Skocz do zawartości

Panowie co lac do skrzyni w silniku rotax 123 !!


ZWYROLL69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Towotem? nie przesadzajmy:) Musze przyznać Ci troche racji ale nie do końca. Fakt olej żadki dopływa bardzo szybko do różnych zakamarków ale niestety nie przeniesie dużego momentu jak olej gęsty. I to nie jest moja teoria. Ja tego nie wymyśliłem. Ja tylko powtarzam to o czym rozxmawiałem na lekcji z nauczycielem. Aha i bardzo dużo enduro 4t ma odzielną skrzynie biegów choćby z tego względu że bardzo często stosowane są tzw układy z suchą miską olejową. A skrzynia biegów nie może pracować na sucho, a taki układ by to powodował. Wiec sam widzisz że to co piszesz troszke mija się z prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towotem? nie przesadzajmy:) Musze przyznać Ci troche racji ale nie do końca. Fakt olej żadki dopływa bardzo szybko do różnych zakamarków ale niestety nie przeniesie dużego momentu jak olej gęsty. I to nie jest moja teoria. Ja tego nie wymyśliłem. Ja tylko powtarzam to o czym rozxmawiałem na lekcji z nauczycielem. Aha i bardzo dużo enduro 4t ma odzielną skrzynie biegów choćby z tego względu że bardzo często stosowane są tzw układy z suchą miską olejową. A skrzynia biegów nie może pracować na sucho, a taki układ by to powodował. Wiec sam widzisz że to co piszesz troszke mija się z prawdą.

hm żadki olej prawisz hm to co powiesz na olej atf w skrzyni biegów :biggrin: jest stosowany nagminnie w skrzyniach automatycznych jak i manualnych i co ciekawe w niektórych konstrukcjach producent nie przewiduje wymiany oleju :lalag: więc należy lać to co przewidział producent lub o klase lepszy :bigrazz:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja narazie mialem stycznosc tylko z motocyklami ktore maja jedno "smarowidlo" do cylindra oraz skrzyni biegow: WR250f, Exc400, Dr350, Yzf400, Xlr250, Tw125. Daj jakis przyklad enduro 4t w ktorym lejemy oddzielny olej do skrzyni biegow i silnika - pytam tak z ciekawosci bo jak widac nie spotkalem sie jeszczeq w tym :biggrin:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez sie nie spotkalem z tym :/ O ile mi wiadomo zaleta 4t jest wlasnie smarowanie jednym olejem i nie trzeba robic mieszanki :lalag: Dlatego tez silnikiem 4t mozna hamowac a 2t nie za bardzo :bigrazz: POZDRO

no to ma akurat tyle ze sobą wspólnego co piernik z wiatrakiem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz i masz: Yamaha TT-R600. Enduro? Enduro. Wyczynowe? Jak najbardziej. Fakt troszeczke ucywilizowane ale jednak. A wiecie czemu do łączonych silników i skrzyń podają olej 1040 czy jaki tam piszecie? Bo głównym zadaniem tego oleju jest smarowanie silnika a skrzynia jest tu tylko dodatkowym elementem który wymaga smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolegą lejemy od YZ olej przekładniowy do skrzyń automatycznych, Mobil ATF 220 i jest bez problemowo, lepiej odprowadza ciepło (powiedział to mechanik który serwisował motory na 6dniówce) i jest tańszy od Motul Transoil Expert który jest zalecany do skrzyń 2T :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mozecie mi powiedziec czy warto zainwestowac w drozszy olej do szkrzyni? jakie sa tego zalety? Sora ale nie chcialem zakladac nowego tematu :banghead:

Napewno warto zainwestowac w drozszy olej bo jest lebszy ale trzeba tez trzymac sie parametrow serwisowki czyli np. jak jest 15w40 to taki lac ale lebszej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...