IvanoV Opublikowano 3 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Cześć! Mam pytanie - jaki powinien być odstęp pomiędzy klockiem hamulcowym a tarczą? Co zrobić jeśli klocki szorują o tarczę ? U mnie stawiają duży opór. Po zakręceniu kołem prawie natychmiast się ono zatrzymuje. Dodam tylko że mój motocykl ma pływające zaciski. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Napisz co to za motocykl. Jaki ma przebieg i ile ma lat.W każdym razie koło się powinno swobodnie obracać. Prawdopodobnie masz zapieczone tłoczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IvanoV Opublikowano 3 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Jest to Honda CBX 550F z 83 roku. W jaki sposób sprawdzić czy tłoczki są "zapieczone"? Czy w takim wypadku można je w jakiś sposób regenerować/czyścić? Kiedyś słyszałem że używa się do tego papieru wodnego...A może poprostu zacisk przestał swobodnie "pływać"? Do tego wszystkiego ten motocykl ma obudowane tarcze hamulcowe, co znacznie utrudnia wszelkiego rodaju "manipulacje" przy kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2003 Musisz oczyścić tłoczki (jast taka pasta specjalna i smaro do nich) i oczyścić suwaki, na których się rusza zacisk. Dodatkowo sprawdź mocowanie klocków, czy nie blokują się w prowadnicach (tam, gdzie są osadzone). Czasami też jest to sprawa uszkodzonej pompy - daje ona cośnienie w przód, ale nie cofa - nie raz sie z tym spotkałem. Najlepiej to podjedź do mnie do warsztatu, tylko szkoda, że tak daleko masz. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2003 A nie zmieniałeś czasem ostatnio płynu hamulcowego ??Czasem ktoś zmieni płyn na inny niż zaleca wytwórnia i potem uszczelki puchną i dzieją się takie cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 9 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2003 Rozebrac zacisk,zdjąć osłonki przeciwpyłowe,oczyścic,posmarować prowadnice,sprawdzić osadzenie klocków w jarzmach.Powinno pomóc.Jak sprawdzic zcy tłoczki sa zapieczone? Proponuje wyjąć klocki,nacisnąc (ale delikatnie zeby tłok całkiem nie wyskoczył) dzwignie hamulca i sprawdzic potem czy tłok daje sie w miare lekko cofnąc. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IvanoV Opublikowano 10 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2003 Sorki ludziska że tak późno odpisuję, ale przez kilka ostatnich dni miałem problem z internetem. Chciałem się zabrać do demontażu zacisków hamulcowych, co jednak stworzyło kolejny problem - objechany łeb śruby mocującej obudowę tarczy hamulcowej (jej zdjęcie jest niezbędne - to taka popieprzona konstrukcja). Więc zanim nie załatwię jakiejś kontówki i nie uporam się z tą śrubą, nie będę w stanie ocenić stanu zacisków. Pipcyk: nie zmieniałem ostatnio płynu hamulcowego, więc raczej to nie toPaweł: dzięki za zaproszenie, może kiedyś skorzystam :) Dzięki za pomoc, teraz wiem już co mniej więcej trzeba zrobić, powinienem sobie z tym poradzić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.