nie mam, na pewno widać że nie ma jednej z rurek wewnątrz bo są 3 seryjnie...chyba. Na CDI nie patrzyłem i w najbliższym czasie nie moge zerknąc bo moto jest w innym mieście.

Może musze gaźnik od nowa regulować ? Może mnie ktoś tak na szybko poinstruować co, gdzie i jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie zdaje ze regulacja gaznika jeszcze raz bo niby do tych 10 tys sie wkreca a potem dopiero przerywa tak jak Piszesz. Czyszczenie gaznika, regulacja, oraz czyszczenie filtra powietrza :icon_twisted: Jesli nie pomoze to zerknij na swiece :evil:

Edytowane przez michal_dh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej gaznik tak jak kolega wyzej wspomnial ale moze tez cdi chociaz ono blokuje do 7 tysiecy obroty.

 

A co do tego tłoka malossi to w megabecie 320zł kosztuje a w motoromie podobno kolo 400zł tylko ze szkoda mi tyle kasy wydawac na tlok bo za cylinder dalem 100zł:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej gaznik tak jak kolega wyzej wspomnial ale moze tez cdi chociaz ono blokuje do 7 tysiecy obroty.

 

A co do tego tłoka malossi to w megabecie 320zł kosztuje a w motoromie podobno kolo 400zł tylko ze szkoda mi tyle kasy wydawac na tlok bo za cylinder dalem 100zł:icon_twisted:

 

A odlew na wzór tego tłoka ? Znajdziesz wymiary, pójdziesz, pokażesz i powinni odlać z resztą z obrazka n a pewno nie odleją choćby był 1:1 :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odlew na wzór tego tłoka ? Znajdziesz wymiary, pójdziesz, pokażesz i powinni odlać z resztą z obrazka n a pewno nie odleją choćby był 1:1 :crossy:

akurat znalazlem juz warsztat w ktorym odlewaja jak sie zaniesie tlok lub szczegułowy rysunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...