Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Olej w tej maszynie to bardzo dziwna sprawa.

Większość serwisów zaleca tylko olej mineralny 20W40. Każdy jednak postępuje w/g swojego uznania.

Ja jeżdżę na mineralnym Castrol 20W40 i zastanawiam się czy robię dobrze. Jednaj ja nie jestem inżynierem od mechaniki więc muszę na 100% zaufac inżynierom Yamahy. Płacąć za motocykl zapłaciłem też za ich wiedzę i myślę że nie będę tego zmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dotąd używałem 10w50 LM i było super ... motul chodził "sucho" w hondach i stad moje pytanie, oczywiscie wcz. posty przeglądnąłem

 

ale... w hondzie nigdzie nie pisalo ze MUSI byc 20w40 a tu pisze :) ... zamknijmy jednak problem wleje motula 7100 i zobaczymy co bedzie :)

 

 

Drodzy Koledzy .... czy wiecie moze czy ktos ma na zbyciu lightbar i relingi ( długie) kufrów ?

 

tego mi brakuje do pełni szczęscia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej instrukcji producent zaleca olej o właściwościach 20w-50 SG czyli mineralny (Pod koniec instrukcji obsługi w dziale Specifications - Engine oil - jest zamieszczona ta informacja). Po drugie mechanik z tego forum którego darze zaufaniem polecił mi zalać olejem Castrol 20w50 VTwin, i tego się będę trzymał, choć rozważam jeszcze olej Castrol ACT EVO 20W40 którego używa nasz kolega Soft :)

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z racji że zamierzam dołączyć do grona 1900 tylko, że za pośrednictwem Raidera, mam pytanie.

Ostatnio zasłyszane informacje na temat tego silnika wprowadziły zamęt w mej głowie. Proszę jeśli to możliwe o konkretną odpowiedź czy w tych silnikach zawory trzeba regulować, czy też odbywa się to za pośrednictwem hydrauliki, czy też może jest zrobiona jakaś wariacja na temat.

A tak swoją drogą to może znacie kogoś kto chciałby sprzedać Raidera? Bądź może ktoś z szanownego grona widział coś sensownego do sprzedania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do oleju, dlaczego nasze silniki są "inne" i dlaczego do oleju należy podchodzić z zaufaniem do inżynierów yamachy:

1) w naszych motocyklach występuje sucha miska olejowa

2) silniki mają chłodzenie przez system natrysku oleju na denko tłoka

3) prawdopodobnie największy z produkowanych silników (1900 cm3)- chłodzony powietrzem.

4) cylindry posiadają powłokę ceramiczną.

To podstawowe różnice w silniku, które odróżniają go od innych silników stosowanych w motocyklach. Zapewne różnic jest więcej - ale tu potrzeba gruntownej wiedzy na ten temat.

 

Dokonując porównania do innych motocykli, które pracują na innych olejach - popełnia się poważny błąd.

 

Witam

Z racji że zamierzam dołączyć do grona 1900 tylko, że za pośrednictwem Raidera, mam pytanie.

Ostatnio zasłyszane informacje na temat tego silnika wprowadziły zamęt w mej głowie. Proszę jeśli to możliwe o konkretną odpowiedź czy w tych silnikach zawory trzeba regulować, czy też odbywa się to za pośrednictwem hydrauliki, czy też może jest zrobiona jakaś wariacja na temat.

A tak swoją drogą to może znacie kogoś kto chciałby sprzedać Raidera? Bądź może ktoś z szanownego grona widział coś sensownego do sprzedania.

Pozdrawiam

Zawory trzeba regulować co 25.000 km. Regulacja jest śrubowa.

Następna ciekawostka - zawory można ustawiać na "0" gdyż tolerancja wygląda tak:

Valve clearance (cold)

Intake

0.00–0.04 mm (0.0000–0.0016 in)

Exhaust

0.00–0.04 mm (0.0000–0.0016 in)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do oleju, dlaczego nasze silniki są "inne" i dlaczego do oleju należy podchodzić z zaufaniem do inżynierów yamachy:

Podsumowując jednym zdaniem - bo nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem - czyli najlepiej lać mineralny tak jak producent zaleca :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów jest hydrauliczna.Zastosowano kasatory hydrauliczne.Regulacja polega na synchronizacji dwóch zaworów,bo porusza je jeden popychacz..W silnikach bardzo obciążonych cieplnie lepiej korzystać z dobrych[najlepszych ]olei.Czyli z pełnego syntetyku.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując jednym zdaniem - bo nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem - czyli najlepiej lać mineralny tak jak producent zaleca :icon_question:

W tym właśnie problem że sam nie wiem.

Wiem jakie są różnice, wiem jaki zaleca yamaha ...... i nie wiem czy zmieniać na inny czy jednak zaufać inginierom yamahy. :-)

Tak tylko sobie myślę, w swojej bezmyślności, że jeżeli nie wiem - to może lepiej nie przedobrzać. Czyli jednym słowem - oni chyba wiedzą lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie problem że sam nie wiem.

Wiem jakie są różnice, wiem jaki zaleca yamaha ...... i nie wiem czy zmieniać na inny czy jednak zaufać inginierom yamahy. :-)

Tak tylko sobie myślę, w swojej bezmyślności, że jeżeli nie wiem - to może lepiej nie przedobrzać. Czyli jednym słowem - oni chyba wiedzą lepiej.

A jakim olejem zalewają te maszyny gdy wychodzą z fabryki :icon_question: Ja nie zrobiłem jeszcze pierwszego tysiąca km i mam olej fabryczny. Pewnie to będzie też mineralny skoro taki zalecają?:icon_rolleyes:

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineralny. Zresztą docieranie zawsze odbywa się na mineralnym.

 

Ir1 - a gdzie zakupiłeś motocykl - w polskim salonie? Bo jak tak to i tak gwarancja zobowiązuje Cię na wymianę oleju w ASO, a tam nie masz wpływu co ci zaleją, lub masz minimalny wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ir1 - a gdzie zakupiłeś motocykl - w polskim salonie? Bo jak tak to i tak gwarancja zobowiązuje Cię na wymianę oleju w ASO, a tam nie masz wpływu co ci zaleją, lub masz minimalny wpływ.

Nie kupowałem w Polskim salonie. Motocykl sprowadzony z USA. Po 1000km sam będę wymieniał wszystkie płyny. A jaka jest zasada zmiany olejów - nie wolno przeskakiwać bezpośrednio z mineralnego na syntetyczny, czy odwrotnie :icon_question: Nigdy tego nie pamiętam :unsure:

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z motocyklem mamy identyczną sytuację :-)

Z tą wymianą z mineralnego na syntetyk to nie można tylko w starych pojazdach. W takim wypadku olej syntetyczny a w szczególności jego dodatki wypłuczą nagar i silnik zacznie ciec i straci kompresję.

W przypadku silników nowych to nie ma żadnego znaczenia - gdyż nie ma tam żadnego nagaru, a silnik jest idealnie szczelny.

 

W serwisie, w którym robiłem wymianę "zerową" mechanior powiedział mi że wszystkie xv1900, które serwisuje jeżdżą na mineralnych i nie ma żadnych problemów z nimi.

Edytowane przez Soft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie, w którym robiłem wymianę "zerową" mechanior powiedział mi że wszystkie xv1900, które serwisuje jeżdżą na mineralnych i nie ma żadnych problemów z nimi.

Wcześniej na forum napisałeś coś takiego: "Mój też jest nówka i w serwisie motocyklowym mi powiedzieli że Castrol ACT EVO 20W40 ma być zalany, więc tak leję", więc myślałem że wszyscy mechanicy z Yamaha jak jeden mąż opowiadają się za mineralnym olejem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...