Skocz do zawartości

Ustawianie punktu zapłonu


stamp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po wstępnych oględzinach "mojego" vulcana, zauważyłem, że punkt zapłonu jest ustawiony zbyt prędko (kichanie, strzły w gźnik itp.) jednakże nie mam doświadczenia z tym pojazdem i chciałbym się dowiedzieć jak optymalnie ustawić zapłon i jak tego dokonać :flesje:

Jest to Vulcanik 750 z słynnego rocznika '86 :D

 

Może być też link do serwisówki, e-Mule odpada, gdyż jestem z NAT-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu zapłonu nie ustawisz, jest to zapłon CDI

Dobrze wiedzieć :smile:

 

zrób gażniki

Mam pytanko - a jak je zrobić? Tzn. wyregulować... Bez serwisówki jestem jak żołnierz na wojnie bez karabinu :flesje:

 

Z kolei patrząc na to z innej strony, skoro strzał idzie w gaźnik (nie każdy oczywiście :D), to może jest to wina ustawienia zaworów?

 

Silnik jest po generalce u speców (nie pytać gdzie - niewiem), robił ją poprzedni własciciel, ale chciał chyba coś poprawić i zauważyłem luz na jednej z dwóch śrub (zaznaczona czerwoną elipsą na zdjęciach - zdj. 2,3,4), które wychodzą z obudowy cylindra na dystansie ok. 4-5cm (dystans fabryczny, nie znam fachowej nazwy), oto linki do zdjęć:

http://stamp.roni.pl/vn/1.jpg

http://stamp.roni.pl/vn/2.jpg

http://stamp.roni.pl/vn/3.jpg

http://stamp.roni.pl/vn/4.jpg

http://stamp.roni.pl/vn/5.jpg

 

Jedna z tych śrub ma luz, a znajomy (ma VN1600) stwierdził, że może być to przyczyna całego zamieszania. Do czego one służą?

Edytowane przez stamp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jak zrobić te gaźniki, na forum już było dużo porad i teamtów. Zaopatrz sie w serwisówke, katalog częsci jak chcesz coś grzebać przy moto.

 

Mi też moto strzelało w gaźnik, zawory były ustawione, filtry czyste, to była wina gaźnika - za bogata mieszanka.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są napinacze łańcucha rozrządu.

Przed chwilą również się dowiedziałem :flesje:, dokręcić ta luźną śrubę napinacza do oporu?

to była wina gaźnika - za bogata mieszanka.

Tego nie uwzględniłem, być może jest to rozwiązanie, dam znać jak mi to ustawienie pomoże.

Aleeeeż jestem namolny :smile:

 

Najprędzej wyniki prac podam jutro, gdyż siadł akumulator i składany rozruszniczek zaczął dymić (nieszczelny - spalał olej, a nie sam się pali :lalag:).

PS. Tanio jak widać, nie zawsze fajnie, ale silnik pracował ładnie, aż do momentu kichania i tak mu zostało :D

Edytowane przez stamp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...