Skocz do zawartości

pytnie o dodatek do paliwa


simsonkr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

o jaki dodatek Ci chodzi-ten który niby zalecali po wycofaniu wachy uniwersalnej? jeśli o to Ci chodzi to to jest pic na wode-niczemu to nie pomaga,jedynie miało to zapobiec w starzych samochodach wypalaniu gniazd zaworowych a ja mam starego poldka i nie używam tego od początku i nic się nie dzieje a do motocykli nie trzeba tego w ogóle używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Cytat z forum Dziki Junak:

Chcialbym Wam przedstawic krotka autentyczna historie :

kolekcjoner starych samochodow spod Krakowa bardzo dbal

o dawkowanie dodatku potasowego do paliwa.

Pech chcial,ze podczas tego zabiegu mial ranke na palcu i ten

srodek potasowy dostal mu sie do krwioobiegu.

Po zaledwie dwoch godzinach wdalo sie zakazenie tak wielkie,

ze trzeba bylo amputowac reke.

Historie opowiedzial mi syn chirurga,ktory przeprowadzal zabieg.

Roland >

Normalnie straszne....

Az sie nie chce wierzyc...

Generalnie - potas jest w wielu lekarstwach - ale w wiekszej

dawce szybko zabija - patrz pani doktor - ksywa - potasek - z pogotowia

ratunkowego miasta UC .

_______________________________________________

Hej. Kumpel pracuje w pogotowiu i jest ratownikiem. Kiedys mowil mi odnosnie

"afery lowcow

skor" ze jakas sol potasowa jest idealnym srodkiem do usmiercania bo

wystarczy niewielka

dawka i zgon murowany, i ciezko wykryc to po smierci. Oczywiscie on nikogo

nie zlowil,

tylko to mi mowil. Widocznie jakas sol potasowa w "Unikacie"

dziala tak samo"

 

Czy to rzeczywiście możliwe?? nie chce mi sie wierzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten dodatek naprawde jest tak istotny i czy on zwiększa liczbę oktanów czy zmniejsza. A tak po drodze:D czy da sie jakoś zwiększyć liczbe oktan....i czy ktoś z was jechał na eterze wymieszanym z paliwem:D ??????

 

 

A zatem tobie jest to do niczego nie potrzebne poniewaz masz dwusuwa który ma głowice aluminiową...podobnie w poldku kolegi wyżej który równiez ma głowice aluminiową...ten dodatek jest potrzebny tylko wprzypadku głowic zeliwnych (np skoda, maluch) poniewaz paliwo P/b czyli bezołowiowe ma wyższa temperature spalania i w przypadku głowic żeliwnych które wolniej oddają energie cieplną moze powodowac (ta podwyższona temperatura się znaczy) wypalanie przylgni zaworowych :icon_mrgreen: co skutkuje ich złym przyleganiem oraz strata kompresji a co za tym idzie strata i tak mizernej mocy silnika :wink:....dlatego do dwusuwów i aut z głowicami aluminiowymi jest to kompletnie nie potrzebne poniewaz w dwusuwie nie masz zaworów a aluminiowe głowice szybciej rozpraszają ciepło przez co przylgnie się nie wypalają....(przykłądowy poltek tak samo jak fiat 125p który ma włąsnie głowice alu :eek:)

 

Pozdrówka i nie lej szkoda kasy chyba że masz skodzie :cool:

 

 

co do zatrucia to niestety ale gdyby zauwazył w pore że zapaprał sobie tą ranke to mógł ja przmyć wodą i by nic mu nie było...że się wdała infekcja to inna sprawa...zatrucie potasem jest mozliwe ale nie az tak baaardzo prawdopodobne...a co do soli potasowej to słynny PAWULON ;) który to powoduje rozluźnienie wszystkich mięsni łacznie z oddechowymi co skutkuje uduszeniem się pacjenta... :biggrin: POZDRO :crossy:

 

 

ETER powiadasz :crossy: no cuż jak chcesz by twój silniczek poleciał w kosmos albo ty w ten kosmos poleciał w nieco inny sposób OK....ale nie polecam z dwóch powodów -> pierwszy to taki że jak mówiłem rozwalisz silnik ( no może wymieszany z benzyna nie będzie miał takiego kopa i twój tłoczek nie poleci na Azory po paraboli) a po drugie cięzko jest zdobyć eter etylowy....

 

Zwiększanie liczby oktanowej?...Jak do P/b 95 wlejesz drugie tyle P/b98 to uzyskach liczbę oktanową 96.5 czyli zwiększysz ją :)....tylko że zwiększenie liczby oktanowej NIC ci nie da bo masz zafiksowany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy wlejesz 95 czy 98 będzie to samo....ale jak juz chcesz zwiększać to powiem Ci że bez aparatury łatwo nie da się jej zwiększyć...no chyba z epowyższym sposobem :P

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zasłyszałem, coś takiego, że w wiosce obok mojego miasteczka, koleś jeździł komarkiem ok 90km/h na właśnie eterze, czy też eterze wymieszanym z paliwem, ale komar wytrwał tydzień. Czy to prawda, to wątpie, bo za długo by wytrzymał :icon_twisted:.

Samo wlanie Pb98 najczęściej osłabia silnik, czyli więcej oktanów nie wiąże się koniecznie z wzrostem mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...