maciejkruk13 Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 witam, chciałbym ustawić skład mieszanki w moim moto, wiem że można wykręcać świece i je oglądać lub skorzystać ze świec Colortune...w kolankach wydechu mam otwory, tzn. w każdym kolanku po jednym otworze zaślepione śrubką. pytanie moje jest takie czy istnieją w polsce takie analizatory spalin o tak małej końcówce żeby skorzystać z tych otworów?czy normalny analizator ( taki jak np na stacjach diagnostycznych ) można zastosować? i w jaki sposób patrząc nadane z analizatora stwierdzić czy mieszanka jest stechiometryczna ( znaczy sie czy jest 14:1). jeśli ktoś regulował podobnie proszę o pomoc i opinie. dzieki pozdrawiam :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 :banghead: Jeszcze chyba za mało do UNI weszliśmy,l żeby ustalić skład mieszanki Masz rację, chyba że ktoś z forrum wie? Ja też założyyłem tą puszkę tuningową, na wolnych trochę szatkuje, ale przy 8 000 odpał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Te śrubki właśnie służą do analizy spalin, oddzielnie dla każdego cylindra. Końcówkę zwykłego analizatora da się dostosować dla takiego rozwiązania. Ideałem było by uzycie czterech jednakowo skalibrowanych analizatorów do odczytu jednocześnie z czterech cylindrów, bo jednym urządzeniem jest sporo zabawy i trzeba mięć trochę doświadczenia aby utrafić w te jedyne właściwe dla każdego garnka ustawienia.Taka regulacja jest wielce wskazana w przechodzonej japonii, gdzie zastosowanie fabrycznych, jednakowych nastawów dla każdego cylindra nie daje zadowalających efektów.Są to czynności pracochłonne i kilka warsztatów w Polsce wykonuje to rzetelnie. Mi kompletne zestrojenie silnika (w serii) zajmuje około 2 dni i 6 litrów spalonego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 16 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 hej, kupiłem te lejki Jacek i wiszę piwo DUŻE! nie szarpie płynnie idzie od zera do odcięcia, dodatkowo podciąłem ta harmonijkę według tego jak mi podesłałeś. teraz wszystko jest super do piątego biegu ( rozpędza się tak jak fabryka podaje do 245kmh ) ale wrzucam 6-ty bieg i stoi,dosłownie stoi tak jak jechał i nic nie przyspiesza, to juz teraz tylko skład mieszanki!MaDaFaKa gdzie mogę znaleźć taki warsztat który zrobi to RZETELNIE? mieszkam w okolicach poznania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Masz chyba już dwie puszki do filtra. Spróbuj założyć samą górę z oryginalnym otworem, może u ciebie będzie lepiej z oryginałem. Swoją drogą u mnie też przydałoby się sprawdzić skład mieszanki. Czy nie ma jakiegoś garażowego sposobu, bez wykręcania i oglądania świec ( to trochę upierdliwe ) i montowania analizatora spalin? A to piwo to może wypijemy w Biłgoraju jak kiedyś wpadniesz na tor :buttrock: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 jak mozecie to podzielcie sie opisem jak garażowymi(bez uzycia bardziej zaawansownego sprzetu niz waku.) sposobami regulujecie porzadnie gazniki :buttrock: :lalag: regulacja tylko srubami skladu mieszanki czy poziomem paliwa tez?czy ok jest sprawdzacie przez ogladanie swiec czy jakos inaczej np. na czuja :D :icon_question:w jakiej kolejnosci wykonujecie czynnosci :biggrin: chetnie sie dowiem jak inny ustawiaja sami , zawsze moze czegos ciekawego sie dowiem :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 hej, kupiłem te lejki Jacek i wiszę piwo DUŻE! nie szarpie płynnie idzie od zera do odcięcia, dodatkowo podciąłem ta harmonijkę według tego jak mi podesłałeś. teraz wszystko jest super do piątego biegu ( rozpędza się tak jak fabryka podaje do 245kmh ) ale wrzucam 6-ty bieg i stoi,dosłownie stoi tak jak jechał i nic nie przyspiesza, to juz teraz tylko skład mieszanki!MaDaFaKa gdzie mogę znaleźć taki warsztat który zrobi to RZETELNIE? mieszkam w okolicach poznania...a może nas uświadomisz co współnego ma sład mieszanki wolnych obrotów z prędkością maksymalną bo nie bardzo rozumiem.Może zamiast teorii przeliczysz przełożenie i umożliwisz silnikowi dalsze rozpędzanie na nadbiegu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 witaj Piotrze, wnioskuję to z tego że motocykl już na 5-tym biegu osiąga maksymalną prędkość obrotową po bardzo długim rozpędzaniu ( wyraźnie słabnie im wyższe obroty silnika ), po zmianie biegu nie zmienia się nic oprócz tego że spadają obroty silnika do ok 10,5tyś/min i nie rosną. ( czerwone pole 13000obr/min), zębatka przód 16z tył 45z ( idealnie wg.producenta).nowe świece, kable, inne cewki testowałem, gażniki wyczyszczone, wszystkie dysze wg producenta, ustawiony poziom paliwa...dlatego brak mocy na 6 tym biegu przy wysokiej prędkości obr silnika wnioskuję że jest nieprawidłowa ilość powietrza w stosunku do paliwa ( nie ma zachowanej mieszanki stechiometrycznej-na niskich biegach tego nie czuć ), co w sumie bez hamowni mogę zdiagnozować tylko "na czuja" przy wys prędkości. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.