Gość grzesiek Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 No wlasnie jak to sie robi,czy moze taka czynnosc przeprowadzic srednio zaawansowany mechanik ,co jest do tego potrzebne itd.????Aha i jaki ma to wplyw na prace silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Cze...Wywarzanie to nie taka prosta sprawa. Dla uzmysłowienia tego problemu przytoczę przykład wyważania wału korbowego np. Poloneza.Do tego procesu używane są bardzo drogie wyważarki (cena takiej maszyny przekracza wiele razy cenę najlepszego Mercedesa) Wał kładzie się na obrotowych rolkach które obracają wałem jednocześnie te rolki są podłączone do czujników które rejestrują niewyważenie. Po krótkiej chwili wał się zatrzymuje i podjeżdża głowica z wiertłami które nawiercają przeciwwagi na tyle ile wynika to z wyliczeń maszyny. (układy elektroniczne maszyny określają kąt i głębokość nawierceń) Ponowna próba i jeśli jest OK. to koniec procesu.Wywarzenie sprzęgła MZ przebiega w podobny sposób (tak myślę nie byłem nigdy na linii obróbki części)powiem więcej jeśli wał korbowy byłby wyważany z założonym koszem sprzęgła razem na maszynie (może tak było robione w fabryce) to byłoby najlepsze rozwiązanie.Nie słyszałem żeby ktoś z prywatnych osób miał taką maszynę w kraju.Druga sprawa - maszyna taka jest robiona pod konkretną część jest to maszyna specjalistyczna Trzeba by dorobić jakiś specjalny czop na którym można by sprawdzać te sprzęgło MZ-tkiMyślę że trochę (w wielkim skrócie) wyjaśniłem ten problem Na koniec porównanie: ile kosztuje wyważarka do kół, a uwierzcie choć podobnie działają to cenowo i technologicznie są nieporównywalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Cześć.Coś niecoś o wyważaniu wałów było w ŚM. Poszukaj w tych numerach o usprawnianiu silników.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Nie no Kaźmir nie przesadzaj. W emzecie nie jest to tak złożony proces. Wał wyważa sie statycznie z korbowodem. W główce korbowodu wiesza sie obciążnik zastępującą tłok i sworzeń, no i oczywiście wał zakłada sie w kły. Cały proces opisany jest bardzo dokładnie w książce Tadeusza Rychtera „Karting” są tam także wytyczne na temat rasowania silników dwusuwowych. Polecam te książkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 a ta książka jest dostepna do ściągnięcia z sieci?? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 No niestety nie spotkałem się z ta książką w sieci. Mam tą książkę w domu. Ewentualnie mogę zrobić ksero tego rozdziału i wysłać pocztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 a jeszcze mi powiedz (jakbys mógł) czyt to jest mniej więcej to, o czym pisano w ŚM ok 2 lat temu??, Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.