Rafciu Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Towotem? nie przesadzajmy:) Musze przyznać Ci troche racji ale nie do końca. Fakt olej żadki dopływa bardzo szybko do różnych zakamarków ale niestety nie przeniesie dużego momentu jak olej gęsty. I to nie jest moja teoria. Ja tego nie wymyśliłem. Ja tylko powtarzam to o czym rozxmawiałem na lekcji z nauczycielem. Aha i bardzo dużo enduro 4t ma odzielną skrzynie biegów choćby z tego względu że bardzo często stosowane są tzw układy z suchą miską olejową. A skrzynia biegów nie może pracować na sucho, a taki układ by to powodował. Wiec sam widzisz że to co piszesz troszke mija się z prawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Towotem? nie przesadzajmy:) Musze przyznać Ci troche racji ale nie do końca. Fakt olej żadki dopływa bardzo szybko do różnych zakamarków ale niestety nie przeniesie dużego momentu jak olej gęsty. I to nie jest moja teoria. Ja tego nie wymyśliłem. Ja tylko powtarzam to o czym rozxmawiałem na lekcji z nauczycielem. Aha i bardzo dużo enduro 4t ma odzielną skrzynie biegów choćby z tego względu że bardzo często stosowane są tzw układy z suchą miską olejową. A skrzynia biegów nie może pracować na sucho, a taki układ by to powodował. Wiec sam widzisz że to co piszesz troszke mija się z prawdą.hm żadki olej prawisz hm to co powiesz na olej atf w skrzyni biegów :biggrin: jest stosowany nagminnie w skrzyniach automatycznych jak i manualnych i co ciekawe w niektórych konstrukcjach producent nie przewiduje wymiany oleju :lalag: więc należy lać to co przewidział producent lub o klase lepszy :bigrazz: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Ja narazie mialem stycznosc tylko z motocyklami ktore maja jedno "smarowidlo" do cylindra oraz skrzyni biegow: WR250f, Exc400, Dr350, Yzf400, Xlr250, Tw125. Daj jakis przyklad enduro 4t w ktorym lejemy oddzielny olej do skrzyni biegow i silnika - pytam tak z ciekawosci bo jak widac nie spotkalem sie jeszczeq w tym :biggrin:Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Ja rowniez sie nie spotkalem z tym :/ O ile mi wiadomo zaleta 4t jest wlasnie smarowanie jednym olejem i nie trzeba robic mieszanki :bigrazz: Dlatego tez silnikiem 4t mozna hamowac a 2t nie za bardzo :biggrin: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Ja rowniez sie nie spotkalem z tym :/ O ile mi wiadomo zaleta 4t jest wlasnie smarowanie jednym olejem i nie trzeba robic mieszanki :lalag: Dlatego tez silnikiem 4t mozna hamowac a 2t nie za bardzo :bigrazz: POZDROno to ma akurat tyle ze sobą wspólnego co piernik z wiatrakiem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Jak to co ma wspolnego?? Przeciez kluca sie o smarowanie silnika wiec napisalem ze jest jednym olejem cylinder i skrzynia... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 ale mnie chodziło o hamowanie silnikiem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 AAA :icon_mrgreen: To byl tylko taki dodatek zeby doksztalcic 4umowiczow <haha> POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Chcesz i masz: Yamaha TT-R600. Enduro? Enduro. Wyczynowe? Jak najbardziej. Fakt troszeczke ucywilizowane ale jednak. A wiecie czemu do łączonych silników i skrzyń podają olej 1040 czy jaki tam piszecie? Bo głównym zadaniem tego oleju jest smarowanie silnika a skrzynia jest tu tylko dodatkowym elementem który wymaga smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Ja z kolegą lejemy od YZ olej przekładniowy do skrzyń automatycznych, Mobil ATF 220 i jest bez problemowo, lepiej odprowadza ciepło (powiedział to mechanik który serwisował motory na 6dniówce) i jest tańszy od Motul Transoil Expert który jest zalecany do skrzyń 2T :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszka Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Witam. do rotax 123 i 122 leje sie olej 15w-40 mineralny najlepiej MOBIL tak pisza w serwisowkach. a jesli nie wierzycie to wejdzcie na http://www.steelteam.prv.pl/dane%20tech2.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 Mozecie mi powiedziec czy warto zainwestowac w drozszy olej do szkrzyni? jakie sa tego zalety? Sora ale nie chcialem zakladac nowego tematu :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jce Man Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Ja do swojego Rotax-a 123 zalałam olej Castrol Differential EPX 80W-90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszka Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Mozecie mi powiedziec czy warto zainwestowac w drozszy olej do szkrzyni? jakie sa tego zalety? Sora ale nie chcialem zakladac nowego tematu :banghead:Napewno warto zainwestowac w drozszy olej bo jest lebszy ale trzeba tez trzymac sie parametrow serwisowki czyli np. jak jest 15w40 to taki lac ale lebszej firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Tak jak kolega wyżej. Oczywiście że warto zainwestowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.