Skocz do zawartości

BMW 1150 czy 1200 GS?


Gość filip1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ciągle drążę temat ale po wpadce z ostatnim motocyklem wolę dobrze sprawdzić zanim kupię.

Czy są na forum ludzie którzy jeździli tymi motocyklami?

Cenowo na mobile.de 1150 jest niewiele tańszy od 1200 ale jednak. Nie jeździłem 1150 a 1200 jeżdziłem tylko w wersji adventure.

Mam 1,76 i 75 kg. Starszy GS jest cięższy a jak z prowadzeniem, zużyciem paliwa, ochroną przed wiatrem itp.

1150 jest już sprawdzony ciekawe czy 1200 nie ma problemów z elektroniką itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem GSami, ale niestety nie własnymi, stąd o eksploatacji zbyt wiele nie napiszę. Natomiast z wrażeń z jazdy:

 

- Najniższy z grupy jest R1200GS, a najwyższy R1150GSA. R1200GS jest przy tym najlżejszy, choć w praktyce różnice w wadze są mniejsze niż to wynika z danych technicznych (tj. R1200GS waży niby 199kg, ale jak założysz mu podstawowe akcesoria i zatankujesz, to i tak będzie ważył 250kg, więc niewiele mniej od R1150GS). R1200GSA jest znacznie cięższy od gołego GS, w dużej mierze ze względu na użyteczne dodatki. Jeśli nie planujesz brać tego moto w teren, to masz możliwość obniżenia.

 

- oba GSy prowadzą się doskonale. Szlifowanie gmolami asfaltu nie wymaga dużej wprawy. Na dobrych szosowych gumach możesz wyjeżdżać na tor (poważnie! Jak kto nie wierzy, mogę zarzucić foty) i konkurować ze znaczniej bardziej sportowymi motocyklami - właśnie ze względu na łatwość prowadzenia i przewidywalność. Oczywiście z zawodnikami się na torze nie pościgasz, ale wśród amatorów można nieźle namieszać ;) Nie bez znaczenia są też świetne, dobrze wyczuwalne hamulce.

 

- ochrona przed wiatrem - starym GSem latałem z akcesoryjną miniowiewką - jazda jak na nakedzie mniej więcej, tylko pozycja bardziej wyprostowana :) Na 1200GS jeździłem z normalną szybą i było ok, czyli lepiej niż w np. moim Vstromie. Bez turbulencji itp. Aczkolwiek nie rozpędzałem tych sprzetów do prędkości typu 160km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem całe forum boxera, rozmawiałem z czlowiekiem który jeździl obydwoma i podobno różnica w wadze jest 25 kg i czuć ją wyraźnie.

Z jednej strony staryjest sprawdzony nowy ma podobno jeszcze problemy.

Co do prowadzenia to nowy adventure na szosówkach nieźle daje sobie rade w mieście (sprawdziłem)

Nie jexdzilem 1150 a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznica 25 kg nie jest zbyt znacząca...

W moim 1150 pozbyłem się katalizatora,zakładajac tzw. trójnik,co dało około 10 kg masy mniej,plus tłumik alu,tez pare kilo.

Z tego co czytam,będac posiadaczem 1200,musisz miec gruby portfel(centralny kufer z montazem 3 tys złotych ;) )nie wspominając o awariach których BMW nie chce uznac,mimo gwarancji motocykla.

Co do szyby w 1150, mozesz założyc z Adventure,lub kupic rozsuwana MRA.

Co do ceny,zastanawia mnie skąd tak małe róznice w cenie 1200 i 1150(myslę o rynku niemieckim).

Pozdrawiam

Jaro 1150 GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznica 25 kg nie jest zbyt znacząca...

W moim 1150 pozbyłem się katalizatora,zakładajac tzw. trójnik,co dało około 10 kg masy mniej,plus tłumik alu,tez pare kilo.

Z tego co czytam,będac posiadaczem 1200,musisz miec gruby portfel(centralny kufer z montazem 3 tys złotych :bigrazz: )nie wspominając o awariach których BMW nie chce uznac,mimo gwarancji motocykla.

Co do szyby w 1150, mozesz założyc z Adventure,lub kupic rozsuwana MRA.

Co do ceny,zastanawia mnie skąd tak małe róznice w cenie 1200 i 1150(myslę o rynku niemieckim).

Pozdrawiam

Jaro 1150 GS

 

Jaką masz owiewką i jak sie sprawuje. Coraz bardzie sklaniam się ku 1150. Czy dźwięk silnika zmienił się z nowym tłumikiem? Ceny kufrów do 110 są niższe? czy poprosu innych marek np tauratecha

W Wawie w BMW stoi 1150 za 46000 czyli drożej niż 1200 z 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę że kolego i dzie w dobrym kierunku.

Na razie mam orginalną szybę,ale w razie przypływu gotówki zakuoię MRA.C

o do orginału,nie ma tragedii,myslę ze to tez kwestia kasku,oraz regulacji szyby(jest taka).

Dzwiek silnika jest teraz bardziej rasowy,ale tego sie nie da opisac,jednoczesnie nie jest zbyt gósny na dłuzsze trasy.A przyrost mocy i momentu jest odczuwalny.

Kufry to otwarty wybór,alu czy plastiki,ja na razie mam plastiki orginalne,ale myslę nad alu turatecha.

Ta Warszawka to droga jest jak cholera......

Szukajcie,a znajdziecie... :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest duzo głosniejszy,a słychac go już bardziej jak motocykl... :notworthy:

Kolega ma trójnik i wydech Remusa,muszę powiedziec że to jest to!

Piekny dzwięk,jednak nie przeszkadzający(nie włącza alarmów samochodowych) na trasie i w miescie.

Przez zimę mam zamiar poczynic taki zakup.

Pozdrawiam

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest duzo głosniejszy,a słychac go już bardziej jak motocykl... ;)

Kolega ma trójnik i wydech Remusa,muszę powiedziec że to jest to!

Piekny dzwięk,jednak nie przeszkadzający(nie włącza alarmów samochodowych) na trasie i w miescie.

Przez zimę mam zamiar poczynic taki zakup.

Pozdrawiam

Jaro

 

Tylko zastanawiam się nd taką sprawą że taki dźwięk doceni się z boku. Na motocyklu podczas jazdy przynajmniej z mojego doświadczeni wiem że nie słychać tych dźwięków chyba że są bardzo głośne.

 

Remus to kojarzy mi się z dużą ceną. A jak silnik z trójnikiem jest bardziej elastyczny?

Masz seryjną szybę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziłem za kolegą z takim tłumikiem i trójnikiem,jest ok.Nie tak jak niektóre tłumiki które są dosyc uciążliwe dla jadących z tyłu i osób postronnych...Jest odczuwalny wzrost mocy i momentu obrotowego,nie jestem w stanie okreslic jak duży ,Turatech podaje że około 5 KM.Porównywałem z oryginalnym GSem,znajomy potwierdza ze czuc róznicę.Moment obrotowy również się poprawił.często czuję że podczas ruszania przód wędruje w górę,czego nie było na katalizatorze.

Szybe mam oryginalną,nie jest żle.

Pozdrawiam

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...