W-max Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Witam! Zastanawiam się nad pewnym zjawiskiem, które zauważyłem juz w kilku motocyklach. Mianowicie przy pełnym otwarciu przepustnicy ze średnich obrotów np. 5000/ 6000 tys/min motocykl przyśpiesza minimalnie wolniej, niż gdy minimalnie przymknie się gaz o 2 - 3 mm. Czyli najlepiej przyśpiesza z gazem otwartym na 95% nie na 100%. Czym to jest spowodowane? Dodaję, że zdarzyło mi się to na motocyklach z gaźnikiem, nie próbowałem sprawdzić tego zjawiska na moto z wtryskiem. Czy zatem jest to wina zle zestrojonego gaźnika? A może mieszanka jest tak dobrana, aby optymalne osiągi motocykl posiadał w górnym zakresie obrotów przy pełny otwarciu gazu, a przy mniejszych poprostu się zalewa? Czy pomogą DynoJety? Proszę nasych speców mechaników o opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 odkrecajac manetke gazu otwierasz dostep powietrza. to powoduje zmiane podcisnienia i podnoszenie sie iglicy, ktora otwiera dostep paliwa. w prypadku, ktory opisales zle dobrany jest stosunek powietrza do paliwa przy max otwarciu przepustnicy. wymaga to korekty wysokosci iglicy. zalozmy, ze to zrobisz i podniesiesz iglice. wowczas moto bedzie mial max kopa przy max otwarciu przepustnicy (czyli gazu). moze jednak sie okazac, ze moto bedzie gorzej jezdzil w zakresie srednich obrotow i wiecej palil. cos za cos. p.s. jezeli chcesz ustawic gazniki na max mocy -> hamownia ----------------||----------------- normalna jazde-> ustawienia fabryczne z manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 odkrecajac manetke gazu otwierasz dostep powietrza. to powoduje zmiane podcisnienia i podnoszenie sie iglicy, ktora otwiera dostep paliwa. w prypadku, ktory opisales zle dobrany jest stosunek powietrza do paliwa przy max otwarciu przepustnicy. wymaga to korekty wysokosci iglicy. zalozmy, ze to zrobisz i podniesiesz iglice. wowczas moto bedzie mial max kopa przy max otwarciu przepustnicy (czyli gazu). moze jednak sie okazac, ze moto bedzie gorzej jezdzil w zakresie srednich obrotow i wiecej palil. cos za cos. p.s. jezeli chcesz ustawic gazniki na max mocy -> hamownia ----------------||----------------- normalna jazde-> ustawienia fabryczne z manuala laik pyta: a czy nie od tego jest druga, elektronicznie sterowana przepustnica w gaźniku? bo cos takie obilo mi sie o uszy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S?AWO-CBR Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Witam! Zastanawiam się nad pewnym zjawiskiem, które zauważyłem juz w kilku motocyklach. Mianowicie przy pełnym otwarciu przepustnicy ze średnich obrotów np. 5000/ 6000 tys/min motocykl przyśpiesza minimalnie wolniej, niż gdy minimalnie przymknie się gaz o 2 - 3 mm. Czyli najlepiej przyśpiesza z gazem otwartym na 95% nie na 100%. Czym to jest spowodowane? Dodaję, że zdarzyło mi się to na motocyklach z gaźnikiem, nie próbowałem sprawdzić tego zjawiska na moto z wtryskiem. Czy zatem jest to wina zle zestrojonego gaźnika? A może mieszanka jest tak dobrana, aby optymalne osiągi motocykl posiadał w górnym zakresie obrotów przy pełny otwarciu gazu, a przy mniejszych poprostu się zalewa? Czy pomogą DynoJety? Proszę nasych speców mechaników o opinię. Muszę przyznac że tez tak mam Przy pełnym gazie jak zaczynam powoli puszczać manetke o 2mm czuje delikatny przysrost mocy.Ciekawe.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Dużo sprzętów tak ma - np mój również przyśpiesza lepiej jak stopniowo odkręcam manetkę niż jak "strzelę z łokcia" do oporu :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Dzięki za odpowiedzi -szczególnie MłodyVFR - to nieco wyjaśnia sprawę. Czy to więc znaczy że motocykle na wtrysku nie mają tego problemu? bo jak rozumiem to komputer dobiera "na bieżąco parametry" powietrze/paliwo dla aktualnych obrotów silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.