Skocz do zawartości

jakie kwity do rej moto z niemiec??


bartolo83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

wiem ze juz duzo tego bylo ale nie moge znalezc nic dokladnego...

chce kupic motor z allegro kupiony z niemiec i nie zarejestrowany w polsce, jakie dokumenty mi beda potrzebne i od czego zaczac w polskich urzedach (masakra)??

 

ile to wszystko bedzie kosztowac?

czy pierwszy przaglad moto zrobia w zwyklej stacji diagnostyki (tam gdzie jezdze samochodem)??

pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisana procedura rejestracji, do której podałeś linka, nie do końca jest aktualna, szczególnie jeśli chodzi o opłaty.

Odpowiedź w telegraficznym skrócie:

1. Rejestracja w stacji obsługi uprawnionej do pierwszych przeglądów rejestracyjnych - 116 zł.

2. Tłumaczenie dokumentów motocykla (umowa, Brief, Fahrzeugschein - koniecznie z wymeldowaniem) - w zależności od regionu i miasta, ok. 100 zł.

3. Urząd Skarbowy (Vat 25) - 150 zł + 7,50 znaczki skarbowe.

4. Wydział Komunikacji - cała procedura 202 zł.

5. Ubezpieczenie - ok. 100 zł przy 100%.

 

To by było na tyle. Zsumować to już chyba potrafisz :cool:

Mogłem nie uwzględnić drobnych opłat za np. jakieś znaczki skarbowe itp., ale wydaje mi się, że to wszystko. Oczywiście do kosztów musisz zaliczyć jeszcze wydatki poniesione na paliwo, bilet, taksówkę itp. oraz straty moralne wynikłe z kontaktów z urzędnikami, chociaż muszę przyznać, że jeszcze parę lat temu było znacznie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedómwca ma rację, wszystko opisał dokładnie. Dodatkowo radziłbym zrobić ksero kazdego świstka,żebys nie biegał po miecie i kserował, bo tak sobie zachce pani w okienku.

 

Ja rejestrowałem sprzęta dwa miesiące temu, nie miałem większych problemów, choć troche nerwów mnie to kosztowało... w końcu pierwszy raz :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksero wszystkich dokumentów to mus, zarówno w US, jak i w UK.

 

Przygotuj się również na to, że chcąc złożyć wniosek o VAT 25, będziesz musiał lecieć do banku czy na pocztę, aby zapłacić za ten wniosek zapłacić. Tu jest błędne koło, bo po druk wniosku musisz pędzić do US, a tam się dowiesz, że bez dowodu wpłaty 150 zł wniosek, który możesz wypełnić na miejscu, nie zostanie przyjęty. :buttrock: Dlatego najlepiej wcześniej zadzwonić do US, dowiedzieć się, na jakie konto te 150 zł zapłacić i przyjść już z dowodem wpłaty. Poza tym nie dotknęły mnie jakieś szczególne niedogodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...