Skocz do zawartości

regulatory napiecia w XJ 600 , różne roczniki


RudyXJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pack84 dzieki raz jeszcze za to foto serwisówki , do wszystkich : mam raczej dobre ładowanie , jest napisane " No-load regulated voltage

Fj600 , FZ600 , YX600 Radian......14,2 to 14,8 volts

XJ600 .......................................14,3 to 15,3 volts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy rozbierał silnik i mówił , ze tez zaglądał do puszki za cylindrami (uzebrowana ) nic tam nie ma ale łańcuch jest i tu jest zagadka , po cholere łańcuch ? moze on jest jeszcze odpowiedzialny za coś jeszcze? pierwsze XJ miały tylko alternator za cylindrami , słyszałem , ze ponoć coś sie grzało w tym miejscu i później montowany byl na wale

Odkrecilem ta obudowe i faktycznie nic tam nie ma. Raczej masz racje co do przeniesienia alternatora bo za obudowa widac lozysko i wystajacy walek z nagwintowanym otworem. Taki jak tutaj

 

http://img484.imageshack.us/my.php?image=pdr89nb0.jpg

 

Nie wiem czy sie kreci bo nie zapalalem silnika ale jesli tak to po co ten lancuch :icon_mrgreen: Rozumie ze obudowa mogla zostac bo zmiana projektu, przygotowanie procesu produkcyjnego nowego bloku bylo by drogie. Ale lancuch, lozyska, walek tez kosztuja wiec po co zostaly??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim moto na nowym regulatorze zrobiłem wczoraj ponad 50 km- wszystko ok , tylko nieraz sie zatrzymywałem i macałem regulator , jak mocno jest ciepły bo teraz mam niepokój we łbie ... nerwicy sie nabawić można przez tą żółtą, japońską technologie , tak samo tyczy sie to bezpieczników , w środe obleciałem całą wschowe w poszukiwaniu bezpieczników 4 szt. 30A 20 A 10A 10A i ... nie ma oczywiście w motoryzacyjnych , w hurtowni elektrycznej kupiłem podobny (tez szklany) dopiero wczoraj w Głogowie kupiłem 10 i 20 A a 30 A nigdzie nie ma , kupiłem te w jakimś elektronicznym...ehhhhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lysy600 a z ktorego roku masz sprzeta? masz tego sprzed 89 roku jak sie domyslam.wg serwisowki kurcze pod tym deklem na wale cos jest,jakis impulsator czy jak mowi serwisowka "signal generator" i z tego odchdzi kabel do alternatora.w nowszych tego nie ma, jest tylko alternator na wale. to dziwne ze nie masz nic skoro masz starszego sprzeta. lysy600 ile Ci oleju bierze tak z ciekawosci przy okazji? mnie jakies 200ml/500km bo tyle dolalem. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie Adamie M. teraz spojrzalem na schemat elektryki i tzw pickup coil idzie do igniter unit. szkoda ze nie moge sie doczytać kolorow na tym schemacie bo jest rozmazany:/ wiesz moze Adamie M. dlaczego w tych starszych xj ten signal generator jest osobno natomiast w tych po 89 nie ma go w serisowce? moze to jest wbudowane z alternatorem na wale tez? moze tak być? skoro sie tu pojawiles w naszym temacie:) to moze mi podpowiesz co trzeba zrobić i jakie moga byc ronice w silniku z alternatorem bezszczotkowym na wale a z tym szczotkowym za cylindrami w modelach xj 600?chodzi mi jakie roznice w elektryce? jak myslisz czy yamaha wprowadzila tym samym jakies zmiany do zaplonu? wg mnie nie sadze bo dane techniczne sa identyczne wiec nie powinno sie roznic. pewnie tylko ten regulator napiecia sie rozni chociaz to tez ciekawe bo dane wyjsciowe (elektryka) nie sa podzielone w serwisowce na roczniki do 89 i od 89. roznica jest podana a raczej dodana informacja tylko w nastepujacym przypadku odnoszacym sie do altka ale to pewnie przez jego inna budowe: field coil resistance - co to takiego? opor pola cewki? tak to przetlumaczylem sobie...

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja xj pochodzi z roku 85.

Na wale pod dekielkiem, ale nie pamiętam z któraj strony (chyba z lewej tak jak u was alternator) jest jakiś impulsator czy jak piszesz "signal generator". Z rozpędu napisałem, że nic nie ma, sorry :)

pack84 a oleju bierze mi troche więcej niż u Ciebie, na liczniku mam prawie 90kkm, a ile naprawde to chyba nikt nie wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam sprzet z 87 roku i mam ponad 9 tyś nabite czyli musial sie licznik przekrecić - skoro mam te 109 tyś przebiegu to niech i tyle jest a nie wiecej, łudze sie:), skoro mozna oszacowac ze 0,5 litra na tysiac łyknie. w porownaniu do Dr ktore mialem poprednio to malutko:P mam takie pytanko jeszcze - sprzet po czyszczeniu gazników nie cche mi odpalać gdy jest zimny i skacza wolne obr ( faluja mi obroty,ciezko schodzi z obrotów). nie robiłem synchro po pierwsze dlatego ze za miesiac - dwa bede robił remont a po drugie ze nie odłączałem gazników od siebie. tzn czyscilem zlaczone. czy synchro jest konieczne tutaj i dletgo mam takie objawy? dzis po 4 dniach musialem z popychu odpalić:/ na cieplo pali od musniecia.

 

co do sprzeta łysego600 - podoba mi sie ten pług - bede kombinował z dorobieniem u siebe ale to nie jest na razie priorytet.

 

takie pytanko male jeszcze: skoro bloki silnika i wymiary a nawet to miejsce gdzie był w starszych alternator sa identyczne to moglbym wymienić silniczek na z nowszego modelu a wsadzić stary altek a kiedys w przyszlosci probować zamontowac nowy alternator na wał(co sie wiaze jak przypuszczam z elektryka,regulatorem i zaplonem). czyli jak mowicie w tej puszcze za cylindrami jest łancuch napedzajacy wałek i takie samo miejce jak w starszych?

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze sie da bo na oko wyglada ze sie da. Potwierdzenia na pismie czy od kogos kto tak robil nie mam.

 

Skoro chcesz kupic kompletny silnik to czemu myslisz ze bedzie bez alternatora?? W nowszych jest na wale wiec nikt tego nie bedzie demontowal wiec nic nie bedziesz musial kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bekriss moze i kupie kompletny ale sam nowy silnik tu nic moze nie pomóc, to sa sprawy tez elektryki. mam regulator napiecia starszy i mozliwe ze instalacja elektryczna moze sie czyms roznić, takze zaplon skoro inny jest signal generator choćby.a silniki techicznie/mechanicznie sie nie roznia poza altkiem - i tylko alternator by w nowym silniku działał w starym systemie na swoim miejscu za blokiem cyl. musialbym sie skonsultowac z kims znajacym sie dobrze na elektryce albo porownać motocykle - nowszy ze starszym, dokladnie co do srubki:) najgorsze jest to ze serwisowka nie podaje roznic miedzy modelami tuataj - schemat instalacji elektrycznej jest jeden i jak dokladnie sie przyjzec to chyba od modelu ponad '89, wg mnie bardziej do tych starszych(przed 89) pasuje schemat FZ albo YX radian. patrzac i porownujac instalacje tych modeli mozna wywnioskowac ze moduly zaplonowe zarowno jak i regulatory sie roznia na pewno od technicznej strony instalacji, wiec pozostaje mi teraz sie dowiedziec czy w nowym silniku bedzie sie dalo osadzic stary alternator i tyle. jak bede sie juz decydowal na zakup silnika to poradze sie Was moi drodzy zebyscie dokladnie mi opisali wnetrze puszki po altku w Waszych nowszych sprzetach:) a jesli ktos sie znajdzie kto mi podsunie jakis inny pomysl obejscia tej sprawy to czekam... :) pozdrawiam

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...