fv Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Zaczyna mi brakować przyspieszenia w moim GS 500. Wynika to oczywiście z chęci wyprzedzania przy ~120km/h. Maszynie rzecz jasna nic nie brakuje, to ja nie umiem i nie wiem. Jakie polecacie obroty to wyprzedzania? Wejść na 7tys i zaczynać manewr? Boję się braku odcięcia... Maksymalny moment jest przy ~8tys i na logikę to się wydaje optimum - największy kop. Prawda li to? Miałem kilka razy sytuację, że koleś przyspieszył w czasie gdy go wyprzedzałem. Nie czuję się bezpiecznie na lewym pasie wykonując manewr z dostojnością puszki. Opcja "nie jeździj tak szybko" też jest dobra, ale off topic ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gremlas Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Musisz znalesc maxymalny moment obrotowy. Nie wyprzedaj na 5 ani 4 biegu daj mu 3 i wtedy maneta w dol i zobaczysz ze zaraz bedziesz w przodzie.W trakcie wyprzedzania mozesz zmienic biegi. pOzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartas Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Zatem tak, GS ma 6 biegow. Dajmy na to, ze jedziesz na 6 biegu, predkosc 100 km/h= 5 tys obrotow. GS ma kopa od 6 tys obrotow. Redukcja do 3 ( wskoczy ci na okolo 8-9 tys obrotow) lub 4 ( ok 6 tys) i wyprzedzasz. Na 3 biegu z tego co pamietam mozna go dociagnac do 120 ( na 4 do 160). Przelozenie 5 i 6 biegu jest dlugie, dlatego nie pozwala to zbytnio na szybki manewr wyprzedzania. Poprostu jak widzisz ze puszka pzyspiesza to redukujesz i gazu, zazwyczaj wystarcza mocy, chyba ze jedziesz za jakims lepszym autkiem to moze byc maly problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Musisz zredukowac do 4 biegu. Wtedy bedziesz miec wystarczajace przyspiszenie do wyprzedzania. Przy wyprzedzaniu nie obawiaj sie zmieniac biegow. Redukcja na 3 jest niecelowa ( to nie gs 500 cup) Pozdro Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Dwa w dół i rura. Wyprzedzisz każdego... no może przesadzam, ale powinno wystarczyć. Znajdź najlepsze obroty gdzie GS przyspiesza i redukuj bieg aż obroty osiągną dolną granicę lepszego przyspieszenia, potem gazu i zmiana biegu. Dasz radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kzabor Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Prawda jak pisane wcześniej. Na 5 i 6 Gs nie specjalnie przyspiesza, więc redukcja do 4 w większości przypadków powinna wystarczyć.A tak poza tym to ostatnio ktoś mi powiedział, że 6 to w ogóle tylko na trasę lub jazdę spacerową i się tego stosuję. Maksymalnie do 5 i jak coś szybka redukcja zazwyczaj pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^lunatyk^ Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 dobrze Ci radzą chłopaki :lalag: Przy wyprzedzaniu masz 2 opcje... 1. Jedziesz i widzisz już z daleka, obiekt który zamierzasz wyprzedzić ... Wtedy nie potrzebna jest redukcja tylko jeżeli masz miejsce i mozesz wyprzedzić dodajesz gazu i uciekasz :buttrock:2. Jedziesz i widzisz już z daleka, obiekt który zamierzasz wyprzedzić ...Niestety warunki na drodze Ci na to nie pozwalają ... [ np ciągły ruch z przeciwnego kierunku ... ] dojezdzasz do niego redukujesz bieg [ nie wiem jak jest u CIebie ale ja staram sie miec moto w okolicach 5 tys... ( u mnie max jest 9 ) ] i wyprzedzasz :D i pamietaj o tym, że redukowanie i wkręcanie na obroty zwiększa znaaaaacząco spalanie .... :icon_mrgreen: :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymonkoz Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Jak nie chcesz katować moto to redukuj do 4 a jeżeli nie przeszkadza ci ryk silnika przy 10 tyś to redukuj do 3 :icon_mrgreen: Zalezy tez czy nie szkoda ci paliwa bo przy ostrej jezdzie w mieśćie Gs pali około 6-6.5 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matias Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Pamiętaj też, żeby po każdej redukcji puścić sprzęgło (a nie zrzucać na raz kilka przełożeń), a biegi zrzucać z przegazowką... Oczywiście o ile czas pozwala, czyli nie kosztem bezpieczeństwa.Trzymanie się tej żelaznej zasady znacznie zwiększy żywot skrzyni biegów... Podobno wielu motocyklistów o tym nie wie. Zresztą muszę przyznać, że sam zostałem w tym względzie niedawno uświadomiony. Kiedyś jechałem z redukowaniem jak popadnie i muszę przyznać, że nie obyło się bez napraw skrzynki (w kilku moto!)Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Pamiętaj też, żeby po każdej redukcji puścić sprzęgło (a nie zrzucać na raz kilka przełożeń), a biegi zrzucać z przegazowką... Oczywiście o ile czas pozwala, czyli nie kosztem bezpieczeństwa.Trzymanie się tej żelaznej zasady znacznie zwiększy żywot skrzyni biegów... Podobno wielu motocyklistów o tym nie wie. Zresztą muszę przyznać, że sam zostałem w tym względzie niedawno uświadomiony. Kiedyś jechałem z redukowaniem jak popadnie i muszę przyznać, że nie obyło się bez napraw skrzynki (w kilku moto!)Pozdrawiam! Dzięki za radę. Uzyskałem status uświadomionego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.