wojti2001 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 (edytowane) Chyba skozystam z rozebrania i lozyska na prase moze bedzie lepiej Edytowane 6 Sierpnia 2006 przez wojti2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scooby_bp Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 ale zanim zaniesziesz na prase to sprawdz jak się kreci bez imeringów, poniewiaż u mnie tak samo było i okazało sie ze to simeringi był o 3 mm zamałe!!i one mi wal chamowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Chyba skozystam z rozebrania i lozyska na prase moze bedzie lepiej A co to da ze sciagniesz lozyska i zalozysz je z powrotem przy pomocy prasy ? :) Myslisz ze lozysko da sie krzywo wbic na czop walu ? Iskrownik, czy co tam jest w tym silniku, nie ociera nigdzie ? Jak wykrecisz swiece to silnik tez ciezko sie kreci ? Jak zlapiesz za- dajmy na to magneto - to ten opor stawiany przez wal jest caly czs taki sam, czy moze "skokowy" - sprawdz na wykreconej swiecy i na luzie. Posluchaj czy nic nie ociera i nie puka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Ja dzisiaj poskładałem swój silnik od jaweczki. No i co, myślałem, że będzie tylko trochę ciężko i to się rozrusza. Niestety. Wsadziłem go w ramę i cały czas blokowało koło, taki był opór. :crossy: Chwila moment i silniczek już był na stole, po paru minutach go rozłożyłem i się okazało, że chyba za szybko pośpieszyłem się z składaniem, bo simery tarły o łożyska. Jutro mam nadzieję poskładam na nowo wszystko. Jak to robicie to patrzcie uważnie, niby minimalne tarcie, a na kole już był duży opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 ale zanim zaniesziesz na prase to sprawdz jak się kreci bez imeringów, poniewiaż u mnie tak samo było i okazało sie ze to simeringi był o 3 mm zamałe!!i one mi wal chamowałyTylko, ze jest taki problem, ze jak dawalem se simeringi to one dosyc ciezko wchodzily i boje sie, ze teraz bez rozbierania silnika ich nie wyjme :/ A co to da ze sciagniesz lozyska i zalozysz je z powrotem przy pomocy prasy ? :icon_mrgreen: Myslisz ze lozysko da sie krzywo wbic na czop walu ? Iskrownik, czy co tam jest w tym silniku, nie ociera nigdzie ? Jak wykrecisz swiece to silnik tez ciezko sie kreci ? Jak zlapiesz za- dajmy na to magneto - to ten opor stawiany przez wal jest caly czs taki sam, czy moze "skokowy" - sprawdz na wykreconej swiecy i na luzie. Posluchaj czy nic nie ociera i nie puka.Magneto chodzi prosciutko, nic nie ociera nigdzie, o byla pierwsza rzecz jaka sprawdzalem. Silnik bez swiecy ma problem byc upchany na jedynce :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Tylko, ze jest taki problem, ze jak dawalem se simeringi to one dosyc ciezko wchodzily i boje sie, ze teraz bez rozbierania silnika ich nie wyjme :/ Da sie je wyjac tylko beda nadawaly sie na smietnik. Poprostu wbijasz w nie srubokret, podwazasz i wyciagasz. Moze byc bardzo duzo przyczyn skladajacych sie na wyzej wymieniony problem blokowania:- nieodpowiednia uszczelka miedzy karterami silnika (wal za mocno scisniety), lub tez jakies podkladki pod lozyska ?- w skrzyni cos blokuje, jakies lozysko, tulejka? Kolo na luzie lekko sie kreci ?- cos blokuje od strony sprzegla - cos zle poskladane, wyregulowane.- cos z walem korbowym - np zgiety korbowod ?- zle pasowanie tlok cylinder.Nalezaloby pomalu rozbierac i sprawdzac kiedy blokowanie ustanie, jezeli faktycznie jest az tak duze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Da sie je wyjac tylko beda nadawaly sie na smietnik. Poprostu wbijasz w nie srubokret, podwazasz i wyciagasz. Moze byc bardzo duzo przyczyn skladajacych sie na wyzej wymieniony problem blokowania:- nieodpowiednia uszczelka miedzy karterami silnika (wal za mocno scisniety), lub tez jakies podkladki pod lozyska ?- w skrzyni cos blokuje, jakies lozysko, tulejka? Kolo na luzie lekko sie kreci ?- cos blokuje od strony sprzegla - cos zle poskladane, wyregulowane.- cos z walem korbowym - np zgiety korbowod ?- zle pasowanie tlok cylinder.Nalezaloby pomalu rozbierac i sprawdzac kiedy blokowanie ustanie, jezeli faktycznie jest az tak duze. - uszczelka jest nowa, teraz zaczynam sobie przypominac, ze zapomnialem dac podkladki pomiedzy dwa lozyska :/ wiec chyba przez to jest zbytnio spasowany :icon_mrgreen:- skrzynia chodzi leciutko- sam wal ciezko chodzi- korbowod prosty, sprawdzalem- tlok i cylinder byly juz wczesniej dotarte, wal nawet bez cylindra ciezko chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Byćmoże właśnie przez to się ociera, albo sprawdź czy też simmery nie ocierają się o łożyska, i nie jeździj tak - szkoda silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 uszczelka jest nowa, teraz zaczynam sobie przypominac, ze zapomnialem dac podkladki pomiedzy dwa lozyska :/ No to prawdopodobnie doszlismy do sedna sprawy. Jezeli wał ci sie obraca ciezko nawet bez cylindra no to silnik w połówki i zakładaj podkladki dystansowe i bedzie wszystko dobrze :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Dziekuje wszystkim za pomoc :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.