Skocz do zawartości

Yamaha yz125 -> swiatla i eskploatacja


Sedric
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. chce kupic motor typowo do jazdy w terenie ( ewentualnie dojazdy do lasu ) wpadla mi w oko yamaha yz125 poniewaz moge ja miec za dobra cene ( z niemiec ) mam pare pytan co do motoru: Ile mniejwiecej motor spala paliwa przy sredej jezdzie po lesie ? Jak jest z cenami czesci zamiennych ? czy czesto w takich motorach trzeba wymieniac tlok i jaki jest tego koszt? Chcialbym do niego wpakowac swiatlo przod i tyl mam kolesia ktory moglby mi to zrobic ale mam pytanie czy to bedzie dzialac ? slyszalem opinie ze to musi byc fabryczne bo sie bedzie rabac itd... Jesli bylo by to dobze zrobione jak myslicie zdalo by egzamin? I czy bylo by gdzie upchac te wszystkie czesci zwiazane z elektryka ? Mam 16 lat 186cm wzrostu i waze okolo 70kg bedzie to moj pierwszy motor a chce go typowo do jazdy w terenie. Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...rzymanie+crossa tu masztemat o utrzymaniu.

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=rejestracja tu masz temat o rejestracji crossa.

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=46033&hl= tu jest o swiatlach

 

Moim zdaniem odpuść sobie i kup jakieś fajne enduro, jeśli to ma być twój pierwszy motocykl. Jeśli cena ten YZ byłaby naprawde okazyjna to można wziąć.

Edytowane przez Benek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chłopie na 13 lat to ładnie zaczynasz . YZ 125 to juz powazniejszy motor :buttrock: No nie doradzam szczerze dorabiania swiateł i homologacji itp. bo to nie bedzie sie dobrze spisywało ... jeszcze w terenie to napewno sie zepsuje bo nie bedzie to zrobione jak powinno byc . Jak ta cena naprawde jest niska to bierz go ale ja szczerze radziłbym kupic enduro . Ja mam 15 lat 195 cm wzrostu i se suzuki RMX 50 kupiłem no ale juz mysle o 125 ale no jak miałem 13 lat to nawet mi sie nie sniło ;p Powodzenia i PZdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nieciekawie ... WR sa zadrogie 10 trzeba na nie miec -.- a jakie enduro byscie polecili ?? koledzy maja dtki 125 ale szczerze to niepodoba mi si ten motor ... bardziej to takie polne niz lesne ... motor bralbym z niemiec bo mam tam rodzine i ceny sa duzo nizsze niz w polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR to jest czterosów.

możesz kupić EXC 125, albo Husqvarne WR

http://www.allegro.pl/item133297946_husqvarna_wr_125.html

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M299915

koszty utrzyamnia są podobne jak w crossach, ale te mają homologacje i oświetlenie.

Jeśli chcesz mieć coś bardziej lajtowego i tańszego w utrzymaniu to

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M303480

albo KDX/ albo RX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nieciekawie ... WR sa zadrogie 10 trzeba na nie miec -.- a jakie enduro byscie polecili ?? koledzy maja dtki 125 ale szczerze to niepodoba mi si ten motor ... bardziej to takie polne niz lesne ... motor bralbym z niemiec bo mam tam rodzine i ceny sa duzo nizsze niz w polsce.

 

Dt 125 idealne w las. YZ 125 kompletne nieporozumienie jesli chcesz jezdzic po lesie. Jak masz możliwość kupienia tanio to owsze kup ale po to by sprzedać rożej i szukaj DT125 - jak ci sie tak bardzo nie podoba to może KTM EXC 125. Yz 125 to motor wyczynowy do jazdy po torze motocrossowym a nie po lesie. Wiem co mówie bo mam yz i mieałem też enduro a mieszkam własnie w terenie z zarąbistymi lasami. Yz po lesie - owszem jeździ sie ale to jest tak jak byś bolidem F1 chciał jeździć po naszych drogach a nie po specjalnym torze.

 

Niema dyskusji na ten temat.

 

Enduro = las

Cross = tor

 

Każdy sie pod tym podpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dt 125 idealne w las. YZ 125 kompletne nieporozumienie jesli chcesz jezdzic po lesie. Jak masz możliwość kupienia tanio to owsze kup ale po to by sprzedać rożej i szukaj DT125 - jak ci sie tak bardzo nie podoba to może KTM EXC 125. Yz 125 to motor wyczynowy do jazdy po torze motocrossowym a nie po lesie. Wiem co mówie bo mam yz i mieałem też enduro a mieszkam własnie w terenie z zarąbistymi lasami. Yz po lesie - owszem jeździ sie ale to jest tak jak byś bolidem F1 chciał jeździć po naszych drogach a nie po specjalnym torze.

 

Niema dyskusji na ten temat.

 

Enduro = las

Cross = tor

 

Każdy sie pod tym podpisze.

Napisałeś samą prawde tyle ze koles pewnie nie wie czym sie rozni oprócz wygladu YZ od KTM EXC czy DT no i poza tym ze jedne są nazywane wyczynamiu a inne nie. :buttrock: A konkretnie to chodzi o to ze YZ jest strasznie agresywna na dodanie gazu i momentalnie łapie wysokie obroty. Moc w tym motocyklu zaczyna sie od ok 6000obr/min i tak do ponad 10000. W enduro jest duzo spokojniej i oddawanie mocy zaczyna sie juz przy obrotach ok 4000. ale za to mają mniejszą mnoc maksymalna. Crossówką 125 jest straszna "szarpanina" w lesie.

W sumie to ja moim SX najwięcej jeżdze po lasach i sobie bez problemu radze ale wymagało to małych regulacji zaworu itp.

Światła do crossa mozesz mieć bo np. ja mam i wszystko jest ok i działa. Inny problem to taki ze dokupuje sie specjalny kit oświetleniowy i to jest nieopłacalnie drogie. Do KTM cewka prądotwórcza i cała reszta bajerów kosztuje kolo 3000zł więc uważam ze nie ma to sensu. Cięzko Ci bedize dostać coś takiego do yamahy. lepiej kup husqwarne taka jak w powyższych linkach lub KTM EXC 125 http://www.allegro.pl/item134222355_ktm_125_exc.html

http://www.allegro.pl/item133156688_ktm_ex..._kx_sx_wr_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie sprawoje zawieszenie marzocchi w motorach ? wiem ze w rowerach jezdzi si ena nich super bo sam smigam :buttrock: ale co do motorow niemam pojecia :biggrin: tak sie sklada ze troche wiem czym sie rozni wyczyn cross od enduro moze niejest to wiedza porazajaca ale zawsze :lalag: Husqwarna robi dobre motory ? O ktmie myslalem duzo tylko stwierdzilem ze jest "troche" zadrogi ale te w linku wygladaja calkiem fajnie. Co do rocznika jakie jaest waszym zdaniem minimum w roku na uuzywany motor ? Wiem ze to zalezy od stopnia uzytkowania ale tak mniejwiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ja jakis inny jestem czy co ale mnie sie dt'tka nawet w lesie zle jezdzilo :buttrock:

 

Dlaczego masz być inny? Przecież nie wszystkim musi sie jeździć dobrze na DT. Ja kilka razy na DT 125 jeździłem i przyznam że były to pozytywne wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dt 125 idealne w las. YZ 125 kompletne nieporozumienie jesli chcesz jezdzic po lesie. Jak masz możliwość kupienia tanio to owsze kup ale po to by sprzedać rożej i szukaj DT125 - jak ci sie tak bardzo nie podoba to może KTM EXC 125. Yz 125 to motor wyczynowy do jazdy po torze motocrossowym a nie po lesie. Wiem co mówie bo mam yz i mieałem też enduro a mieszkam własnie w terenie z zarąbistymi lasami. Yz po lesie - owszem jeździ sie ale to jest tak jak byś bolidem F1 chciał jeździć po naszych drogach a nie po specjalnym torze.

 

Niema dyskusji na ten temat.

 

Enduro = las

Cross = tor

 

Każdy sie pod tym podpisze.

 

a kto powiedzial ze crossem nie mozna jzdzic po lesie??jakas nowa teoria??na moich terenach wiekszosc jezdzi crossowkami po lesie. takze jak chce chlopak pojezdzic takim motorem po lesie to czemu mamy mu tego odradzac, tylko,ze na pierwsze moto to troche nie bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś samą prawde tyle ze koles pewnie nie wie czym sie rozni oprócz wygladu YZ od KTM EXC czy DT no i poza tym ze jedne są nazywane wyczynamiu a inne nie. smile.gif A konkretnie to chodzi o to ze YZ jest strasznie agresywna na dodanie gazu i momentalnie łapie wysokie obroty. Moc w tym motocyklu zaczyna sie od ok 6000obr/min i tak do ponad 10000. W enduro jest duzo spokojniej i oddawanie mocy zaczyna sie juz przy obrotach ok 4000. ale za to mają mniejszą mnoc maksymalna. Crossówką 125 jest straszna "szarpanina" w lesie.

W sumie to ja moim SX najwięcej jeżdze po lasach i sobie bez problemu radze ale wymagało to małych regulacji zaworu itp.

Światła do crossa mozesz mieć bo np. ja mam i wszystko jest ok i działa. Inny problem to taki ze dokupuje sie specjalny kit oświetleniowy i to jest nieopłacalnie drogie. Do KTM cewka prądotwórcza i cała reszta bajerów kosztuje kolo 3000zł więc uważam ze nie ma to sensu. Cięzko Ci bedize dostać coś takiego do yamahy. lepiej kup husqwarne taka jak w powyższych linkach lub KTM EXC 125 http://www.allegro.pl/item134222355_ktm_125_exc.html

http://www.allegro.pl/item133156688_ktm_ex..._kx_sx_wr_.html

 

No nie wiem, ja wlasnie lubie ta agresywnosc i dlatego wybralem yz. Latam w enduro i troche mx wiec wiem co mowie. Sa gusta i gusciki kazdy lubi inaczej. Kupi YZ i nie bedzie pasowla to sprzeda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...