Skocz do zawartości

jak pozbyć sie wycioeków ze skrzyni w junaku?


Merh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam słąbą pamięć a notatek pod ręką nie mam.

Ale średnica simerra - chyba 25 x 37 x 7 - coś koło tego. Pomierz, wałek i co ci się uda kupić.

Do tego klej dwuskładnikowy epoksydowy - taka plastelina Technicol-a - chyba tak to się nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie mylisz! tak bylo kiedys,kiedy nie mozna bylo niczego zalatwic. dzis sobie mozesz uszczelnic podatne na tą bolączek punkty na rozne sposoby. np takie jak podany wyżej. wystarczy sie przyłożyc :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydlaty ten simmer to chyba odwrotnie :D sprężynką do oleju :D

A frezowanie to przedewszystkim z założenia, że jak coś robić to profesjonalnie :D

Nie stosuje żadnej kropelki czy innej poxiliny bo może wytrzyma :)

 

Pozdrawiam

Artur

 

Sprzedam Junaka M07/10

 

http://allegro.pl/item136232891_junak_m07_10.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydlaty ten simmer to chyba odwrotnie ;) sprężynką do oleju :D

A frezowanie to przedewszystkim z założenia, że jak coś robić to profesjonalnie :cool:

Nie stosuje żadnej kropelki czy innej poxiliny bo może wytrzyma :biggrin:

Masz dużo racji.

Tak jak np. z tą sprężynką, ale nie w tym przypadku i przy takim rozwiązaniu. Może prostym, prymitywnym nawet ale sprawdzonym.

Z tym frezowaniem, też zasadniczo masz rację - też tyle, że junak to słabo zaprojektowana konstrukcja, w wielu momentach mocno przekombinowana. Frezując dekiel spowodujesz skrócenie tulejki startera,

która i tak ma ciężki żywot.

 

Zastanawialiśmy się niedawno, czyby nie zastąpić tulejki brązowej długą tuleją stalową, ale i tak pozostaje problem jej stabilności w cienkim deklu. Jest to rozwiązanie stosowane w motocyklach NSU, a tam w tym miejscu Nie ma uszczelnienia i Nie cieknie :)

A na marginesie - podparcie wałka startera w deklu zewnętrznym to naprawdę niefortunne rozwiązanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też patent z dłuższą tulejką startera w pokrywie skrzyni biegów - wtedy trzeba wykonać podtoczenia na 2 oringi.

Niestety nie wiem jak się to sprawdza - podobno również działa ...

 

To ja właśnie mówię o tulejce w deklu skrzyni biegów, bo ona jest najważniejsza.

Ta zewnętrzna w pokrywie silnika, tylko psuje sprawę, bo jest przeważnie nieosiowa z tą w skrzyni.

 

A jak się ma wyrobienie tulejki do sczelnosci oringu??

Proste, jeśli masz luz poprzeczny powyżej 0,2 mm zwykły simmering jeszcze to ztoleruje, ale oring już nie.

Zreszta uszczelnienie oringiem jest naprawdę mocno symboliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az z ciekawosci zajrzalem jak to angole rozwiazali w mojej BSA - walek kopniaka podparty jest z 2ch stron :

- w deklu zamykajacym skrzynie biegow,

- w wewnetrznej pokrywie silnika zakrywajacej mechanizm startera i mechanizm wyciskowy sprzegla jest sporej dlugosci nadlew z otworem i dluga tuleja trzymajaca walek z drugiej strony,

- pokrywa zewnetrzna silnika ma tylko otwor w alu przez ktory wystaje walek kopniaka z podcieciem na srube mocujaca kopniak.

Nie ma zadnego uszczelnienia ani pokrywa wewnetrzna, ani zewnetrzna ale nic stamtad nie cieknie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...