Skocz do zawartości

Suzuki DR 650R czy Yamaha XT 600E


Rekomendowane odpowiedzi

XT to pomyłka jeżeli chodzi o teren. Do miasta może daje rade nie wypowiem się, bo nie jeżdze w ruchu miejskim.

Zawieszenie to kompletna pomyłka, nawet moja DRka z padnietym tylnym amorem nie ma tak małego prześwitu pod silnikiem. Cały motocykl na szybkich dziurawych prostych zachowuje się jak tapczan.

 

Wygląd to sprawa drugorzędna, ale wszyscy zgodnie stwierdzą, że enduraka to nawet nie przypomina ;-)

 

Ogromna przewaga nad DR to silnik lepiej ciągnący od najniższych obrotów. W DRkach pięta achillesa to szarpanie poniżej 2500 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupe czasu jezdzilem dr 750 wiecej mocy niz dr650 troche ciezszy ale przy

 

twoim wzroscie bez problemu powinienes sobie poradzic dla mnie nie ma porownania ani xt ani dr 650 jezdzilem tymi sprzetami xt jakies takie male mam190 wzrostu a dr 650 w trasie troche brakuje mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samson -ty uczepiłeś się modeli "e" i "k" po 90tym roku

wcześniejsze zwykłe xt (m.in 2kf który najbardziej przypadł mi do gustu) oraz wersje tenere (xt600z) były całkiem całkiem jeśli chodzi o użytkowanie w terenie -a nawet lepsze niż dr

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozważałbym czy DRki (SP44B i nowsze) są lepsze od 2kf. Oba motocykle są ciężkie, zawieszenie nie pozwala na zbyt wiele. Prześwit pod silnikiem i charakterystyka zawieszenia nadają się tylko na szutry. Wiem co mówie, w sprzęcie ulżyło mi wczoraj 70 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dochodzimy do sedna

koleś pytał o dr i xt

pisałeś cały czas że tylko dr a teraz jednak stwierdziłeś że jedno i drugie to lipa w cięzki teren

ok- bo te motocykle nie są stworzone w ciężki teren

to motocykle uniwersalne które przedw szystkim dobrze sprawują się na mieście

kolo nie pytał o wybór pomiędzy exc525 a husabergiem 550 bo najprawdopodobniej takie motocykle nie są mu potrzebne lub zwyczajnie na nie go nie stać

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś to co napisałem. Przekazem w moim poście było to ,że nie porównywałbym starego XTka do świeżej DRki. Chodziło mi o to , że DR 650 R (i RE oraz S i SE) przewyższają właściwościami jezdnymi (w terenie oczywiscie) XT-ki z tych samych lat, które zmierzają bardziej w kierunku asfltu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra

yamaha po 90tym roku ucywilizowała xt-eka ale dodała do oferty bliźniaczy model tt

to porównajmy "świeżą" dr-kę do tetetki z tych samych lat:)

cena podobna, tt (we wszystkich wersjach e/s/r/re) ma dużo lepsze właściwości terenowe)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego tutaj to porównać byś chciał jak ciężarną słonice z sarenką :biggrin:

TT w terenie świetnie daje rade w porównaniu z klocem jakim jest DR 650.

Co by dużo nie mówić, duże 600tki lepiej czują się na utwardzonych nawierzchniach z nastawieniem na turystyke :bigrazz:

 

Także podsumowując duże kloce za rozsądną kase:

 

* w teren: TT/XR

* grzybiarz-agroturysta >90r - DR 650

* grzybiarz jak wyżej <90 - XT 600

Edytowane przez samson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego tutaj to porównać byś chciał jak ciężarną słonice z sarenką :biggrin:

TT w terenie świetnie daje rade w porównaniu z klocem jakim jest DR 650.

Co by dużo nie mówić, duże 600tki lepiej czują się na utwardzonych nawierzchniach z nastawieniem na turystyke :bigrazz:

 

Także podsumowując duże kloce za rozsądną kase:

 

* w teren: TT/XR

* grzybiarz-agroturysta >90r - DR 650

* grzybiarz jak wyżej <90 - XT 600

Samson wydaje mi się ze gadasz ni bardzo.Dziwi mnie to bo sam byłes posiadczem Dr 650R. Ja powiem tak. Nie wiem jak z twoimi umiejętnościami w terenie, ale tak sie składa ze w mojej ekipie jest kilka 650 i naprawde jeżdzi sie tym w ekstremalnie kosmicznym terenie. To prawdziwa machina do orania, ja przynajmniej wiem jaki będzie mój nastepny sprzet. Wcześniej gdy nieznałem sprzeta myślałem ze to krówsko bezużyteczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będe oceniać swoich umiejętności bo ciężko to jakoś wyskalować. Powiem krótko, jeździłem DRką w każdym terenie, od wysokich tatr, przez śnieżne zaspy w mieście po 400 metrowe błotne przeprawy. Nie ukrywam, byłem zaskoczony gdzie da sie tego sprzęta wytargać i na prawde nie mam zbyt wiele mu do zarzucenia.

 

W tym wszystkim jest jedno małe "ale" - jest to wszystko wykonalne, ale więcej z tym pieprzenia niż zabawy. Cały czas trzeba się siłować z bydlakiem i wymaga to kosmicznej krzepy. Nie żebym był mały i zachudzony, bo waże prawie tyle co DRka ;-)

 

A tak na dowód tego co pisze:

http://www.enduro-adventure.com/photogallery.php?photo_id=89

http://www.enduro-adventure.com/photogallery.php?photo_id=95

http://www.enduro-adventure.com/photogallery.php?photo_id=97

http://www.enduro-adventure.com/photogallery.php?photo_id=87

 

DR to dobre moto, jednak trzeba spróbować czegoś lżejszego ,żeby zobaczyć na co tak na prawdę idzie energia jeżdząc tym klockiem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

DR BIG 800 to spora kobyła, w trasy, na miasto, ciężki teren to tak sobie do wszystkiego idzie się w sumie przyzwyczaić, sporo czytałem o tym motocyklu na forum jest kilku posiadaczy tego moto, zobacz w archiwum forum. Osobiście śmigam na NX 650 Dominator w sumie też prosta budowa silnika lubi on asfalty, po mieście super się jeździ, ściganie się z pod świateł z autami - wyśmienita zabawa, na prostej wycisnąłem z niego max 150 km/h z litewskim peugeotem 407 się ścigałem na przyśpieszenia nie miał szans jak to z motocyklem jednak koleś zapodał dwie paki na prostej i już mi uciekł ale potem w korkach i światłach i tak go dogoniłem i cyknąłem w bok :) Osobiście myślę za jakiś rok lub dwa o kupnie africa twin. (A czy XT czy DR? Sporo też zależy od stanu technicznego motocykla o co trudno dzisiaj kupić moto z dobrych rąk, padak jest dużo a sprzedający piszą, że moto luks jest). Ja bym patrzył głównie na cene i stan techniczny motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli 180 kilo pod tylkiem do dla ciebie duzo, to polecil bym TTR 600 ,KLX 650 R , LC4 620/640 masa mniejsza o jakies 30 - 40 kilo tytlko troszke twarde :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...