anretam Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 (edytowane) Panowie zacznę od tego , że zakupiłem nowy regulator do uralca u państwa Kokot z Krakowa ( sprawdzeni dostawcy)Następnie po przyniesieniu zrobionego altka od fachowca podłączam wszystko z regulatorkiem i co i nic lampka ładowania ani nie błyśnie. Po sprawdzeniu wychodzi na to że regulator padnięty no ale skoro nówka to pewnie źle sprawdzam ...i dalej z altkiem znowu do fachowca ten twierdzi altek O.K. przynieś regulator sprawdzimy na maszynie - żaróweczka oczywiście nie błyska. Opad szczeny. I właśnie teraz wieczorkiem przyszło mi do głowy zaglądnąć do puszeczki regulatora i co.? Panowie zacisk + O.K. podłączony ; E O.K. podłączony a od zacisku LK (kontrolki) w produkcji nikt chyba nawet nie próbował nic podłączyć Normalnie załamka.Jutro wrzucę zdjątka tego cudeńka ale w między czasie może ktoś orientuje się w którym miejscu na płytce drukowanej trzeba dolutować ten trzeci kabelek Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez anretam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kedzior Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Tak to jest z tymi rosujskimi częsciami!! kupiłęm tydzien temu uaza i tam sa podobne problemy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Symbolem jakości w dawnym ZSRR, odpowiednikem naszej jedynki w trójkącie, była ich gwiazda pięcioramienna ale bez górnego "promienia". I jak wyjaśnił mi to pewien zaprzyjaźniony rosjanin: ręce to zrobiły, nogi to poniosły, no ale głowy to przy tym nie było... Bo można sobie skojarzyć tą gwiazdkę z postacią ludzika. A ty po prostu kupiłeś towar jakościowy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) A tutaj link do tego cudeńka Robione komórką - tak, więc i jakość nie zachwycaMoże ktoś z forumowiczów byłby tak dobry i zaglądnął do swojego regulatora aby podpowiedzieć gdzie podłączyć ten trzeci kabel ? A tutaj link do tego cudeńka Robione komórką - tak, więc i jakość nie zachwycaMoże ktoś z forumowiczów byłby tak dobry i zaglądnął do swojego regulatora aby podpowiedzieć gdzie podłączyć ten trzeci kabel ? Państwo Kokot stanęli na wysokości zadania i zadeklarowali wymianę feralnej części....... Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez anretam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Powiem tak Kokoty są oki tylko już nic nie kupie przez pocztę zawsze coś jest nie tak , oczywiście wymiana gwarantowana i to można uznac za + tylko po co wymieniac to co się raz już kupiło czekam na moto bazar bo jak zwykle przyszło nie to co trza i jeszcze brak jednej części :D całe szczęście że kolega mi pożyczył zabieraki olejowe bo pewnie do tej pory bym patrzył na sprzęta jak szpak w pi....de. a teraz pomykam jak MOTYLEK. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 (edytowane) Pietroni zgadzam się z Tobą w 100%. Najlepiej gdy ma się towar przed zakupem w ręku ale nie zawsze jest taka możliwość.....I dzięki temu zamiast być na zlocie to siedzę jak ten szpak .... W poniedziałek wybieram się do Wawy i myślę wstąpić do p.Kędziery. Z kontaktu telefonicznego i wyglądu zamówionych kiedyś części nie byłem zbytnio zadowolony ale może na miejscu w Podbielu sprawa wygląda inaczej ? Jeśli ktoś był i coś wie na ten temat to chętnie poczytam. Edytowane 26 Sierpnia 2006 przez anretam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Symbolem jakości w dawnym ZSRR, odpowiednikem naszej jedynki w trójkącie, była ich gwiazda pięcioramienna ale bez górnego "promienia". I jak wyjaśnił mi to pewien zaprzyjaźniony rosjanin: ręce to zrobiły, nogi to poniosły, no ale głowy to przy tym nie było... Bo można sobie skojarzyć tą gwiazdkę z postacią ludzika. A ty po prostu kupiłeś towar jakościowy Hehe, dobre :D To kamaza ruscy robili juz z glowa - gdzie gwiazda to pelnowartosciowa. Nawet gwiazdziste piasty maja 5 ramion :) Co do wysylek to mam wrazenie iz najpierw sie patrzy jak daleko mieszka kupiec, a pozniej sie wysyla ewentualny towar spod lady ? A noz, moze sie zniecheci wysylkami (dodatkowe koszta) i zostawi bubla na pamiatke. Na bazarze, czy tez w sklepie wiadomo musi byc OK - przynajmniej na oko. Ja kiedys otrzymalem w paczce kompletny przegub, w ktorym widelki (na szczescie niepotrzebne mi) wygladaly tak:http://img423.imageshack.us/my.php?image=widelkibezl6.jpg Chcialem gosciowi odeslac to proponujac, aby jakos dogadac sie co do zwrotu czesci kasy. Niestety nie zgodzil sie - chcial kompletny przegub, ktorego czesc smigala juz u mnie w motocyklu. Wiec dalem sobie z tym spokoj.Na bazarze to bym za takie cus opierd**il jegomoscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Prawo serii istniejeBędąc w Warszawie wstąpiłem do p.Kędziery i pamiętając o poprzednich przygodach poprosiłem o otwarcie nówki ( na wygląd oczywiście ) regulatorka czy ma trzy kabelki wszystko O.K. W między czasie do domu przyszedł wymieniony regulator od p. KokotDzisiaj śrubokręt w ręke i jazda wymieniam.Po założeniu regulatorka z Krakowa kontrolki ładnie świecą , silnik chodzi , kontrolka ładowani dalej ładnie świeci a po odłączeniu masy zamiast wszystko zgasnąć następuje piorunujący efekt - kontrolka ładowania dostaje chyba o kilkanaście volt za dużo i pięknie jaży a silnik dalej sobie chodzi. No cóż spoko mam drugi sprawdzony z Wawy. Założyłem i kiszka tu z kolei kontrolka ładowania nawet nie jęknie.Pot ,krew i takie tam mnie zalały.Oczywiście otworzyłem regulatorek z Krakowa ( wnętrzności teg z Wawy już widziałem ) i owszem tym razem są trzy kabelki ale jeden kabel łączy zacisk E z LK zamiast dochodzić do płytki - czy ci ruscy oszaleli?!?!?!?!?!?! Panowie w jednym z poprzednich tematów było o podłączeniu regulatora od tarpana do urala 12v. Dzięki uprzejmości jednego z kolegów już wiem jak podłączyć w obwód tenże regulator. Jedyna niewiadoma to jaki przekaźnik zastosować,jak go włączyć w obwód a dokładnie które zaciski do których kabelkówJeśli ktoś się orientuje w tych sprawach to będę wdzięczny za odpwiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Hmm..., z tym ruskim reglerem to wyglada jakby plus szedl na mase, a minus na plus :notworthy: Jedyna niewiadoma to jaki przekaźnik zastosować,jak go włączyć w obwód a dokładnie które zaciski do których kabelków a o jaki przekaznik chodzi ? jaka funkcje ma pelnic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Jeśli chodzi o zacisk "+" to jest on podłączony do układu - tak więc wydaje mi się ( powtarzam jestem całkowitym laikiem ) , że minus jest jednak na masie a cały młyn powstaje przez to , że zacisk od kontrolki jest podłączony wewnątrz regulatora bezpośrednio z zaciskiem "E" (od altka)NAtomiast z tego co się jak na razie dowiedziałem to zadaniem przekaźnika wpiętego w obwód kontrolki ( w schemacie który mam kable od "LK" (kontrolka) i E(altek są podpięte do jednego wyprowadzenia - czyli bardzo podobnie jak zrobili to ruscy w moim "nowym" regulatorze))ma być właśnie odłączenie tej kontrolki po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania na odpowiednim poziomie przez alternatorJeden z gości stwierdził , że można zastosować przekaźnik od sygnału ale gdy zobaczyłem przy nim 4 wyjścia i każde z jakąś cyferką to zwątpiłem....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Jeden z gości stwierdził , że można zastosować przekaźnik od sygnału ale gdy zobaczyłem przy nim 4 wyjścia i każde z jakąś cyferką to zwątpiłem....... Kazdy przekaznik bedzie mial przynajmniej 4 wyjscia :biggrin: Dwa z nich to wyprowadzenia styku, a pozostale dwa to wyprowadzenia cewki ktora steruje stykiem. Proste jak dwa*dwa. Nie ma sie czego bac. Musisz tylko obadac co jest co i brac sie do podlaczania. Najwazniejsze, aby przekaznik mogl przenosic prad o wartosci takiej jaka u Ciebie wystepuje, oraz cewka sterujaca byla na napiecie takie jakie wystepuje w instalacji motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Podłączyłem regulator ( typowy dla polskiej myśli technicznej -żuk,fiat itd) i bardzo ładnie utrzymuje napięcie. Ale niestety nadal mam problem w jaki sposób wpiąć w obwód kontrolkę aby gasła po rozpoczęciu ładowania przez alternator ( w tej chwili jest ona wpięta przez przekaźnik który ma odłączać napięcie po pojawieniu się prądu na zacisku "~" - niestety tak się nie dzieje - chyba za słaby prąd aby uruchomić przekaźnik .O dalszym rozwoju sytuacji będę informował :biggrin: Ale gdyby ktoś wiedział gdzie wpiąć się obwodem kontrolki to czeka m na info........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Ale gdyby ktoś wiedział gdzie wpiąć się obwodem kontrolki to czeka m na info...........Regulatory fiatowskie sa szescio i dziewiecio diodowe(te dodatkowe diody sa do kontrolki ladowania). Ja chce do swojego urala uzyc dziewiecio diodowy i wyprowadzic z altka dodatkowe trzy diody, nie powinno byc problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 6 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Panowie mając dość radzieckiej "jakości" udało mi się wreszcie wpiąć nasz typowy polski regulator ( 6 diodowy i co ważne o połowę tańszy od ruskiego złomu)ędąc laikiem najwięcej problemów miałem z podłączeniem kontrolki ładowania ale i to udało się rozwiązać.Oto link dla zaintereowanych do schematu podłączenia http://img381.imageshack.us/img381/5097/sc...gulatorady3.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.