Kosa Opublikowano 1 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 (edytowane) Jako, ze na mechanice sie zbytnio nie znam to mam pare pytan co do montazu cylindra 190 cm3 w Mito. Po pierwsze, to nie moge w zadnym sklepie internetowym znalezc przykladowego cylindra i jego ceny, a chcialbym sie dowiedziec, czy to jest w ogole droga impreza. Jesli zdecydowalbym sie na montaz tego, to zalezy mi, aby nic nie peklo na drugi dzien, i zeby nie trzeba bylo jechac do serwisu. Wyczytalem, ze dobre cylindry robi firma Polini, ale na pewno nie jest ona jedyna. I tu chcialbym prosic Was, forumowicze, o podanie kilka przykladowych firm/modeli i cen oraz poinformowanie, czy takowe cylindry mozna w ogole dostac w Polsce. Po drugie: jakie zmiany mechaniczne trzeba jeszcze uwzglednic przy wymianie cylindra na 190? Trzeba, a nie mozna! Trzy: czy wymiana cylindra jest skomplikowana? Czy srednio ogarniety czlowiek da rade zrobic to 'w garazu', czy lepiej podjechac do mechanika? Cztery: jakich wzrostow spalania mam sie spodziewac? I rzecz ostatnia: moze zmiana na 160 cm3 bedzie mniej skomplikowana/bardziej oplacalna/lepsza i niepotrzebnie celuje w 190? I to chyba wszystko narazie. Z gory przepraszam wszystkich, ktorzy uwazaja moje pytanie za beznadziejne, a odpowiedzi za oczywiste, ale naprawde jestem laikiem. Pozdrawiam. Edytowane 1 Października 2006 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 1 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 Pierwszy raz słysze o cylindrze 190 ccm do Mito. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 Z calym szacunkiem, ale to, ze Ty pierwszy raz slyszysz, to nie znaczy, ze sie nie da tego zrobic. Prosze dalej o odpowiedzi.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 1 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 do 125ccm zestawy produkuje polini oraz athena. Polini oferuje cylinder o poj. około 160ccm a athena 170ccm. Zestaw jezeli nie jestes jakis niepełnoszpłytny i jakies tam pojecie masz o mechanice bez problemu sam powinienes dac rade :) W Polsce nie ma jakis importerów czy przedstawicieli tych firm . Mozesz próbowac sprowadzac przez jakis warsztat /salon. Przez internet/telefonicznie mozesz zagadac w "mielochu" oni sciagaja czesci polini do skuterów, ale ceny maja dosc duże. Bardziej mi sie opłacało kupic tłok polini z przesyłka do Polski w Niemczech. Ja polecam Tobie szukac tego zestawu na ebay'u niemieckim lub włoskim lub w sklepach internetowych niemieckich i włoskich. W przypadku takiego zestawu napweno wyjdzie Cie taniej kupic przez internet z przesyłka niz w Polsce. Tu masz tani sklep niemiecki online :link powinines cos znalezc dla siebie. Koszt takiej przeróbki mniej za niz 1100zł raczej bedzie trudno, ale jezeli masz zniszczony orginalny cylinder i masz dylemat czy kupic orginał czy zamienik wiekszy to smiało wez zamienik. Do takiej przeróbki silnik musi byc w stanie idealnym (zwłaszcza wał, łozyska, skrzynia, sprzegło).Po załozeniu takiego zestawu wypadałoby dorzucic jeszcze odpowiedni wydech, gaznik i wał wytrzymalszy, jednak jezeli nie ma byc to sprzet wyczynowy i nie chcesz z niego wycisnac wszystkich soków to nie jest konieczne. Warto natomiast lepsze łozyska załozyc na wał. Po załozeniu tego kitu musisz dokładnie wyregulowac gaznik i dobrac odpowiednia swiece. Predkosc maksymalna sprzetu bardzo duzo sie nie zmieni jednak sprzet radykalnie zyska na przyspieseniu i na elastycznosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 1 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 Co do twojej wypowiedzi to mowisz o skuterach a Cagiva Mito to taki mini sciagacz ale to taki drobny szczegol :) Ja szczerze mowiac tez nie spotkalem sie jeszcze ze zmiana pojemnosci skokowej na az 190ccm :/ A skoro szukales po sklepach to moze takowego nie ma?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Ja Tez nieslyszalem i raczej taki nie istnieje.natomiast napewno istnieje zestaw Poliniego ktory powieksza pojemnosc do 165cmm3.Acz kolwiek niepolecam.Mito i tak ma dosc wysilony silnik.montaz tego zestawu napewno skroci nam zywotnosc,walu lozysk,skrzyni biegow,sprzegla itd itp.ACz kowliek mocy napewno niebrakuje.Mysle ze seryjnej mocy tez niezabraknie jak na 125 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 To zwracam honor co do 190, ale na innym forum to wyczytalem.A w polskich sklepach internetowych szukalem tez tych 160. do 125ccm zestawy produkuje polini oraz athena. Polini oferuje cylinder o poj. około 160ccm a athena 170ccm. Zestaw jezeli nie jestes jakis niepełnoszpłytny i jakies tam pojecie masz o mechanice bez problemu sam powinienes dac rade :) W Polsce nie ma jakis importerów czy przedstawicieli tych firm . Mozesz próbowac sprowadzac przez jakis warsztat /salon. Przez internet/telefonicznie mozesz zagadac w "mielochu" oni sciagaja czesci polini do skuterów, ale ceny maja dosc duże. Bardziej mi sie opłacało kupic tłok polini z przesyłka do Polski w Niemczech. Ja polecam Tobie szukac tego zestawu na ebay'u niemieckim lub włoskim lub w sklepach internetowych niemieckich i włoskich. W przypadku takiego zestawu napweno wyjdzie Cie taniej kupic przez internet z przesyłka niz w Polsce. Tu masz tani sklep niemiecki online :link powinines cos znalezc dla siebie. Koszt takiej przeróbki mniej za niz 1100zł raczej bedzie trudno, ale jezeli masz zniszczony orginalny cylinder i masz dylemat czy kupic orginał czy zamienik wiekszy to smiało wez zamienik. Do takiej przeróbki silnik musi byc w stanie idealnym (zwłaszcza wał, łozyska, skrzynia, sprzegło).Po załozeniu takiego zestawu wypadałoby dorzucic jeszcze odpowiedni wydech, gaznik i wał wytrzymalszy, jednak jezeli nie ma byc to sprzet wyczynowy i nie chcesz z niego wycisnac wszystkich soków to nie jest konieczne. Warto natomiast lepsze łozyska załozyc na wał. Po załozeniu tego kitu musisz dokładnie wyregulowac gaznik i dobrac odpowiednia swiece. Predkosc maksymalna sprzetu bardzo duzo sie nie zmieni jednak sprzet radykalnie zyska na przyspieseniu i na elastycznosci.Dzieki wielkie za wysilek. :bigrazz: Jeszcze tylko powiedz, czy te 1100 zl to jest koszt tylko samego cylindra, czy razem z tymi rzeczami, o ktorych napisales. Dzieki z gory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Razem (Czytanie ze zrozumieniem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Razem za 1100zł??? No chyba śnisz.. Zestaw poliniego do silnika rotax 123 kosztuje 1600zł. Jeśli chodzi o powiekszenie pojemności to tylko i wyłącznie do 165ccm ponieważ większa tuleja sie po prosty nie zmieści. No chyba że w jakiś sposób (co jest nie realne) zwiększysz skok tłoka. Do takiego zestawu polecam dobre łożyska i wał gdyż seryjne długo nie pożyją. Ja mam u siebie zestaw polini 160, sportowy wał i łożyska wytrzymujące prędkość obr do 20tyś. Musze przyznać że poprawie uległo tylko przyśpieszenie i moc. Prędkość nie. Do takiego zestawu przydałby się gaźnik 39mm i jak ktoś wspomniał wydech. Wtedy nasze 160ccm oddławi sie i dopiero poczujesz moc:) koszt samego nowego gaźnika dellorto 38mm to koszt 1100zł, wydech podobnie... Więc jak widać ten sport jest dla bardzo kasiastych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Rafciu, miałem na myśli zestaw, o to głównie się pytał Kosa (Jeszcze tylko powiedz, czy te 1100 zl to jest koszt tylko samego cylindra,). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 A no chyba że :icon_mrgreen: pewno samego cylka jeśli taki skubnie. Dolicz sobie jeszcze koszt przesyłki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 caly zestaw wyjdzie napewno wiecej niz 1100zl i mysle ze dostaniesz w MOtoromie na Chodzonego w W-wie. Jak napisal kolega wyzej wypadalo by zamontowac do tego wiekszy gaznior - nie ma sensu dawac niewiadoomo jakiej kasy za nowke. Crossy 125cm3 maja wlasnie gardziel ok. 38mm takze poszukac uzywki i dopasowac (koszt ok 250zl)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Czyli taka modyfikacja na jeden sezon jest raczej nieoplacalna? Przy sprzedazy koszty by sie zwrocily chociaz w polowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Raczej nie. Więc jeśli nie robisz motoru dla siebie "na lata" to raczej nie pakuj w niego tyle kasy. A propos gaźników może ma ktoś coś do zaoferowania??? Przeszukałem całe allegro i nic. No chyba że coś przeoczyłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 1100zł to koszt cylindra kupionego na ebay niemieckim (niecałe 300euro) ale no ale trzeba polowac(ja znalazłem za 230e do aprili af 125) bo przewaznie chca koło 350 no i zalezy tez od kursu aktualnego. Koszt przesyłki w granicach 15-20 euro. Jeżeli kupujesz kit to masz : cylinder+ tłok+pierscenie+uszczelki do tego zestawu. Warto tez szukac jezeli masz kogos we Włoszech bo jest naprawde duża rożnica w cenie, jednak u nich kiepsko ze zakupami online tego typu wiec normalnie w sklepie/serwisie najlepiej patronackim polini(w duzych miastach). W Polsce, tak jak napisali koledzy powyzej, muszisz liczyc conajmniej 1600zł. Co do lepszych wydechów/ gaźników warto szukac uzywki bo możesz czesto za grosze kupic niestety tez nie w Polsce tylko Niemcy i Włochy.Jezeli ta mito juz troche latek ma za soba i jezeli masz kat. A to lepiej kup wiekszy moto, a jezeli nie masz jeszcze to wytrzymaj jeszcze troche do 18nastki i wtedy kup :) . Chyba ze kochasz swój moto i chcesz go odstawic albo jest w miare młode i koszt takiego zestawu nie wyniesie tyle co drugi moto :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.