Skocz do zawartości

Yamaha RD 80mx - problemów ciąg dalszy.


Gang555ter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz to już ona w ogóle nie odpala, świeca NGK BR8HS nowa (testowałem na kilku), gaźnik 2x rozbierany, guma ściągana, kompresja jest (sprawdziłem na wydechu), iskra jest... paliwo raczej dochodzi, bo świeca się robi wilgotna. Już mnie szlag trafia, wywaliłem blisko 2k na sprzęt, a on nawet nie zakaszle ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mnie uwazasz za niepowazne - spoko twoja sprawa. Jednak zaciekawilo mnie sprawdzanie kompresji na wydechu. Opisz te czynnosc bo jeszcze o takim czyms nie slyszalem i sie chetnie doucze. POZDRO

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przygotowujesz motor do kopania (stacyjka, luz, kopka)

2. Przykładasz rękę do wydechu w odległości możliwie blisko jego wylotu.

3. Kopiesz i sprawdzasz za pomocą swojego zmysłu dotyku czy powietrze jest wydmuchiwane przez wydech, przy okazji będziesz wiedział mniej więcej czy ci wydechu nie zapchało.

 

Jeżeli czaisz to kumasz, pozdrawiam. Jeżeli sam przeczytasz swoje propozycje rozwiązania mojego problemu to już będzie nas dwóch, a kto wie, może jest nas więcej. Może coś nie tak z gaźnikiem, nie wiem, ale kurde, żeby chociaż jakieś spalanie nastąpiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadz świece inna niz ngk(zeby poprawnie paliły musza byc dobrze wygrzane, a przy niesprawnym silniku to nie mozliwe) o ciepłocie wg skali iskry f 80-100(firmy iskra, chamipon , denso), sprawdz czy iskra jest mocna jasnofioletowa.To ze wkładałes swiece z innego motocykla to nie znaczy ze bedzie w twojej yamaszce chodzi bo te silniki akurat sa bardzo czułe na dobrana swiece. Po kilku obrotach wału swieca jest tylko wilgotna czy porzadnie mokra?Mozliwe ,ze pływaczek sie zawiesza w pozycji otwartej i paliwo wciaz sie leje.Zakładam ze gaznik(dysze, kanaliki, zaworek) dokładnie wyczysciłes. Dalej sprawdz z lewej strony pod deklem czy koło zamachowe jest prawidłowo dokrecone i nie przestawiło sie na wale(połozenie ustala klin), musisz sprawdzic nastepnie zapłon i przerwe(w mx chyba jest przerywacz , jezeli nie to odpada ta czynność). Napisz jak zachwouje sie motocykl jak probujesz go odpalic za pomoca kickstartera. Jezeli porusza sie bez wiekszego oporu luzno , mozliwe uszkodzenia układu tłok-cylinder. Jezeli odbija bardzo szybko i gwałtownie prawdopodobnie przestawił sie zapłon(jezeli ma taka mozliwosc) lub przestawiło koło zamachowe na wale.Jezeli zrobisz wszytsko prawidłowo i dalej nie odezwie sie silniczek to wtedy pomyslimy dalej :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dobrą wypowiedź, gaźnik czyściłem, świeca według katalogu ngk jest od tego modelu, ale na starych też sprawdzałem, na których jeździł wcześniej. Świeca jest tylko wilgotna, trzeba się przypatrzeć porządnie, żeby zobaczyć tą wilgoć, nie wygląda jakby cała w benzynie pływała. Iskra jest fioletowa, wyraźna, więc raczej ok. Sprawdzę to koło zamachowe, może ten klin się zerwał... Odbija w porządku, tłok pracuje równo i nie ma żadnych niepokojących odgłosów, więc raczej nic w stylu przetarcia czy coś, ale i to sprawdzę jak reszta nie pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...