Skocz do zawartości

Honda mtx 125


ZIGGI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje doświadczenie na motocyklach to około 300 km.

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mtx-a 125.

Jako zupełny świeżak chciałem zapytać bardziej doświadczonych co taki mtx jest warty?

ile taka maszynka wytrzyma pod moją 100-kilową dupą?

Moto 87r. 24 000 przebiegu, szwajcaria, nigdy piachu i błota nie widziało...

Jak dotąd leżałem raz i od razu połamałem manetkę od sprzęgła - już wymieniona.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem MTX i powiem Ci ze przez 5 lat jak nim jezdziłem nigdy ale to przenigdy nic mi sie nie zepsuło chyba ze z mojej głupoty i to były drobiazgi. Bardzo zywotny i przyjemny motorek. Po uwolnieniu wydechu (przelotowa końcówka) moto nie staje sie wiele głosniejsze a dostaje niezłego kopa :icon_mrgreen: Jak cos to mam taki tłumiok do przedania. W jakis ostry teren sie raczej nie nadaje chocby nawet dlatego ze ma tylko jedna chłodniczke i w górach to czesto musiałem zatrzymywac ekipe zeby moto mi ostygło, a do skoków to juz wogule nie nadaje bo ma za miekkie zawieszenie zwłaszcza na 100kg (wiem bo sam prawie tyle waze). Gwarantuje Ci ze nie bedizesz miał z nim problemów i ze bedzioesz zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem MTX i powiem Ci ze przez 5 lat jak nim jezdziłem nigdy ale to przenigdy nic mi sie nie zepsuło chyba ze z mojej głupoty i to były drobiazgi. Bardzo zywotny i przyjemny motorek. Po uwolnieniu wydechu (przelotowa końcówka) moto nie staje sie wiele głosniejsze a dostaje niezłego kopa :buttrock: Jak cos to mam taki tłumiok do przedania. W jakis ostry teren sie raczej nie nadaje chocby nawet dlatego ze ma tylko jedna chłodniczke i w górach to czesto musiałem zatrzymywac ekipe zeby moto mi ostygło, a do skoków to juz wogule nie nadaje bo ma za miekkie zawieszenie zwłaszcza na 100kg (wiem bo sam prawie tyle waze). Gwarantuje Ci ze nie bedizesz miał z nim problemów i ze bedzioesz zadowolony

Gawron :icon_mrgreen:

Tez mam od niedawna MTX i teraz czuje sie pocieszony. A uwolnienie wydechu to trudna sprawa dla średnio zaawansowanego mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron :icon_mrgreen:

Tez mam od niedawna MTX i teraz czuje sie pocieszony. A uwolnienie wydechu to trudna sprawa dla średnio zaawansowanego mechanika?

hehe!! nie to nie jest trudna sprawa :buttrock: kolo 3 min. Poprostu odkrecasz 2 srubki i zmieniasz koncówke wydechu (tłumik). oryginalna wazy kolo 5kg! i jest w niej mase przegrudek i wypelłnień co osłabia i obciaża motocykl. :clap:

http://www.bikepics.com/members/trtyjetyjgdhjdtjd/86mtx125/

na pierwszej fotce widac oryginalny tłumik. Na drugiej niewyraznie ale widac ten co sam zrobiłem i co go chce sprzedac a na nastepnej widac moje cacko ARROW dzieki któremu moto uzyskało 10000000000% wiecej mocy :offtopic:

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może powie mi kto jeszcze jaki rozmiar opony założyć z tyłu?

Jakiś barbarzyńca założył szosówki na mój motorek a ja szczerze mówiąc chyba nie łapię o co chodzi z tymi numerkami na oponie :clap:

Bez kostki ślizga się strasznie co podnosi mi krzywą wk....wienia. :offtopic: a i doświadczony mój kolega zaliczył parter przy podjeździe po trawie. Z resztą trzy z czterech osób które na ten motor wsiadły miały glebe przez te opony.

:icon_mrgreen: może ktoś mi coś doradzi co do opon??? :buttrock:

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tył 18 cali kup o szerokosci 110 a na przód 21 cali 80 lub 90. Opony kostki to totalna podstawa :icon_mrgreen: najlepiej MITAS boi sa najtansze i wszyscy na nich smigaja.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

Mam jednak pytanie:

 

18 cali - rozumiem - średnica felgi

110 - chyba 11 cm szerokości

Jest też trzeci numer - nie rozumiem Wysokość???

 

W samochodzie jest prosto: 155/70 r 13 szerokość/wysokość felga

 

W motorkach ten środkowy wymiar jest(110/80/18 np.) albo go nie ma. jest też jakiś numer taki oddzielny np:

(nr 80) (nr 129) itd

 

Czy mi ktoś ten temat rozjaśni nieco? :offtopic:

 

I z tego co wiem to są różne kostki. Jakie są dobre, w jakich warunkach :icon_mrgreen: :buttrock: :clap:

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

Mam jednak pytanie:

 

18 cali - rozumiem - średnica felgi

110 - chyba 11 cm szerokości

Jest też trzeci numer - nie rozumiem Wysokość???

 

W samochodzie jest prosto: 155/70 r 13 szerokość/wysokość felga

 

W motorkach ten środkowy wymiar jest(110/80/18 np.) albo go nie ma. jest też jakiś numer taki oddzielny np:

(nr 80) (nr 129) itd

 

Czy mi ktoś ten temat rozjaśni nieco? :offtopic:

 

I z tego co wiem to są różne kostki. Jakie są dobre, w jakich warunkach :icon_mrgreen: :buttrock: :clap:

no to jest dokładnie tak jak w samochodach :buttrock: ten trzeci nr to wysokosc opony. inne nr sa nieistotne. (110/80/18 np.) to jest wymiar dla CIebie. a co do rodzajów kostek itp itd to mozna by sie duzo rozpisywac i trzeba by jakies fotki załączc. Z mitasa najczesciej spotykana na motocyklach jest model C-10.

Opony o bardzo zróznicowanym ukłasdzie kostek sa na błoto. Taki które maja kostki w układnie bardziej rzędowym na piasek itp a takie które maja po bokach kostek (z boku opony) takie jakby wzmocnienia (pióra albo cos w rodzaju błony "międzypalczastej :D ) to są oponki typowo na kamienie. Ta C-10 jest najbardziej uniwewrsalna (srodek rzedowy a po bokach na przemian). Są jeszcze rózne twardzosci opon ale to Ci narazie nie jest potrzebne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do MITASÓW:

 

Spotkałem się niestety z bardzo złymi opiniami na ich temat:

 

że się kostki urywają i łamią

że guma pęka przy byle uderzeniu

że byle co je przebije

że na asfalcie latają jak po lodzie i że strasznie szybko się ścierają.

Ogólnie, że jakość taka jak cena czyli najniższa.

 

Najbardziej jednak mi przeszkadza to nieprzystosowanie do asfaltu. Będę po nim jeździł prawie tyle co po terenie a nie będę przecież zmieniał opon co parę dni.

 

Ktoś mi polecił oponę MICHELIN AC10 jako taką co w terenie świetnie się sprawuje a po asfalcie nawet dynamiczna jazda nie zrobi jej krzywdy.

 

Czy może ktoś z Was ma doświadczenie z AC10 i skomentowałby jej rzekome magiczne właściwości.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do MITASÓW:

 

Spotkałem się niestety z bardzo złymi opiniami na ich temat:

 

że się kostki urywają i łamią

że guma pęka przy byle uderzeniu

że byle co je przebije

że na asfalcie latają jak po lodzie i że strasznie szybko się ścierają.

Ogólnie, że jakość taka jak cena czyli najniższa.

 

Najbardziej jednak mi przeszkadza to nieprzystosowanie do asfaltu. Będę po nim jeździł prawie tyle co po terenie a nie będę przecież zmieniał opon co parę dni.

 

Ktoś mi polecił oponę MICHELIN AC10 jako taką co w terenie świetnie się sprawuje a po asfalcie nawet dynamiczna jazda nie zrobi jej krzywdy.

 

Czy może ktoś z Was ma doświadczenie z AC10 i skomentowałby jej rzekome magiczne właściwości.

że się kostki urywają i łamią - mi sie nie urywaja i łamią jakoś specjalnie, jak miałem dunlopa było tak samo

że guma pęka przy byle uderzeniu nigdy mi sie nie zdazyło

że byle co je przebije przez 6 lat jazdy na mitasach złapałem 2 razy góme jak mi wentyl w dentce zcieło

że na asfalcie latają jak po lodzie i że strasznie szybko się ścierają. jak kazda crossowa kostka

 

Stary ktoś Ci strasznych głupot naopowiadał :icon_mrgreen: 90% endurzystów i motocrossowców jezdzi na mitasach. Popatrz na zawodach jakie ludzie opony maja :P prawie same mitasy. Wiadomo ze moze jakis tam wysoki model Michelina bedzie lepszy pod jakimis tam wzgledami ale bedzie kosztował dwa razy tyle :) nawet sie nie wygłupiaj z michelinami do MTX :crossy: kostek nim nie pourywasz to Ci gwarantuje bo moj ojciec MTXem juz 3 rok lata na jednej oponie a jezdzi 50% aswalt 50% teren. Opona wyglada nadal bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mitas E-09 dużo gorzej radzi sobie w terenie od typowych crossówek?

Może opona enduro zamiast crossowej to jest sposób napołączenie asfaltu i terenu?

Co o tym sądzisz drogi Gawronie?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...