transplant Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Ja sie jednak uparlem i jestem zdecydowany zalozyc LPG do swojego Transalpa. Miksery, register i pare drobiazgow juz mam, zostal mi jeszcze reduktor do 70 KW i centralka Stag plus pare innych rzeczy. Najwiekszy problem jest z butla- wprawdzie Stako i GZWM maja w swojej ofercie zbiorniki walcowe o pojemnosci 15l i srednicy 200mm, ale produkuja je na zamowienie a to troche trwa- odbior dopiero w okolicach wrzesnia ;( Niestety, takie zbiorniki sprzedaja sie w ilosci jednej sztuki na 3 lata- maly popyt. Reszta gratow do instalacji jest dostepna od reki i nie ma z nimi problemu. Wedlug wstepnych obliczen cala instalacja bedzie kosztowac 750zl, wszystko nowe elementy, czyli ma szanse sie zwrocic w jeden sezon. Jesli ten pomysl wypali to cala instalke zamierzam przeniesc do nastepnego planowanego motocykla jakim jest Varadero 1000 na gaznikach :clap: UWAGA! Jesli ktos ma do sprzedania zbiornik do LPG walcowy pod wielozawor o pojemnosci 15l (ewentualnie 10l) to niech da znac. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Yo! 15l to troche lipa, bo bedziesz mial zasiegu ~200km :].A gdzie butle wrzucisz? Do Topka? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
transplant Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Yo! 15l to troche lipa, bo bedziesz mial zasiegu ~200km :].A gdzie butle wrzucisz? Do Topka? PzdrNiestety, zbiornik na gaz w przypadku motocykla jest najwiekszym ograniczeniem calej instalacji. Butla walcowa 15l o srednicy 200mm jest najwieksza, jaka wejdzie do mojego topcase Givi Maxxia (52 l.) Praktyczny zasieg szacuje na ok 170 km (butle LPG napelnia sie tylko w 80%) co i tak nie jest zle biorac pod uwage fakt, ze stacje z autogazem sa praktycznie wszedzie. Patrzac z innej strony zasieg motocykla zwiekszy sie- paliwo w zbiorniku + gaz w butli :icon_mrgreen:- traska do 400 km bez przystanku na tankowanie- masakra :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 można, ale po co? nawet na wtrysku sekwencyjnym osiągi auta spadają jeśli mają być podobne do tych na bezynie wtedy silnik musi spalać o wiele więcej gazu i to przestaje być opłacalne. eee opowiadaszsam wysnules chyba taka teorie z dedukcji, ja mialem sekwencyjny wtrysk w aucie i chodzilo tak samo jak na benzynie, a jazde mialem za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 miałem auto na gaz i różnica w osiągach była drastyczna żeby osiągi były podobne auto musiało spalić 18l a po 50 tys. silnik był zarżnięty. nie była to instalacja z sekwencyjnym wtryskiem, ale kolega ostatnio założył sobie instalacje z wtryskiem sekwencyjnym i różnica w osiągach jest naprawdę spora- spadek mocy i momentu obrotowego co widać przy ruszaniu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 A ja mam Polda, ktory cale swoje doczesne zycie jest zagazowany i jezdzi bez pudla. Ma juz na blacie 135kkm po 10 latach uzytkowania :]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 zanim zajezdzisz silnik to ci dziury w podlodze wypadna...ja mialem sekwencyjny gaz i szedl rownie dobrze jak na benzynie a spalal go malutko, wiec jak dla mnie opowiesci ze zeby auto jezdzilo na gazie jak na benzynie musisz rownie duzo wylozyc na gaz co bys dal na benzyne, sa malo wiarygodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubito Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 zastanawiam się czy ktoś kiedykolwiek próbował zamontować instalację gazową do motocykla. Byłoby to w ogóle możliwe od strony technicznej? :lalag: Można, ale po co?... chyba że z nudów i dla wydania kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Ktoś wcześniej pytał, czy można zrobić silnik na wode. Z teoretycznego punktu widzenia się da, ale...Pamiętajmy, że większość silników spalinowych chodzi na iskrę. Dużo główkować nie trzeba, że od tego woda nam sie nie zapali, dlatego trzeba by dokonywać reakcji elektrolizy i rozdzielać wodę na wodór (świetnie palący się) i tlen (również bardzo dobrze ulegający reakcji spalania). Z tlenu jednak będzie zbyt mało energii, więc wypuszczamy go w kosmos, zostaje sam wodór. Teraz zastanówmy się... Czy nie taniej jest umieścić od razu gotowy wodór czy przetwarzać wodę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
transplant Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Można, ale po co?... chyba że z nudów i dla wydania kasy.Przeczytaj kolego ten temat dokladnie, to moze znajdziesz pare argumentow przemawiajacych za LPG w motocyklu. Oczywiscie, dla osoby ktora wyciaga sprzeta z garazu raz w tygodniu tylko po to zeby sobie bez celu po okolicy polatac to jest nieoplacalna sprawa :) Pozdrawiam :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.