Skocz do zawartości

Ogar 200 vs. Jawa Mustang


Gość Tapir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jawka ma wieksze możliwości tuningu ale czy jest lepsza tego nie wiem nigdy nie miałem żadnego z tych motorków miałem motorynkę potem też motorynke potem też motorynkę

ale stelle i teraz mam simsona z dśw motorynka jest do dupy (ale to tylko moje zdanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie o jakim tuningu wy mówicie malucha rocznik 80 tez byscie tuningowali taki malutki silniczek a wy chcecie tuningowac nie wiem co a co wam da te 10km/h wiecej?? PRezciez i tak nie bedziecie jezdzili najwieksza predkoscia caly czas bo wam silniki sie rozsypia w drobny mak ogar motorynka,komarek czy inny 2 tak 50 nie nadaje sie do tuningu zwlaszcza jak te silniki sa produkcji polskiej lub byłego bloku wschodniego.Wiadomo jak w tamtych czasach wszytkop robili zwlaszcza w latach 80 i na poczatku 90.wszytko bylo robione na od**l sie ja mam ogara 200 lecie mi 55 km na godz. i nie bajeruje kumpli ze az mnie zżuca z sioedzenia rpzy starcie mozna 1 metr pojechac na jednym kolku ale po co?? zeby pokazac kumplom jaki mam silny moto....rower??Nie lubiecie swojich maszyn takich jakie sa z taka predkoscia i mozliwosciami trakcyjnymi??Bo ja swojego ogara bardzo lubie i nie przeszkadza mi jego predkosc ani ilosc koni mechanicznych.

 

 

Sorka ze sie rozpisalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie o jakim tuningu wy mówicie malucha rocznik 80 tez byscie tuningowali taki malutki silniczek a wy chcecie tuningowac nie wiem co a co wam da te 10km/h wiecej?? PRezciez i tak nie bedziecie jezdzili najwieksza predkoscia caly czas bo wam silniki sie rozsypia w drobny mak ogar motorynka,komarek czy inny 2 tak 50 nie nadaje sie do tuningu

 

 

Sorka ze sie rozpisalem

 

 

Czemu nie? Nie zależy mi na tym, aby jechać 10 kilosów szybciej, ale na tym, aby silnik był tak sprawny jak powinien. Polerowanie kanałów w cylindrze to czynność, która powinna być przeprowadzona w fabryce- a nie jest. Zależy co rozumiesz przez tuning. Stoczenie głowicy (zwiększenie sprężania), polerowanie kanałów, zmniejszenie szkodliwej przestrzeni korbowej wychodzi silnikowi na zdrowie. Wiadomo, że jak byś nalał do baku nitrometanu, to byłoby ładne bum :D, to o czym piszę to raczej usprawnianie, a nie tuning silnika ( właściwie silniczka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W właściwie czemu by nie.

Sam się kiedyś bawiłem w tuningowanie Jawki bratu.

Tuningowanie czasem wychodzi na zdrowie tak jak napisał Tapir.

Czasem lekkie poprawienie fabryki daje duże efekty. Na przykład zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym Jawki i Ogary były fabrycznie tłumione bo były za szybkie.

Poza tym pięćdziesiątkę można podrasować tak że rzeczywiście efekty będą bardzo widoczne.

Ale to już ekstremum. Silnik staje się mniej elastyczny i trzeba zwiększyć liczbę przełożeń poprzez całkowite przekonstruowanie silnika.

Co powiecie na silnik 26 ccm i moc 3.9 km przy czym sa jeszcze bardziej wysilone silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadły mi łożyska na wale....... :D

LUDZIE! NIE ZWIĘKSZAJCIE STOPNIA SPRĘŻANIA W TAKCIH MOTOROWERACH....

Z pewnością to wynik stoczenia głowicy. Naciski na wał były zbyt duże i po 500 km w końcu siadły te pierdolone łożyska. Będę miał co robić przez zimę :?

Zapłon miałem ustawiony około 3 mm przed GMP.

Na szczęście Kaśka zdatnie chodzi, wymienię tylko dyfer i będzie można po śniegu jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...