Skocz do zawartości

honda nx650 (dominator) '91 rozrusznik/akumulator?


tjw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

motocykl jak w temacie

 

objawy:

rozrusznik kręci silnikiem jakieś 3 obroty, po czym (jeśli nie odpali) jest rozładowany. po około 15 minutach znów zakręci 2-3 raz... Kiedy akumulator nie ma już siły kręcić, słychać pykanie przekaźnika rozrusznika. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem w domu, sytuacja wraca po jakiś.. 10 rozruchach silnika.

ładowanie, alternator jest w porządku. akumulator ma 2 lata.

 

pytanie:

akumulator do wymiany, czy zatarcie łożysk ślizgowych rozrusznika? Wykluczam przebicie na rozruszniku.

Jeżeli zatarcie łożysk, to: jak to stwierdzić i jak naprawić?

 

Bardzo proszę o pomoc i z góry za nią dziękuje

Edytowane przez tjw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. dzięki za odpowiedź.

2. przeceniasz mnie.. pomiar prądu, to okreslenie nie na miejscu..

 

Zrobiłem tak:

prz prawie pustym akumulatorze (ledwo zakręcił, ale odpalił), świeiciłem wszystkim co się da przy wolnych obrotach silnika. nic nie przygasało.

 

źle kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może padnięty akumulator? Ja w swoim NX650 miałem podobnie jak siedziała stara bateria, moto kupiłem i siedziała w nim bateria co tylko kilka razy pozwalała odpalić motocykl, a potem to tak jak pisałeś że zakręci albo i nie lub stuk sprzegiełka rozrusznika, kupiłem nowy akumulator i wszystko jest OK. Obecnie nie mam żadnych kłopotów z tym motocyklem, rok produkcji "93. Wydaje mi się, że jednak to akumulator. Na tym forum są zawodowi mechanicy, może jeszcze ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialel podobnie w swoim domim, zakrecil raz czy dwa razy albo czasem wogle, ale swiatla nie przygasaly..okazalo sie ze wina rorusznika, chyba to byly jakies tulejki, w kazdym razie cos sie zuzylo:):crossy::):biggrin:

 

o juz wiem to byly szczotki:)

Edytowane przez jankes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze kilka przyrzadow ulatwiajacych zycie motocyklisty mozna miec w domu jak np miernik uniwersalny ( napiecie, natezenie, opor przeplywu, badanie przejscia diody ) i np aerometr zeby wiedziec co sie dzieje z bateria.

Jak nie masz nic to sprawdz czy w momencie "dodania gazu" swiatla sie rozjasniaja i ZOSTAJA TAKIE na wyzszych obrotach.

Jezeli tak sie dzieje to wina albo baterii ( nie trzyma pojemnosci ) albo rozrusznika. Baterie mozna sprawdzic szybko u elektryka samochodowego, zreszta tak samo rozrusznik po wymontowaniu z moto.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...