darek.666 Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Witam!!!Moje moto to cb 650 z 80r.Czy ktoś się może orientuje, jak sprawdzić sprawność regulatora napięcia i prądnicy "na sucho"Sprawdzałem te linki do stron o których piszecie z elektryką do tego motocykla i wszystko byłoby może ok bo jest umnie tak samo jak na zdjęciach tzn kolory kabelków itd ale jak podłączam czujnik pod te kable które tam sa opisane to wyskakują mi różne liczby tylko nie takie jakie powinny lub nic . Poza tym jest tam jeszcze napisane coś o kierunku normalnym i odwrotnym - nie za bardzo to rozumiem. Czy ktoś mi może to wytłumaczyć. Z góry dziekuje.Podaje link do strony na której w dolnym lewym rogu jest rysunek z którego korzystałemhttp://cosky1.tripod.com/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Poza tym jest tam jeszcze napisane coś o kierunku normalnym i odwrotnym - nie za bardzo to rozumiem. Chodzi o pomiar rezystancji diód mostka prostowniczego w kierunku przewodzenia oraz w kierunku zaporowym. Resistance in normal direction:Przy tym pomiarze przykładasz czerwony przewód multimetru do przewodów z lewej strony (patrzac wg schematu), zaś czarny przewód miernika do przewodów z prawej strony Resistance in reverse direction:Przy tym pomiarze przykładasz czarny przewód multimetru do przewodów z lewej strony (patrzac wg schematu), zaś czerwony przewód miernika do przewodów z prawej strony Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Najprostsza metoda sprawdzenia to podłączenie pecjalnego miernika na kostkę pomiędzy alternator i regulator.Domowym sposobem jest wypięcie trzech żółtych zazwyczj przewodów z kostki i uruchomienie silnika.Następnie miernikiem przestawionym na pomiar napięcia zmiennego w zakresie 200V musisz zmierzyć napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami , które musi być takie samo na każej fazie podczas pracy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.666 Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Specjalny miernik oznacza tyle, że nie może to być taki zwykły kupiony w sklepie elektronicznym z pomieram napiecia stałego i zmiennego do 750 V?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Specjalny miernik oznacza tyle, że nie może to być taki zwykły kupiony w sklepie elektronicznym z pomieram napiecia stałego i zmiennego do 750 V?.Specjalny mierzy wszystkie 3 fazy równolegle ale możesz to zrobić każdym miernikiem tylko pomiar będzie mniej dokładny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.666 Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Jeszcze chcę zapytać, co oznacza gdy ma mi się wyświetlic 2000 omów, a nie wyświetla się nic lub np 1800 omów, lub ma być pomiędzy 5-40 a wyświetla się 80?Sorki za głupie pytania ale jest to mi temat całkiem obcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 to znaczy że mierzony element możesz posmarować szmalcem i rzucić psom do zabawy a potem kupić dobry niekoniecznie nowy dla wiekowego motocykla. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.666 Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Dzieki bardzo za podpowiedzi.Mam nadzieję,że sobie dam radę, jeśli nie to zmierzę to w weekend, podam w tym poście wyniki i jeszcze raz zapytam co Wy na to.Najgorsze jest to, że mam dwa takie reglery i na obu te wskazania są podobne tak więc albo oba są popsute albo ja coś źle mierze.Moto mam doszczetnie rozebrany tak wiec mogę to tylko sprawdzać na sucho niestety. TO chyba psy bedą miały zabawe jednak, a możesz mi podpowiedzieć gdzie najlepiej tego poszukać, bo rozumiem że w Hondzie lepiej nie próbować, czy znasz kogoś kto się takimi rzeczami zajmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Mozesz zakupic ktorys z reglerow wytwarzanych przez rzemioslo, powinien dac sobie rade w tej Hondzie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.666 Opublikowano 25 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Witam po weeku. :icon_mrgreen: Wyobraźcie sobie, że w weekend skończyłem składać mój moto i tu niespodzianka mimo głupawych wskazań na czujniku podczas badania alternatora motocykl ma ładowanie aż miło!!! Przy włączonych światłach i 2,5tyś obrotów czujnik wskazuje 14,3 V na akumulatorze. To chyba ok!!!???Czy cieszę się może za szybko?.Pojawił się za to problem z gaźnikami. Ma różne wolne obroty. Jak jadę i zwalniam włączając luz to ma 1500 i nie schodzi niżej, ale jak przegazuje to spada do 1000. Czy synchronizacja pomoże.Dodam, że silnik był totalnie rozłożony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 A przy 5 tys obrotow ?Gazniki trzeba wyregulowac (jezeli jest to wersja z mozliwoscia regulacji mieszanki na wolnych obrotach ) i zsynchronizowac. Nalezy rowniez nasmarowac linki gazu, bo to cos dziwnie wyglada na zacinajaca sie linke.Sprawdz rowniez prawidlowosc mocowania gaznikow w gumowych "kolektorach ssacych". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.