Skocz do zawartości

Suzuki GSX 400 E(85)- regulator i antynurek isfo&help


Kataclizm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jestem wlascicielem Su GSX 400 E z 1985 i od poczatku mam z nia typowe problemy.

 

1. Pseudonurek- uparlem sie by ten cud techniki zbadac i naprawic. Okazalo sie ze byl calkowicie zablokowany, przez niepotrzebny otwor dostawala sie woda do obydwu tloczkow przez co byly kompletnie zardzewiale. Przeczyscilem, nasmarowalem i dorobilem zestaw uszczelek antynurka w specjalistycznym zakladzie gdzie zabulilem ohoho... sporo. Zlozylem i (poza tym ze zalozylem nowe uszczelniacze a laga i tak przecieka ;) ) dziala, antynurek blokuje skok teleskopu o jakies 3-4 cm przy wcisnietym hamulcu.

 

Ale hamowanie nie poprawilo sie mimo nowych klockow(juz uformowanych) a wrecz jest jeszcze gozej. Jezdze z dziewczyna i bagazem raczke dociskam niemal do samego konca a on tylko zwalnia.

Dodam ze jest prawidlowo odpowietrzony i pracuje nad przewodem w stalowym splocie. Tarcza przyznaje jest kiepska ale nad tym rowniez popracuje.

 

Czytalem w poprzednich postach o wywalaniu pseudonurka co ma znacznie poprawic hamowanie, no wlasnie jak to zrobic?. Czy poprostu odlaczyc przewod, czy wywalic caly mechanizm a moze zalozyc lage od GS 450??

 

2.Regulator-Po przejechaniu 4 tys (w tym trasa z gdyni na zachod Irlandii), padl mi regulator, bede zakladal jakis nowy(jaki jeszcze nie wiem) ale wiem ze napewno bede zmienial instalacje gdyz jedna faza alt idzie do przelacznika swiatel a tam sie wszystko moze zdazyc. Poza tym "-" ginie gdzies w buszu przewodow a nie idzie do aku.

Tu prosilby o jakis rady experta.

 

Przewody faz alt i duzo duzo innych sa pozlaczane "na krotko", czy ma to wplyw na opor tych przewodow?

Jutro porobie testy na opory alt i napisze jak mi poszlo.

 

P.S. czy poziom oleju sprawdza sie przy wkreconym do konca mierniku czy sie tylko przyklada jak w np. hondzie sf??

 

Z gory dziekuje za wszelaka pomoc i uwagi.

 

Pozdrawiam braci motorzystow. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezle.

Zmien sobie GSa na wiekszego, te same problemy ale jezdzi sie o wiele fajniej. Oczywiscie jak juz jako tako ogarniesz sprawe samego jezdzenia - ja cie absolutnie nie popedzam :icon_mrgreen:

Antynurek moze naprawiles, ale poniewaz jest on polaczony z ukladem hamulcowym to zawsze wplywal na oslabienie sily hamowania. Ty w dodatku masz jedna tarcze ( jak sadze ) i pewnie jest ona ponizej granicy grubosci dopuszczalnej. To dodatkowo wplywa na kiepskie hamowanie, tak ze na twoim miejscu odlaczyl bym antynurek zdejmujac przewod i blokujac wejscia z obu stron.

Jesli chodzi o regler to mozesz uzyc jakikolwek z rzemieslniczych 5 przewodowych ( 3 zolte do altka, czarny masa i czerwony pradowy ), albo jakikolwiek uzywany firmowy, byle nie suzuki bo to zlom.

Laczysz wszystkie przewody altka z regulatorem a zasilanie przelacznika robisz jakims przewodem ze stacyjki, tak zeby dzialal po wlaczeniu zaplonu. Regulator musi byc zmasowany bezposrednio z akumulatorem ( przewodem ), bo w twoim moto jest masowany przez puszke aku, co zdecydowanie nie zdaje egzaminu. Poza tym musisz przejrzec instalacje, poczyscic i zapakowac smarem kostki laczace, rozkrecic,nasmarowac i skrecic polaczenia masowe na rame i silnik ( rowniez w lampie jesli sa ).

tak zeby nie stracic nastepnego reglera.

Polaczenie reglera z altkiem na krotko - co to znaczy ?

Sprawdzenie altka to dobry pomysl.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziekuje za zainteresowanie Adam

 

 

Co do twojego posta:

 

1. Wiekszy motor.... wiec :icon_mrgreen: 400 to faktycznie juz jak motorynka szykuje sie na zakup hondy sevenfifty bylem na zlocie z motonitami z klubu www.seven-fifty.prv.pl (przy okazji goraco pozdrawiam) no ale.... na przyszly sezon.

 

2. Nie bardzo rozumiem jak "zablokowac z obydwu stron" Czy zastosowac srube z kanalikami od antynurka i wkrecic ja do hamulca a w otwor od niej przy natynurku wkrecic normalna?

Czy zablokowac dwa kanaly laczace antynurka z laga? No to by chyba nie mialo sensu.

 

3. Zmasowanie- w moim regleze jest 5 wyjsc i jest czarny przewod masowy ktory rozdziela sie na dwoje i jeden idzie do stacyjki a drugi do MODULU ZAPLONOWEGO. czy podlaczenie go do aku nie spowoduje jakis zmian zaplonu?

 

4. Poloczenia na krutko wiec cala instalacja wyglada jak by sie do niej dorwal orientalny kuchaz z tasakiem, pocial kable a po czym poprostu je poskrecal i pozawijal izolacja. nie wiem czemu ale wiele przewodow nie ma ciaglosci tylko jes polaczona.

 

Co ze sprawdzaniem poziomu oleju?

 

Wielkie DZIEKI!!!!!!

Edytowane przez Kataclizm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to stawiasz moto w pozycji pionowej i wkładasz tylko bagnet bez wkręcania :icon_mrgreen:

Co do dalszych problemów to o reglerach z gsx400 juz legendy krążą ;) taki urok tego moto.

Co do antynurka to sie nie wypowiadam bo w moim hamulce dawały rade. pozdro.!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys nie wyrobil na sevenfifty to GSX750 to bardzo fajny motocykl i duzo tanszy niz Honda, oczywiscie - bo starszy ( 83 - 87 ). No ale w Polsce dosc zadko go widac.

Zablokowanie - wszystko jedno co wkrecisz, chodzilo mi o to zeby zdjac przewod laczacy antynurek z zaciskiem i zablokowac otwory zacisku i antynurka.

Co do masowania to ciekawe co piszesz, bo w tym schemacie instalacji nie ma czarnego przewodu, z reglera wychodzi zolty i bialo niebieski laczacy sie z altkiem, bialo czerwony idacy na przelacznik razem z zielonobialym z altka i czerwony pradowy idacy pod bezpieczniki. Spod bezpiecznika wychodzi czerwony do wlacznika zaplonu i stamtad dopiero ida poszczegolne kable do roznych odbiornikow, m in. modulu.

Wyglada z tego ze twoja instalacja wymaga moze zrobienia od poczatku w taki sposob zeby miala rece i nogi. Zastosowanie skrecania kabli z owijaniem instalacja jest niedopuszczalne - to po prostu jest proszenie sie o klopoty.

O oleju zapomnialem, ale dopisal Mati.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Chyba faktycznie ta instalacja wymaga polozenia na nowo nie tylko ze wzgledu na zly stan przewodow.

 

Moj regulator wyglada nastepujaco.

 

5 wyjsc od lewej do prawej:

 

1.Czarny -ten najdziwniejszy i napewno masa, od samego regulatora rozdwaja sie i jedna czesc idzie prosto do modulu zaplonowego a druga wzdluz przewodu gluwnego do lampy i po drodze rozgalezia sie jako masa bezposrednio do wszystkiego co sie nawinie aha i niezle sie grzeje a nawet przetapia.

2.bialo-zolty- do altka

3.bialo-niebieski-do altka

4.bialo-czerwony-idacy do przelacznika wraz z bialozielonym z altka

5.Czerwony-rozgalezia sie na bezpiecznik 20A do aku, i na stacyjke ale od strony regla jeszcze przed bezpiecznikiem(raz obluzowal sie i trzasly wszystkie zarowki) :icon_mrgreen:

 

wlasnie wracam z garazu. mam taki beznadziejny miernik z diodami ktore swieca co 0.5 volta w zakresie 5v-14v i jak podlacze go bezposrednio do czarnego i czerwonego z regla to przy wyzszych obrotach zapala sie 14v

Ale jak podlacze do aku to stale swieci sie tylko 13v

 

Nie wiem dokladnie jakie idzie napiecie z reglera ale gdyby bylo za wysokie to rozjazaly by sie zarowki prawda.

 

Ja juz sam nie wiem. ;)

 

Motocyklem rozwoze probki krwi i leki wiec go potrzebuje na codzien.

Ale zabral ale zabral bym sie za ta instalacje czy ktos wie gdzie moglbym odnalezc czytelny schemat i gdzie najlepiej kupic kolorowe przewody??

 

Z gory dzieki za pomoc szczegolnie Tobie Adam

Edytowane przez Kataclizm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno przerabiałem obydwa problemy w moim gsx 400e.

1)Regulator - tak jak polecił mi Adam, plus i minus z regulatora bezpośrednio na akumulator (nowe kable),

wszystkie fazy od razu do regulatora (z pominięciem przełącznika świateł). Regulator dałem ten http://www.republika.pl/reg_mot/ - przymocowałem go dwiema opaskami w miejsce starego. Jest dość duży i ledwo się mieści pod owiewką, ale za to słabo się grzeje. Przejeździłem na nim już 1000 km, bez najmniejszych zastrzeżeń (odpukać) :icon_mrgreen:

2) Antynurek - wykręcić śrubę mocującą oba przewody przy zacisku. Wykręcić krótką śrubę przy antynurku. Zdjąć przewód od antynurka. Krótką śrubą przymocować główny przewód do zacisku. W antynurka wkręcić dobraną wcześniej zwykłą śrubę. Tylko nie spodziewaj się cudów, gsx ma dość mizerne hamulce ;)

 

 

Podaj mi swój e-mail na pw, a podeślę ci schemat instalacji el.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...