Skocz do zawartości

YAMAHA FJ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chętnie nawiążę kontakt z bikerami śmigającymi na FJ-cie , mam kilka serwisówek więc chętnie się podzielę , po za tym myślę że warto wymienić się informacjami itp...

Pozdarwiam i do zobaczenia na szlaku

 

Witam, widzę że również śmigasz FJ-ką , bardzo chętnie pogadam o tym "co w silniku piszczy" sam posiadam ją od niedawna więc trudno mi się na razie na jej temat wypowiadać - po za tym że jest niesamowicie komfortowa. Jeśli masz jakieś uwagi lub porady dotyczące użytkowania to chętnie się z nimi zapoznam

 

pozdrawiam

Arti

gg 7724401

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj rowniez jezdze od niedawna na fj-cie i jest super mam pytanko czy masz serwisowke ale po polskubo ja nasciagalem przez emule mam kilka od podstaw ale po niemiecku i angielsku a srednio znam jezyki natomiast jak ja kupilem to mialem problem z odpaleniem zimnego silnika ale dalem do serwisu jutro ja odbieram i mam nadzieje ze bedzie ok mysle ze to byly gazniki kwestia regulacji POzdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj rowniez jezdze od niedawna na fj-cie i jest super mam pytanko czy masz serwisowke ale po polskubo ja nasciagalem przez emule mam kilka od podstaw ale po niemiecku i angielsku a srednio znam jezyki natomiast jak ja kupilem to mialem problem z odpaleniem zimnego silnika ale dalem do serwisu jutro ja odbieram i mam nadzieje ze bedzie ok mysle ze to byly gazniki kwestia regulacji POzdro.

 

mam tylko angielską serwisówkę ściąganą z emulka - napisz co robiłeś w serwisie i ile cie skasowali - moja maszyna pali bez zarzutu nawet po całej nocy na deszczu ale mam wrażenie że zawory za bardzo słychać a i z moim słuchem to coś w silniku się dzieje tylko nie wiem czy to rozrząd czy sprzęgło ale coś lkekko szumi

pozdrawiam

arti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tylko angielską serwisówkę ściąganą z emulka - napisz co robiłeś w serwisie i ile cie skasowali - moja maszyna pali bez zarzutu nawet po całej nocy na deszczu ale mam wrażenie że zawory za bardzo słychać a i z moim słuchem to coś w silniku się dzieje tylko nie wiem czy to rozrząd czy sprzęgło ale coś lkekko szumi

pozdrawiam

arti

Ja was zaskoczę - moja pali średnio 5l na trasie - śmigam często do Szczecina (300 km) i dolewam 15 literków , ale fakt faktem że nie latam szybciej jak 120 - za bardzo mi wieje a mam szybę standardową i 190 wzrostu - po za tym mogę się o niej wypowiadać w samych superlatywach , japońce zrobili kawał porządnej maszyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja was zaskoczę - moja pali średnio 5l na trasie - śmigam często do Szczecina (300 km) i dolewam 15 literków , ale fakt faktem że nie latam szybciej jak 120 - za bardzo mi wieje a mam szybę standardową i 190 wzrostu - po za tym mogę się o niej wypowiadać w samych superlatywach , japońce zrobili kawał porządnej maszyny

 

 

Już nie mam FJ-y. Została mi po niej ksywka i bardzo dobra opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

FJut to fajny kawał TIRa :banghead: i do tego ekonomiczny turysta. Moja FJ pochodzi od Szwajcarów, jest z '88 i ma nabite ponad 70ooo km. Jestem jej pierwszym uszyszkodnikiem w PL od maja 2006 i zrobilem nia 6500km. Średnie spalanie jakie zanotowałem na trasie to 5,3l/100km - jazda we dwie osoby. Pedkości stałe z jakimi jezdze, oscylują między 120 a 130kmph - po powyzej, musze uwazac, zeby mi pasazerki nie zdmuchnelo.

Po mieście FJutem raczej nie latam, a jak już się zapuszcze, to chleje mi od 6,5l w górę w zależności od mojego humoru i sposobu jazdy.

FJut prowadzi się bardzo dobrze, a jeszcze lepiej, gdy świadomie korzysta sie z przeciwskrętu (counterstering).

Dla mnie prawdziwy motocykl, to taki, do którego mocy podchodzę z szacunkiem i którego nie dam rady sam podnieść, kiedy się przewróci :biggrin: Taka właśnie jest FJ 1200. Nastepny sezon też zostaje ze mną.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

którego nie dam rady sam podnieść, kiedy się przewróci

 

stary nie pękaj, po wywrotce(o ile jest się całym) masz tyle adrenaliny, że podnosisz to jedną ręką :icon_mrgreen:

wiem bo już to przerabiałem 2 tygodnie temu, najwiekszy problem wtedy to zalewające się gaźniki, które nie bardzo chcą działać normalnie..

poza tym musze kupić inne lepsze gaźniki bo moich coś nie idzie wyregulować dlatego tez spalanie wychodzi ok 7,5 w góre

 

Pozdrawiam Joe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary nie pękaj, po wywrotce(o ile jest się całym) masz tyle adrenaliny, że podnosisz to jedną ręką :)

 

No nie, bez przesady, podczas jazdy to ja sie nie wywracam :icon_mrgreen: , a przynajmniej nie zdalyzlo mi sie. Chodzi mi o takie akcje jak sie moto zostawi na kosie na miekkiej glebie. Jak wtedy oddale sie gdzies na chwile i kosa sie zapadnie, to moto leży. Mowiac o tym, ze nie dam rady podniesc swojego potwora, chcialem wyrazic swoj entuazjazm do tego typu (tzn. cieżkich) motocykli - jezeli moto dalbym rady podniesc sam, to znaczylo by, ze moto jest do dupy :icon_mrgreen: . Po za tym FJ to nie pierwszy moj motocykl.

 

Co do spalania, to napisz lepiej :

- kiedy filtr powietrza byl zmieniany, albo w jakim stanie zasyfienia jest ten, ktory masz teraz?

- jak swiece sprzet opala (jaki kolor) ?

- czy czysciles gaziory ?

- jakie masz zalozone dysze glowne?

- czym krecisz w gaznikach, ze mowisz iz nie da sie ich ustawic ?

- ile FJta ma przejechanych km - nie tylko wg licznika, ale wg Ciebie na podstawie stanu ogólnego?

Ponadto:

- jak szerokiego masz kapcia z tyłu?

- jakie masz przelozenie, tzn. ile zebow maja kolka lancuchowe napędu - czy poprzedni wlasciciel nie zmienial tylnej zebatki na wieksza (do gumowania np.)?

- jaki masz Vmax, sprawdzales?

- jaka masz wersje motocykla - czy otwarta, czy zdlawiona?

 

Jak umiesz odpowiedziec na te pytania, to moze cos sie uda wykombinowac.

 

Aha i jeszcze jedno : FJta bedzie brala mało zupy (oleju tez :cool: ) jezeli podczas jazdy nie bedziesz przekraczał 5000rpm i - co chyba oczywiste - nie bedziesz traktowal gazu zero-jedynkowo. Wtedy z dobrym sprzetem jestes w stanie spokojnie zmiescic sie w 5,5l/100km na trasie. W miescie odpowiednio wiecej.

 

W jakich warunkach (miasto/trasa) przy jakich predkosciach i na jakim odcinku (na ilu km?) mierzyles spalanie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Już od paru miesięcy interesuję się FJ-tką, w styczniu będę miał kasę, więc prawdopodobnie będę kupował FJ1200. Interesuje mnie wyłącznie jazda turystyczna z drugą osobą i bagażem. Już wiem że FJotka sobie poradzi bezproblemowo (wielki silnik). Mam parę pytań natury technicznej. Jeździłem już FJotką, ale i tak mam pytania.... Nie odpowiem sobie na nie po paru jadach, mianowicie, jakie jest spalanie w dwie osoby w trasie... przy przelotowej prędkości 150km/h, chodzi mi o rocznik 1993 gdzie już zostały zażegnane nieprzyjemne wibracje przekazywane z silnika na ramę, oraz interesuje mnie model z ABS, czy ten system się sprawdza w tym motocyklu, czy może nie warto dopłacać i lepiej bez ABS? Wiem że odgłosy sprzęgła to normalna sprawa bo wszędzie piszą o tym sprzęgle, a i też jaką bym nie widział to każda ma ten odgłos sprzęgła.

Chcę też się zapytać czy ktoś z was już schodził na kolano w zakrętach.... czy przy tej "krowie" jest to w ogóle możliwe? Jeździłem nią ale z racji nie mojego sprzętu nie próbowałem... (możliwość gleby.....).

 

I był bym bardzo wdzięczny za każdą informację ważna dla turysty który chce nabyć ten motocykl... wiem że wysokie przebiegi nie są Jej straszne... Proszę pisać coś czego nie wymieniłem a przyda mi się w wyborze sprzętu... ( zastanawiam się jeszcze nad CBR 1100F oraz GSX r1100 w cenie do 7k) maszyna do turystyki daleko dystansowej.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników FJek. Ja swoją śmigam chyba z 5 lat, w międzyczasie były inne ale z moją jami nie mogę się rozstać. :flesje: Jak już któryś z kolegów zauważył jej przywary, ja na swoją mówię autobus :)

 

Mam z tyłu o rozmiar mniejszą zębatkę co zaowocowało spalaniem 6,5 do 7 l/100 km z prędkościami 150- 180 w dwie osoby (na autostradach oczywiście :icon_mrgreen: )

 

Czy na kolanko da się zejść to nie wiem, na pewno jak zwalasz dupę z siodła na winklu to podnóżki w trymiga się składają więc trzeba być na to przygotowanym że stopa na czarnym ląduje. Trzeba uważaś w szybkich przeciwnych łukach, bo jak złożysz sięw jeden to potem ciężko jest podnieść sprzęta i położyć w 2 (no 600 to ot nie jest :buttrock: )

 

Stalowy oplot bardzo poprawia heble

 

" zastanawiam się jeszcze nad CBR 1100F oraz GSX r1100 w cenie do 7k) maszyna do turystyki daleko dystansowej"

Jeździłem CBRką i uważam, żę Jami sięlepiej prowadzi i jest spokojniejsza, jak byś chciał pozap...ć to CBR bardziej siędo tego nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, to napisz lepiej :

- kiedy filtr powietrza byl zmieniany, albo w jakim stanie zasyfienia jest ten, ktory masz teraz?

- jak swiece sprzet opala (jaki kolor) ?

- czy czysciles gaziory ?

- jakie masz zalozone dysze glowne?

- czym krecisz w gaznikach, ze mowisz iz nie da sie ich ustawic ?

- ile FJta ma przejechanych km - nie tylko wg licznika, ale wg Ciebie na podstawie stanu ogólnego?

Ponadto:

- jak szerokiego masz kapcia z tyłu?

- jakie masz przelozenie, tzn. ile zebow maja kolka lancuchowe napędu - czy poprzedni wlasciciel nie zmienial tylnej zebatki na wieksza (do gumowania np.)?

- jaki masz Vmax, sprawdzales?

- jaka masz wersje motocykla - czy otwarta, czy zdlawiona?

 

Jak umiesz odpowiedziec na te pytania, to moze cos sie uda wykombinowac.

 

W jakich warunkach (miasto/trasa) przy jakich predkosciach i na jakim odcinku (na ilu km?) mierzyles spalanie?

filtr oraz świece są nowe, pali na dotyk, kolor świec raczej czarny(przy mocnejszych przegazówkach kopci na czarno-bogata mieszanka),gaźniki byly czyszczone i regulowane 2 razy(przez ludzi bardziej obeznanych), dysze prawdopodobnie oryginalne jak również zębatki napedowe, przejechane jest okolo 47tys (rocznik '90) ale wydaje mi się, że w rzeczywistości ma okolo 100 tys( poprzedni łancuch rozrządu już nie był oryginalny), oponka z tyłu 150, Vmax nieznany,wersja również, spalanie mierzone w cyklu miesznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...