KarczeK Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam, mam takie pytanie, rozglądam się za kupnem motocykla, interesuje mnie temat super moto, lecz musze wyjaśnić jak to ma wyglądać. Bardzo podobają mi się motocykle super moto, dlatego chciałbym sobie taki kupić, nie ma to być motor wyczynowy z wyżyłowanym silnikiem, przy którym często trzeba siedzieć, dlatego wybrałem przykłady Xt660x, FMX650, KTM 660. Chciałbym kupić motocykl taki żeby był bez awaryjny. Myślę że nie ma sensu kupować konkretnego sprzętu skoro i tak nie będę potrafił w pełni wykorzystać jego możliwości. Chodiz mi o motocykl który dobrze będzie spisywał się na szosie, w mieście i poza nim, a żeby poza miastem dało się nim jechać w miarę dobrą prędkością, bez męczarni, a i żeby był w miarę duży i wygodny, właśnie po to żeby dało się nim wyjechać za miasto bez obaw że po 15 km odpadnie mi kręgosłup, lub zdrętwieją mi kończyny od drgań silnika. Chciałbym poznać zdanie ludzi, którzy wiedzą coś na ten temat i potrafią doradzić. Może są jeszcze inne motocykle super moto, których nie znam. Proszę o podsunięcie mi jakichś pomysłów. Oczywiście mówię o motocyklu nowym z salonu. Proszę o odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 co do XT do wygodny i srednio mocny ,KTM bardzo mocny 60 koni ,ale drgania i kanapa jak krzeslo. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 (edytowane) Właśnie też jestem w temacie na bieżąco, bo chcę albo dokupić drugi motocykl, albo zmienić na jeden konkretny, i pojawił się temat KTM z 70 konnym silnikiem LC4, pochodzącym wprost z wyścigów LC4 660 SM. Sprzedawca mnie ostrzegł, że idzie to jak burza, ale niestety wibracje są w porównaniu do standartowej LC4 dużo bardziej konkretne, mówiąc wprost-są zajebiste, bo zwykła LC4 jest sama w sobie jeżdżącym wibratorem. Tak że jeśli chcesz motocykl bez wibracji-omijaj LC4 660 szerokim łukiem.Faktem jest że 660 ma ten sam tłok co 625/640, tyle że wał korbowy jest inny-większy skok. Edytowane 1 Listopada 2006 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compucar Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Moge cos powiedzieć n/t xt660x, jako że od lata takim śmigam. Poprzednim moto był chopper (shadow) zatem teraz szukałem czegoś z lepszym zawieszeniem, na wiejsko-miejskie wieczorne przejażdżki po marnej jakości asfaltach. W takim charakterze moto sprawdza się bardzo dobrze. Nie robie długich tras, conajwyżej 200km jednorazowo - po takim dystansie jak dla mnie jest ok i moge jechać dalej. Na shadow po 100km miałem dość. Kilka zalet i wad, oczywiście z mojego punktu widzenia: - wtrysk paliwa znakomicie poprawia kulturę pracy i wyostrza reakcje na ruch rolgazem - silnik bardzo liniowo oddaje moc, subiektywnie wydaje sie ze ma to około 60 kucy, w rzeczywistości 48 (podobna moc miałem w shadow ale tam ciąg był znacznie mniejszy) - bardzo dobrze zestopniowany piąty bieg - poza miastem dynamika od 80 do 140 jest bardzo przyzwoita, nie musze redukowac przy wyprzedzaniu tirów - zawiecha oszczędza mój zmęczony kregosłup, choc zupełnie miękka nie jest - jak dla mnie dobry kompromis między wygoda i bezpieczeństwem - zachowanie na winklach, zapewne jak we wszystkich supermoto, znakomite i przewidywalne - przy ostrym wychodzeniu z łuku raczej unosi przód niz slizga tylne koło - do 140km/h prowadzi się bardzo pewnie i bez wibracji, powyżej zaczyna lekko mrowić, pow. 150 tył staje się nerwowy - pewnie z powodu dużego skoku zawieszeń - pozycja kierowcy mnie odpowiada (178cm), nogi ugięte nie za mocno, siedzenie chyba najwygodniejsze w tej klasie - heble bardzo skuteczne, przy hamowaniu z dużej prędkości szybko unosi tylne koło i trzeba o tym pamiętać; dozowalność jak ja to nazywam, na dwa palce - spalanie przy spokojnej jeżdzie 5L, w trasie przy przelotowej 140 ok 6,5L - wielka porażka to miarka poziomu oleju w okolicy główki ramy - w tym modelu poziom jest praktycznie niemierzalny; zdaniem producenta powinno sie go dokonywac bezpośrednio po ok dwuminutowej pracy silnika na 4000rpm - cóż może i tak ale mi wtedy ciągle wskazuje max a wlane zostało przepisowe 2,7L Za mocno sie rozpisałem, o wiecej szczegółów prosze po prostu pytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarczeK Opublikowano 2 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 A jak jest z wagą XT660X, bo z tego co czytałem to 173 kg w stanie suchym. Jak to sie przedstawia w trakcie jazdy i np jakis manewrow, albo jak np tym podjezdza sie pod kraweznik, czy trzeba bac sie o felgi ? a jeszcze interesuje mnie to spalanie, gdzies na stronie czytalem ze jest to 3,1 l?? Czy da się tym troche powygłupiać typu dłuższe przejazdy na tylnym kole, lub stoopie ? Czy są drgania od silnika jakieś wyraźne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Co do XT660X to zapytaj użytkownika Milo bo takim śmiga, masz jego temat w sport/naked. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milo Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 (edytowane) Hejka.No to tutaj mogę niby cos napisac ale ... w sumie nic konkretnego bo to moje pierwsze moto i przejechałem nie całe 7000km. Jak na razie nie widzę innej maszynki dla siebie zamiast XTXa ... ewentualnie myśle nad zakupem czegoś lżejszego np jakąs 400 o wadze około 110kg aby polatać po torze i pouczyć się stylu supermoto. Na początek chyba ciężko coś z niej wykrzesać nawet ze względu na dość wysoką wagę - te około 170kg trudno jest w razie co podeprzeć. Tym bardziej że dopiero powoli uzbrajam ją w crashpady i jakieś inne zabezpieczenia przed skutkami gleby. Ogólnie moto jak na miasto super mega zaje zaje! W traskę taką 300km też bez problemu jednak jeżeli ktoś ma okazje pośmigać po górskich drogach to tutaj odczuwa się naprawde super jazde. Takie rzeczy jak stoppie ... guma to jeszcze nie dla mnie więc się nie wypowiadam lecz czuje że z następnymi przejechanymi kilometrami moto coraz bardziej zaskakuje super pozytywnie. Silniczek chodzi bardzo fajnie ale jakoś bardzo elastyczny to on nie jest ale to pewnie dlatego że singiel choć słyszałem że po dołożeniu Power Commandera poprawia się praca i to bardzo zauważalnie. Przy moim wyborze też zastanawiałem się wlasnie nad tymi moto z tym że KTM był niedostępny jeszcze więc miałem wybór tylkoz Hondą która odpadła po pierwszych oględzinach tak jak Suza DRZ - wydaje mi się że to są takie dziwne moto pomiędzy XTX a typową maszynką sportową SuperMoto i własnie przy zakupie postanowiłem sobie że będe miał XTXa do jazdy po miście i po okolicy ew wycieczki a na tor skombinuje się coś tym kątem. Jak na razie po tych km zastanawiam się tylko jak się śmiga na KTM 660 bo poprostu nie miałem z tym moto nic wspólnego, jednak przy jeździe na Yamaszce nie żałuje wyboru - mam zamiar troszkę w nią zainwestować i cieszyć się jazdą i super wyglądem. Na razie zakupiłem gmole które są bardziej "pancerne" od crashpadów, handguardy, crashpady na osie. Za jakiś czas dojdą opony Dunlop Mutant, wydech chyba Laser lub LeoVince, zgrabniejszy tyłeczek z lampą LED, może Power Commander, jakaś wyższa kierownica może ... W okolicy są jeszcze dwa takie XTXy więc postaram się ściągnąć userów na forum i może oni coś napiszą ... Edytowane 3 Listopada 2006 przez Milo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 na emule jest filmik z SM LC4 640/660 widac ze ladnie to idzie na gume ,i kapcia spali bez problemow. Moze przejedz sie i zobacz czy faktycznie ma takie drgania Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawela Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 sama Honda przyznaje ze FMX nie jest nawet motocyklem supermoto. to tzw FUNMOTO, sluzace nie do sportu czy podrozy, tylko do lansu po miescie, podkreslenia stylu itp... sam zobacz: silnik 650 zdlawiony do 38KM, modny design, mozliwosc zamowienia tribalowych naklejek itp... a mocy za malo nawet na power slide'y...opieram sie na wrazeniach z jazd dziennikarza "swiata motocykli" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compucar Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 A jak jest z wagą XT660X, bo z tego co czytałem to 173 kg w stanie suchym. Jak to sie przedstawia w trakcie jazdy i np jakis manewrow, albo jak np tym podjezdza sie pod kraweznik, czy trzeba bac sie o felgi ? a jeszcze interesuje mnie to spalanie, gdzies na stronie czytalem ze jest to 3,1 l?? Czy da się tym troche powygłupiać typu dłuższe przejazdy na tylnym kole, lub stoopie ? Czy są drgania od silnika jakieś wyraźne ? 173 kg to niemało w motocyklu tego typu ale to nie jest sprzęt ekstremalny. W dużej mierze dzieki takiej masie oferuje więcej komfortu niż konkurencja. Jak zapierdolisz kołem w krawęznik bez podniesienia dzioba, to wiadomo że felga sie wygnie. O 3.1 L/100km zapomnij, choc byc może da się uzyskać jadąc na piątym biegu z przepisową prędkością. Ale kto tak jeździ...Na tylnym i przednim kole da sie jeździc do woli, jest sucha miska olejowa i wtrysk paliwa zatem gwarantowane smarowanie i zero wycieków paliwa. Pompa paliwa jest w baku więc musi byc go tyle, by na kole była stale zalana (około 4L min). W układzie wtryskowym nie ma sondy lambda, dlatego przy jeździe ze stałą prędkością na niskim biego jest tendencja do szarpania silnikiem. Przy odrobinie wyczucia można nad tym zapanować. na emule jest filmik z SM LC4 640/660 widac ze ladnie to idzie na gume ,i kapcia spali bez problemow. Moze przejedz sie i zobacz czy faktycznie ma takie drgania Oglądałem i jeździłem takim KTM i Husqvarną bodaj TC czy coś takiego. Oba sprzęty bardzo podobne - mocniejsze i znacznie lżejsze od yamahy, ale dla mnie, dziadka, nie do przyjęcia. W zasadzie z trzech powodów - strasznie nieliniowo oddaja moc (tego nie znoszę), belka pod dupa zwana siedzeniem jest nieprzyjemna dla normalnego faceta zaś wibracje od silnika uniemożliwiają jazde w traski dłuższe niż 50km. Ale wszystko jest kwestią gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarczeK Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Tak więc, cieszę się że znalazł się ktoś i potwierdził moje obawy co do drgań generowanych przez silniki KTM i HUSQVARNA, Jak dla mnie takie motory odpadają, ponieważ nie chcę kupić motocykla, którym miałbym się męczyć, a że lubię motocykla używać uniwersalnie myślę, że Yamaha XT660X byłaby odpowiednia. Czy znajdzie się tutaj ktoś kto porusza się Hondą FMX 650??, chciałbym także poznać opinię o tym motocyklu, chociaż z góry zakładam że moc 38 km mi nie odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milo Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 No to jeżeli chcesz używać XTXa uniwersalnie (tak jak ja) to będziesz zapewne super mega zadowolony! Rozmawiłem z moimi kumplami którzy mają dwa takie XTXy ... jeden ma na swoim koncie już kilka czy nawet kilkanaście lat jazdy na moto - przerabial Bandita 600, Huskę 610, GSXRa i cos tam jeszcze i jak powiedział nie śmigał na równie uniwersalnym moto jak ten. Jakiś miesiąc temu był na wyczieczce Wrocław-->Szczecin --> Wrocław i podobno bez problmów łyknął ta odległość bez problemów do tego fajnie śmiga na gumie, widziałem kilka fotek z toru poznań więc co by nie mówić ma większy wachlarz zastosowań niż FXM i DRZ ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyborg Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Cze!!!Milo nie przesadzaj, na tor nie należy się tym pchać. Bez tuningu podnoszącego moc (przynajmniej power commander, filtr powietrza i wydechy) to troche mało pałeru do wyjazdu na tor, no i zawiechy za miękkie.Jeśli chodzi o codzienne użytkowanie to rzeczywiście jest to świetny motocykl uniwersalny, dłuższe wycieczki nie są na nim zbyt męczące nawet przy moim wzroście (190cm). Na miasto według mnie rewelacja, bardzo poręczny i zwinny, nie odczuwa się tych 170 kg wagi. Ale jeśli chodzi o wyprzedzanie tirów to wydaje mi się że troche słabo przyśpiesza w zakresie 100-150 km/h i trzeba troche pustej drogi żeby cały manewr zakończyć bezstresowo. Chciaż ja patrzę na XT-ka przez pryzmat litrowego Fazera więc jest to moje subiektywne odczucie. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milo Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 (edytowane) No pewnie nie jest to maszyna którą zdział coś na zawodach SM bo wiadomo ... choć ludzie we Włoszech organizują sobie takie zawody w grupie seryjnej i mod no i jak tylko odnajde te liny do filmików to wkleje je w ciekawostkach... no powiem że jak dla mnie to wyglądało to extra ... Jeszcze gdzieś na www widziałem prezentacje nowego XTXa na jakimś torze - jazda pokazowa przez któregoś z czołowych zawodników moto i przyznam że też byłem ostro ździwiony no ale wiadomo że większość zależy od umiejętności A tutaj zdjątką XTXa w akcji - podobno model seryjny XTX Drift ... Tylko ze moje wszelakie info jest na podstawie tego co wyczytałem, zobaczyłem czy tez uslyszałem - ale kto wie moze w przyszłym roku wypowiem się na podstawie swojej praktyki ... Pozdrawiam Edytowane 7 Listopada 2006 przez Milo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarczeK Opublikowano 19 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Milo mam kilka pytan, interesuje mnie np. jak podswietlany jest licznik, i interesuje mnie jakie rzeczy pokazuja te liczniki, czy jest cos od paliwa, od temperatury itd, obrotomierz ..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.