Skocz do zawartości

Jak to jest z tym klepaniem ?


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , powiem wprawdzie ze juz zapomaniel a raczej zglupiajem jak to jest z klekotaniem silnika

 

Rozchodzi sie tutaj ze niektore silniki stukaja na zimno , np diversionki a jak sie nagrzeja cykaja pieknie jak zegarek , Teraz takie pytanko czy poporstu tak wielki jest luz zaworowy ( bo stukaja zaworki) czy we wszystkich powietrzakach a raczej wiekszosci poki sie luzy nie wykasuja puka sobie.

Można to uogolnic : puka na zimnym powinno byc ok , jak stuka na cieplym o to juz jest porblem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to problem. Bronx, silniki XJ (600, 900, XJR 1200/1300) mają tą przypadłość i nie musi ona oznaczać złych luzów zaworowych. Taka cykaderia na ciepłym silniku to urok tych maszyn. W serwisówce XJ600 Div. małą czcionką napisano, że luz na zaworach wydchowych może być ograniczony do 0,18 mm (oficjalnie norma to 0,21 - 0,25) właśnie w celu wyciszenia silnika. Dla świętego spokoju sprawdź luzy i ustaw je w raczej dolnej tolerancji.

 

Pawel

 

PS. Stosuj olej 15W50 zamiast 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...