profaner Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 kiedys na forum przeczytalem ze przy zmianie oleju lepiej wyczyscic komore spalania! wiec jak znasz jakis lepszy sposob to prosze podziel sie ze mna ta magia!!!! :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 18 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 kiedys na forum przeczytalem ze przy zmianie oleju lepiej wyczyscic komore spalania! wiec jak znasz jakis lepszy sposob to prosze podziel sie ze mna ta magia!!!! :P 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O Że co???Może ześmy się nie zrozumieli ale to JA sie PYTAM jak zdjać nagar z komory spalania przed wymianą olejku na lepszy. Nie mam pomysłu jak to zrobić i nie mam żadnej "magii" w rekawie. Moge mieć conajwyżej nieco magi w zupie :lol: :lol: :lol: Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 Zdjąć głowicę, zeskrobać nagar z tłoka i z komory spalania. Nie wiem czy istnieją prostsze metody. Nagar zresztą przy lepszym oleju sam się "zdejmie", ale może coś zapchać :-D Pół biedy jeśli tylko tłumik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 18 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 Zdjąć głowicę, zeskrobać nagar z tłoka i z komory spalania. Nie wiem czy istnieją prostsze metody. Nagar zresztą przy lepszym oleju sam się "zdejmie", ale może coś zapchać :-D Pół biedy jeśli tylko tłumik...Kłaniam,Ja jestem noga techniczna ale co sie moze zapchac innego? Te drugie gorsze pół biedy... No i czy potem da sie to odkrecić?Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 Kłaniam,Ja jestem noga techniczna ale co sie moze zapchac innego? Te drugie gorsze pół biedy... No i czy potem da sie to odkrecić?Gruss!No to sobie wyobraź co się stanie, jeśli taki płatek nagaru (a nie jest to oleisty, miękki nagar jak to się może niektórym wydawać) wymyty przez dobry olej oderwawszy się od ścianek komory spalania spadnie na dół między tłok a gładź cylindra. Albo kanałem przepłukującym w łożyska wału... Tłumik jest nierozbieralny, jęsli się zapcha to musisz rozciąć spaw brzeszczotem, wypalić, zresztą Krzysztof pisał o tym: Tłumik jeżeli nie liczyć zawartości to zwykły kawal blaszanej rury pokrytej miedzia i chromem. Oczywiście spokojnie możesz ją pochromować zabezpiecz tylko żeby się roztwór chromujący nie dostał bo wylać go z tłumika to sprawa niemożliwa. Jeżeli się zdecydujesz na chromowanie to dobrze jest rozciać go pod spawem który normalnie zakryty jest obejmą łączącą go z ramą. Ten spaw jest dość cienki wystarczy brzeszczotem delikatnie miejsce przy miejscu ciąć lekko naciskając. Jeżeli wnetrze tłumika jest zapchane syfem to można go oczyścić przy pomocy gorącego NaOH lub poprostu wypalić. Ja swój wypalałem poprostu w ognisku., Wiem że to barbarzyństwo ale miałem alternatywę wywalić albo wypalić. Wybrałem wypalenie i dziala bez zarzutu. Może od operadcji pozółknąć chrom ale skoro w planach jest chromowanie to zero problemu. Część stożkową jak pisałem wcześniej na postach należy udrożnić - kilka otworów na przegrodzie w stożku wlotowym. Powodzenia. Hej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 19 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2003 Zapchane rury i tlumiki to pol biedy! ja chce czysci dlatego ze na forum ktos napisal ze taki rozpuszczony nagar moze zatrzec silnik! czyszczenie tlumikow moze do przyjemnosci nie nalezy ale i tak mnie to czeka!!! Wiec trudno sie mowi trzeba bedzie skrobac gnoja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 20 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 Kłaniam,Jak mniemam takie skrobanie to należy wykonać z pewna dozą wyczucia coby nie przefajnować. Ale czy naprawdę nie istnieje lepszy sposób? Piszecie że lepszy olej sam ropuszcza nagar. A może można rozmontować cylinder i wsadzić go w jakieś świństwo, jak nie zejdzie zupełnie to może chociaż zmiękczy nagar i pozwoli go mniej brutalnie sciagnąć?Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 To Wasze "skrobanie" nabiera jakby innego wymiaru w kontekście wznawianej właśnie dyskusji n/t aborcji... :-)A w kwestii nagaru: oczywiście można spróbować zmiękczyć nagar np. naftą, która ma własności penetracyjne i jest b. tania. W cylindrze nagaru raczej nie powinno być bo mu tłok miejsca nie zostawia, więc może jego demontaż nie jest konieczny. Komora spalania i denko tłoka - tam będzie syf. Może jeszcze rowki pierścieni tłokowych, ale jesli pierścionki nie są zapieczone to można chyba nie ruszać. O ile jest kompresja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_DLuGi_ Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 ja radzil bym uwazac z tym czyszczeniem i laniem syntetyka przeciez na wale rowniez sie osadza nagar jak remontowalem moja cz to wal byl caly w nagarze szczegolnie te otworki w wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Ja jestem noga techniczna ale co sie moze zapchac innego? To fajnie zupelnie tak jak ja:) ale ja musze przestac byc noga bo po pierwsze kupilem sobie motocykl i z moja znajomoscia techniki jest coraz lepiej a po drugie studiuje na kierunku mechanika i budowa maszyn :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.