Gość Mzzz Opublikowano 27 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2003 Witam Mam takie pytanko. Czy możliwe jest przerobienie prostownika do ładowania akumulatora tak żeby nie ładował prądem 14V 4A tylko 14V 0,5A???? Mam dwa takie prostowniki i żadnym nie mogę ładowac akumulatora o pojemności 5Ah ze względu na przedwczesne gazowanie i szybkie rozladowanie go po takim ładowaniu. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_10 Opublikowano 28 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2003 Zrobić można wszystko, tylko że taniej będzie chyba kupić drugi prostownik.Ale jest domowy sposób. Albo w obwód ładowania włożysz dużą żarówkę np. 12 V 45 W, która zmniejszy nieco ilość amperów ładowania, albo do twojego akumulatora podłączysz równolegle!!! drugi, wtedy pojemności się dodadzą i będziesz mógł ładować je większym prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2003 Zrobić można wszystko, tylko że taniej będzie chyba kupić drugi prostownik.Ale jest domowy sposób. Albo w obwód ładowania włożysz dużą żarówkę np. 12 V 45 W, która zmniejszy nieco ilość amperów ładowania, albo do twojego akumulatora podłączysz równolegle!!! drugi, wtedy pojemności się dodadzą i będziesz mógł ładować je większym prądem. Dokładnie !! to stary i prosty sposób. Kiedyś robili nawet takie prostowniki w których nie było transformatora tylko jedna dioda selenowa i żarówka o małej mocy i oto cały prostownik. Wpinało się to do sieci 220 V !! Wiem że to niedorzeczne ale tak właśnie było.Na żarówce następował bardzo durzy spadek napięcia. W dodatku żarówka służyła jako sygnalizator. Na początku przy dużym prądzie świeciła jaśniej a w miarę naładowywania się akumulatora przygasała. Aby zwiększyć prąd ładowania przy większym akumulatorze trzeba było zastosować mocniejszą żarówkę. Niezłe nie :?: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mzzz Opublikowano 28 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2003 Próbowałem owych sposobów i np żarówka 5W wstawiona szeregowo w ten obwód obniżała znacznie wartość prądu jednak obniżała też napięcie ładowania do 8V. Podobnie zachowuje się żarówka 45W (obniża prąd do 2A i 10V). Co zatem zrobić aby napięcie ładowania pozostało niezmienne i wynosiło 14V???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2003 Zostaw podłączony ten zestaw – akumulator + żarówka i poczekaj kilkanascie minut. Z tego co piszesz akumulator jest strasznie wyładowany skoro na jego biegunach namierzyłeś 8 V Zostaw na razie ta słabą żarówkę może 10 W i podładuj go chwile. A następnie zmierz napięcie. Na pewno będzie wyższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mzzz Opublikowano 31 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2003 Ładowałem parę godzin akumulator z 10W żarówką, napięcie po takim ładowaniu wzrosło z 6V do 9V. Jednak na drugi dzień jego napięcie znowu spadło do 6V. Czy to oznacza że jest on uszkodzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 31 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2003 jesli prad ładowania ma spaśc to należy "bardziej" obciazyc wyjście prostownika wiec wydaje mi sie że prawidłowe bedzie podłączenie zarówki z akumulatorem równolegle a nie szeregowo!Cżęść prądu odbiera wtedy akumulator a część żarówka. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManiekB Opublikowano 31 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2003 Jest właśnie tak jak pisze EN500 przy połączeniu równoległym mamy stałe napięcie a spada nam natężenie a przy połączeniu szeregowym mamy stałą wartość prądu a napięcie zmienia się w zależności od obciążenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 31 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2003 A teraz całkiem nie na temat.Byłem przed chwilka na stronie Mańka. Warto tam zajzeć.Szczególnie zainteresowały mnie "dziewczyny motocyklisty" :) Maniek! Ja tez chce taką dziewczynę! Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManiekB Opublikowano 31 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2003 Zawsze możesz sobie ściągnąć jedną z mojej stronki :) :) :) :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2003 jesli prad ładowania ma spaśc to należy "bardziej" obciazyc wyjście prostownika wiec wydaje mi sie że prawidłowe bedzie podłączenie zarówki z akumulatorem równolegle a nie szeregowo!Cżęść prądu odbiera wtedy akumulator a część żarówka. Opisujecie sytuacje jakby prostownik był źródłem prądowym a on takim źródłem nie jest. Jeżeli podłączymy żarówkę na zaciskach prostownika to zmniejszy się prąd ładowania akumulatora ponieważ zmniejszy się napięcie. Wynika to z ze zwiększenia strat na mostku prostowniczym. Ale żeby znacznie zmniejszyć prąd ładowania musielibyśmy znacznie obciążyć prostownik. Jeżeli zastosujemy żarówkę i połączymy ja szeregowo to właśnie robimy z prostownika + żarówka źródło prądowe czyli co byśmy nie podpięli mamy praktycznie ten sam prąd w obwodzie. Dzieje się to dlatego że rezystancja wewnętrzna źródła będzie dużo dużo większa od rezystancji całego obwodu, i to ona praktycznie ogranicza prąd w obwodzie. Jest jeszcze mały bajer he he . Kompensacja temperaturowa.Jak wiadomo rezystancja właściwa zależy od temperatury i wraz z jej wzrostem rośnie także rezystancja. Tak wiec jeżeli na początku podczas gdy akumulator jest rozładowany i chce wziąć więcej prądu żarówka zaczyna świecić jasno i w ten sposób zwiększa swoja rezystancje. Gdy akumulator jest już doładowany, prąd ładowania spada żarówka świeci wiec słabiej ale jej rezystancja maleje dzięki czemu prąd ładowania spada wolniej niż gdyby takiej kompensacji nie było.Popatrzcie taki prosty prostownik a tyle ciekawych rzeczy Jak by ktoś chciał więcej o prostownikach to tu jest stronka http://www.elektronika.qs.pl/zasilacze.html bardzo prosto i przystępnie napisane- polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.