Skocz do zawartości

yamaha yzf 750 r 94r skład mieszanki


maciejkruk13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

chciałbym ustawić skład mieszanki w moim moto, wiem że można wykręcać świece i je oglądać lub skorzystać ze świec Colortune...w kolankach wydechu mam otwory, tzn. w każdym kolanku po jednym otworze zaślepione śrubką. pytanie moje jest takie czy istnieją w polsce takie analizatory spalin o tak małej końcówce żeby skorzystać z tych otworów?czy normalny analizator ( taki jak np na stacjach diagnostycznych ) można zastosować? i w jaki sposób patrząc nadane z analizatora stwierdzić czy mieszanka jest stechiometryczna ( znaczy sie czy jest 14:1). jeśli ktoś regulował podobnie proszę o pomoc i opinie.

 

dzieki pozdrawiam

 

:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śrubki właśnie służą do analizy spalin, oddzielnie dla każdego cylindra. Końcówkę zwykłego analizatora da się dostosować dla takiego rozwiązania. Ideałem było by uzycie czterech jednakowo skalibrowanych analizatorów do odczytu jednocześnie z czterech cylindrów, bo jednym urządzeniem jest sporo zabawy i trzeba mięć trochę doświadczenia aby utrafić w te jedyne właściwe dla każdego garnka ustawienia.

Taka regulacja jest wielce wskazana w przechodzonej japonii, gdzie zastosowanie fabrycznych, jednakowych nastawów dla każdego cylindra nie daje zadowalających efektów.

Są to czynności pracochłonne i kilka warsztatów w Polsce wykonuje to rzetelnie. Mi kompletne zestrojenie silnika (w serii) zajmuje około 2 dni i 6 litrów spalonego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

kupiłem te lejki Jacek i wiszę piwo DUŻE! nie szarpie płynnie idzie od zera do odcięcia, dodatkowo podciąłem ta harmonijkę według tego jak mi podesłałeś. teraz wszystko jest super do piątego biegu ( rozpędza się tak jak fabryka podaje do 245kmh ) ale wrzucam 6-ty bieg i stoi,dosłownie stoi tak jak jechał i nic nie przyspiesza, to juz teraz tylko skład mieszanki!

MaDaFaKa gdzie mogę znaleźć taki warsztat który zrobi to RZETELNIE? mieszkam w okolicach poznania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba już dwie puszki do filtra. Spróbuj założyć samą górę z oryginalnym otworem, może u ciebie będzie lepiej z oryginałem. Swoją drogą u mnie też przydałoby się sprawdzić skład mieszanki. Czy nie ma jakiegoś garażowego sposobu, bez wykręcania i oglądania świec ( to trochę upierdliwe ) i montowania analizatora spalin?

 

A to piwo to może wypijemy w Biłgoraju jak kiedyś wpadniesz na tor :buttrock:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozecie to podzielcie sie opisem jak garażowymi(bez uzycia bardziej zaawansownego sprzetu niz waku.) sposobami regulujecie porzadnie gazniki :buttrock: :lalag: regulacja tylko srubami skladu mieszanki czy poziomem paliwa tez?czy ok jest sprawdzacie przez ogladanie swiec czy jakos inaczej np. na czuja :D :icon_question:w jakiej kolejnosci wykonujecie czynnosci :biggrin: chetnie sie dowiem jak inny ustawiaja sami , zawsze moze czegos ciekawego sie dowiem :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

kupiłem te lejki Jacek i wiszę piwo DUŻE! nie szarpie płynnie idzie od zera do odcięcia, dodatkowo podciąłem ta harmonijkę według tego jak mi podesłałeś. teraz wszystko jest super do piątego biegu ( rozpędza się tak jak fabryka podaje do 245kmh ) ale wrzucam 6-ty bieg i stoi,dosłownie stoi tak jak jechał i nic nie przyspiesza, to juz teraz tylko skład mieszanki!

MaDaFaKa gdzie mogę znaleźć taki warsztat który zrobi to RZETELNIE? mieszkam w okolicach poznania...

a może nas uświadomisz co współnego ma sład mieszanki wolnych obrotów z prędkością maksymalną bo nie bardzo rozumiem.

Może zamiast teorii przeliczysz przełożenie i umożliwisz silnikowi dalsze rozpędzanie na nadbiegu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj Piotrze,

 

wnioskuję to z tego że motocykl już na 5-tym biegu osiąga maksymalną prędkość obrotową po bardzo długim rozpędzaniu ( wyraźnie słabnie im wyższe obroty silnika ), po zmianie biegu nie zmienia się nic oprócz tego że spadają obroty silnika do ok 10,5tyś/min i nie rosną. ( czerwone pole 13000obr/min), zębatka przód 16z tył 45z ( idealnie wg.producenta).nowe świece, kable, inne cewki testowałem, gażniki wyczyszczone, wszystkie dysze wg producenta, ustawiony poziom paliwa...dlatego brak mocy na 6 tym biegu przy wysokiej prędkości obr silnika wnioskuję że jest nieprawidłowa ilość powietrza w stosunku do paliwa ( nie ma zachowanej mieszanki stechiometrycznej-na niskich biegach tego nie czuć ), co w sumie bez hamowni mogę zdiagnozować tylko "na czuja" przy wys prędkości.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...