vmax-r Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 (edytowane) Kumplu: te powiększone szczeliny właśnie też mogą powodowac ten hałas. Te rowki są po to aby stabilizowały-utrzymywały tarcze sprzęgłowe. Te z uszkami są na stałe w koszu-przesuwają się tylko w górę-dół, te bez uszek wirują z zabierakiem-ząbki wewnątrz tarczy.Jak są wyrobione to tarcze będą latały, lub zaczepiały się o miejsca wyrobione (powodem będzie złe ich stykanie) lub sprzęgło będzie szarpało przy ruszaniu i najszybciej spowoduje to poobłamywanie tych uszek na tarczkach lub palenie sprzęgła. Strzelanie z klamki niszczy właśnie te elementy. A co do hałasu - dragstar miał 5km przebiegu jak zaczął się hałas ze sprzęgła. Więc ja jednak stawiam na jakość wykonania - yamaha ma dość często takie niedoróby! Edytowane 1 Listopada 2006 przez vmax-r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Witam !!Mam wątpliwości, co to za łożysko u mnie padło.Ponieważ kosz sprzęgłowy zewnętrzny (ten większy, nie wiem jak on się fachowo nazywa), obraca się względem wewnętrznego kosza sprzęgłowego (tego mniejszego), bez żadnych luzów, doszedłem do wniosku, że uszkodzeniu uległo łożysko wałka skrzyni biegów, na którym umieszczone są oba kosze ( fot.1 obiekt nr 1 ). Poprzednio myślałem, że uszkodzeniu uległo łożysko, które widać na fot. 2 pod numerem 19. Co o tym myślicie ?Jeżeli mam racje, czy da się wymienić to łożysko wałka skrzyni biegów, od strony kosza sprzęgłowego, bez rozbierania skrzyni biegów ?! Czy część oznaczona numerem 4 na zdjęciu nr 1, to kołek stabilizujący łożysko ? Czy nie będzie on przeszkodą w wymianie łożyska bez rozbierania skrzyni biegów ?! FOTO nr1 - http://img118.imageshack.us/img118/1033/fot1od6.jpgFOTO nr2 - http://img528.imageshack.us/img528/5130/fot2vq5.jpg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax-r Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 hmmm... na fot.1 widać skrzynię z góry, typowo dzielony blok silnika. I widzę tam, że łożysko wbite jest od strony wewnętrznej silnika. A to oznaczone nr 4 to raczej simering lub pierścień trzymający łożysko przed wysunieciem się z gniazda.Bez rozebrania silnika raczej się nie obejdzie... Na fot2 widać:1- kosz sprzęgłowy3 - zabierak Łożysko 19 - wiesz, to ma sens, to rolkowe czy igiełkowe. Ja obstawiałbym TO.Chyba, że jeszcze 18 - jakaś panewka? tulejka??... Najprościej nałożyć zabierak na wałek - poruszać na boki... i to samo z koszem...A potem zdjąć wszystko i poruszać samym wałkiem... i będzie widać i czuć gdzie jest luz. Zanim zaczniesz rozbierać coś bez sensu sprawdź dokładnie. p.s: widzę, że masz konkretną pomoc dydaktyczno-naukowa :( Sprzęgło na bardzo podobnej zasadzie jak w Jawie czy MZ, trochę WSK :D Ale badaj, badaj... najlepsza nauka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Tutaj juz nic bez sensu sie nie da rozebrac. Trzeba odkrecic nakretke kosza sprzeglowego i zdjac kosz oraz zabierak ( kosz wewnetrzny ). Sprawdzic wyrobienia rowkow obu czesci - jedne prowadza tarcze a drugie ( zabierak ) przekladki stalowe. Sprawdzic gdzie dokladnie kosz sprzeglowy ma luz. To ze nie ma luzu miedzy zabierakiem a koszem jeszcze o niczym nie swiadczy, bo kosz siedzi na lozysku niewielka powierzchnia i latwiej sie wyrabia niz zabierak. Sprawdz czy sprezyny na obwodzie kosza nie sa luzne, to one glownie moga byc przyczyna stukow dochodzacych ze sprzegla.Nie wydaje mi sie zeby padlo lozysko na walku glownym skrzyni - jest dosc potezne, a jakby padlo i mialo jakikolwiek luz to mialbys staly hurgot ze skrzyni w czasie jazdy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter900 Opublikowano 2 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Ehhh… a zakładając że to poszło łożysko kosza sprzęgłowego… co uszkodziło się tam najprawdopodobniej/co jest podatniejsze na uszkodzenia, bieżnia zewnętrzna(to chyba kosz sprzęgłowy ?!) czy bieżnia wewnętrzna łożyska ? Ile może kosztować nowy kosz sprzęgłowy ? Ponoć to spory wydatek :/ Na razie nie mam czasu zajrzeć do sprzęta… na razie pozostaje mi dedukowanie :/Pozdrawiam Tutaj juz nic bez sensu sie nie da rozebrac. Trzeba odkrecic nakretke kosza sprzeglowego i zdjac kosz oraz zabierak ( kosz wewnetrzny ). Sprawdzic wyrobienia rowkow obu czesci - jedne prowadza tarcze a drugie ( zabierak ) przekladki stalowe. Sprawdzic gdzie dokladnie kosz sprzeglowy ma luz. To ze nie ma luzu miedzy zabierakiem a koszem jeszcze o niczym nie swiadczy, bo kosz siedzi na lozysku niewielka powierzchnia i latwiej sie wyrabia niz zabierak. Sprawdz czy sprezyny na obwodzie kosza nie sa luzne, to one glownie moga byc przyczyna stukow dochodzacych ze sprzegla.Nie wydaje mi sie zeby padlo lozysko na walku glownym skrzyni - jest dosc potezne, a jakby padlo i mialo jakikolwiek luz to mialbys staly hurgot ze skrzyni w czasie jazdy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robisum1 Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Panowie fzr 600 Poszlo lozyski na walku sprzeglowym nie to duze co jest pod koszem sprzegla tylko to co jiest glebiej w silniku.Czy moznas wyjac ten walek bez rozbierania silnika i wyjmowania go z ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.