losiu Opublikowano 4 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2002 jawka ma wieksze możliwości tuningu ale czy jest lepsza tego nie wiem nigdy nie miałem żadnego z tych motorków miałem motorynkę potem też motorynke potem też motorynkę ale stelle i teraz mam simsona z dśw motorynka jest do dupy (ale to tylko moje zdanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiu Opublikowano 4 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2002 lepsz jest simson :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 5 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2002 Simson jest lepszy........ może, ale i tak wolę wspaniały ryk silnika mojego Ogara. Na osiągi nie narzekam, spokojnie pójdzie 60 km/h, a w sprzyjających warunkach nawet 70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 5 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2002 Ludzie o jakim tuningu wy mówicie malucha rocznik 80 tez byscie tuningowali taki malutki silniczek a wy chcecie tuningowac nie wiem co a co wam da te 10km/h wiecej?? PRezciez i tak nie bedziecie jezdzili najwieksza predkoscia caly czas bo wam silniki sie rozsypia w drobny mak ogar motorynka,komarek czy inny 2 tak 50 nie nadaje sie do tuningu zwlaszcza jak te silniki sa produkcji polskiej lub byłego bloku wschodniego.Wiadomo jak w tamtych czasach wszytkop robili zwlaszcza w latach 80 i na poczatku 90.wszytko bylo robione na od**l sie ja mam ogara 200 lecie mi 55 km na godz. i nie bajeruje kumpli ze az mnie zżuca z sioedzenia rpzy starcie mozna 1 metr pojechac na jednym kolku ale po co?? zeby pokazac kumplom jaki mam silny moto....rower??Nie lubiecie swojich maszyn takich jakie sa z taka predkoscia i mozliwosciami trakcyjnymi??Bo ja swojego ogara bardzo lubie i nie przeszkadza mi jego predkosc ani ilosc koni mechanicznych. Sorka ze sie rozpisalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 5 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2002 Nie jeżdżę cały czas 60 na godzinę, tylko zwykle jadę 40, ani nie popisuję się przed kumplami. Po prostu napisałem ile maksymalnie pojedzie mój Ogar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 8 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2002 Ludzie o jakim tuningu wy mówicie malucha rocznik 80 tez byscie tuningowali taki malutki silniczek a wy chcecie tuningowac nie wiem co a co wam da te 10km/h wiecej?? PRezciez i tak nie bedziecie jezdzili najwieksza predkoscia caly czas bo wam silniki sie rozsypia w drobny mak ogar motorynka,komarek czy inny 2 tak 50 nie nadaje sie do tuningu Sorka ze sie rozpisalem Czemu nie? Nie zależy mi na tym, aby jechać 10 kilosów szybciej, ale na tym, aby silnik był tak sprawny jak powinien. Polerowanie kanałów w cylindrze to czynność, która powinna być przeprowadzona w fabryce- a nie jest. Zależy co rozumiesz przez tuning. Stoczenie głowicy (zwiększenie sprężania), polerowanie kanałów, zmniejszenie szkodliwej przestrzeni korbowej wychodzi silnikowi na zdrowie. Wiadomo, że jak byś nalał do baku nitrometanu, to byłoby ładne bum :D, to o czym piszę to raczej usprawnianie, a nie tuning silnika ( właściwie silniczka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 8 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2002 Zeby motorower czy motocykl elegancko chodzil to wystarczy pozadnie sie przylozyc do remontu silnika i nie zalowac na to kasy a napewno nie zawiedzie cie w drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 9 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2002 Racja.... dużo daje szlif cylindra i wymiana tłoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 12 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2002 Za tydzień kupuję Mz ETZ 250 :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 13 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2002 W właściwie czemu by nie.Sam się kiedyś bawiłem w tuningowanie Jawki bratu.Tuningowanie czasem wychodzi na zdrowie tak jak napisał Tapir.Czasem lekkie poprawienie fabryki daje duże efekty. Na przykład zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym Jawki i Ogary były fabrycznie tłumione bo były za szybkie.Poza tym pięćdziesiątkę można podrasować tak że rzeczywiście efekty będą bardzo widoczne.Ale to już ekstremum. Silnik staje się mniej elastyczny i trzeba zwiększyć liczbę przełożeń poprzez całkowite przekonstruowanie silnika.Co powiecie na silnik 26 ccm i moc 3.9 km przy czym sa jeszcze bardziej wysilone silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 13 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2002 Ja tam Simsonem jeździłem gaz opór dwa lata i nic się nie działo. Co do remontu to święta racja. A tuning daje bajeczne możliwości (przeróbka na 70 ccm, Wypełniacze wału, zębatki, gaźnik) Jawa czy Ogar? Ogar z silnikiem Jawy 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 13 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2002 Ja mam komara. Wyremontowalem go, wszystkie zuzyte czesci wymienilem na nowe. Teraz chodzi idealnie. Bez zadnych tuningow. Moj kumpel ma ogara w swietnym stanie ale nie dal rady komarowi. Jak sie dobrze sprzeta wyremontuje to tuningi sa zbedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 16 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2002 No cóż, jeśli chodzi o mojego Ogara, to po przewierceniu dyszy i dobrym ustawieniu gaźnika, oraz stoczeniu głowicy chodzi jak burza :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 22 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2002 A jak tapir masz ustawiony zapłon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tapir Opublikowano 23 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2002 Siadły mi łożyska na wale....... :D LUDZIE! NIE ZWIĘKSZAJCIE STOPNIA SPRĘŻANIA W TAKCIH MOTOROWERACH....Z pewnością to wynik stoczenia głowicy. Naciski na wał były zbyt duże i po 500 km w końcu siadły te pierdolone łożyska. Będę miał co robić przez zimę :? Zapłon miałem ustawiony około 3 mm przed GMP.Na szczęście Kaśka zdatnie chodzi, wymienię tylko dyfer i będzie można po śniegu jeździć :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.