Skocz do zawartości

Szorowanie w przednim kole


IvanoV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Mam pytanie - jaki powinien być odstęp pomiędzy klockiem hamulcowym a tarczą? Co zrobić jeśli klocki szorują o tarczę ? U mnie stawiają duży opór. Po zakręceniu kołem prawie natychmiast się ono zatrzymuje. Dodam tylko że mój motocykl ma pływające zaciski.

 

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Honda CBX 550F z 83 roku.

 

W jaki sposób sprawdzić czy tłoczki są "zapieczone"? Czy w takim wypadku można je w jakiś sposób regenerować/czyścić? Kiedyś słyszałem że używa się do tego papieru wodnego...

A może poprostu zacisk przestał swobodnie "pływać"? Do tego wszystkiego ten motocykl ma obudowane tarcze hamulcowe, co znacznie utrudnia wszelkiego rodaju "manipulacje" przy kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz oczyścić tłoczki (jast taka pasta specjalna i smaro do nich) i oczyścić suwaki, na których się rusza zacisk. Dodatkowo sprawdź mocowanie klocków, czy nie blokują się w prowadnicach (tam, gdzie są osadzone). Czasami też jest to sprawa uszkodzonej pompy - daje ona cośnienie w przód, ale nie cofa - nie raz sie z tym spotkałem. Najlepiej to podjedź do mnie do warsztatu, tylko szkoda, że tak daleko masz.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrac zacisk,zdjąć osłonki przeciwpyłowe,oczyścic,posmarować prowadnice,sprawdzić osadzenie klocków w jarzmach.Powinno pomóc.

Jak sprawdzic zcy tłoczki sa zapieczone?

Proponuje wyjąć klocki,nacisnąc (ale delikatnie zeby tłok całkiem nie wyskoczył) dzwignie hamulca i sprawdzic potem czy tłok daje sie w miare lekko cofnąc.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ludziska że tak późno odpisuję, ale przez kilka ostatnich dni miałem problem z internetem. Chciałem się zabrać do demontażu zacisków hamulcowych, co jednak stworzyło kolejny problem - objechany łeb śruby mocującej obudowę tarczy hamulcowej (jej zdjęcie jest niezbędne - to taka popieprzona konstrukcja). Więc zanim nie załatwię jakiejś kontówki i nie uporam się z tą śrubą, nie będę w stanie ocenić stanu zacisków.

 

Pipcyk: nie zmieniałem ostatnio płynu hamulcowego, więc raczej to nie to

Paweł: dzięki za zaproszenie, może kiedyś skorzystam :)

 

Dzięki za pomoc, teraz wiem już co mniej więcej trzeba zrobić, powinienem sobie z tym poradzić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...