Skocz do zawartości

wolne obroty cj250/cb250


GRUCU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Panowie moje urządzenie straciło wolne obroty. Czy muszę z tym jechać do serwisu, czy może wiecie gdzie się reguluje wolne obroty w hondzie z 1979r? Może źle szukam i powinienem wyregulować linki gazu i w ten sposób podnieść obroty? Gaźniki zostały rozebrane i dokładnie wyczyszczone. Nie zmieniałem regulacji. Zostawiłem tak jak było. Ładnie pracuje na dwóch cylindrach ale nie ma wolnych...

A może wiecie gdzie jest jakiś serwis, który się zna na takich rzeczach?

Będę wdzięczny za info....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc Grucu,

wiec to jest ta CJ-ka od Olka z Wroclawia?

sorry ze nie odpisalem na Twojego maila - mam ostatnio urwanie d... ...glowy!

 

no to tak:

- jezeli masz oryginalne gazniki od CJ (a Olek chyba nie zmienial z tego co wiem) to sruba regulacji wolnych obrotow jest po lewej stronie, zaraz przed komora plywakowa lewego gaznika

- to duza sruba na plaski srubokret, takze raczej jej nie przeoczysz

- jezeli jej tam nie ma to znaczy ze albo masz inne gazniki, albo zostala zdemontowana - bo wlasciwy mechanizm regulacyjny jest miedzy gaznikami a ta sruba jest z nim polaczona gietkim cieglem obrotowym (taka jakby sprezyna) i to cieglo lubi sie lamac i wtedy mozesz srube zdemontowac bo i tak juz nia niczego nie wyregulujesz

 

daj maila to wysle Ci zdjecie i skan z instrukcji

 

pozdro

Kuba

 

www.republika.pl/cj250t

GG 5552096

Edytowane przez hondacube
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. to jest honda od Olka z Wrocławia, a raczej z Kedzierzyna Koźla. Niedługo zrobie nowe zdjęcia, bo motocykl jest odnowiony. Zrobiony silnik, lakier, oponki itp. przygotowany od nowa.

Ale nie istotne. są oryginalne gaźniki. jest też ta śruba. juz probowalem. myslę jednak, że trzeba je profesjonalnie zsynchronizowac i od nowa ustawic. czy wiesz moze kto w wawie się by tego podjał i ile taka zabawa może mnie kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie uwagi - czy odkryles w swoich gaznikach sruby regulacji skladu mieszanki / powietrza na wolnych obrotach ?

Jesli nie to wyczysciles gazniki ale bez ukladow wolnych obrotow - dlatego to teraz nie pracuje.

Nigdy nie ustawiamy obrotow linka podnoszaca przepustnice, tylko sruba wolnych obrotow, o ktorej byla mowa poprzednio, albo indywidualnymi srubami dla kazdego gaznika.

I pytanie - do czego naprawde sluzy synchronizacja ganikow wg ciebie ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kapuje pytania? do czego synchronizacja gaźników? Może po to aby dawały mniej więcej równą ilość paliwa na obydwu cylindrów?(mniej więcej, bo gaźnik to mało precyzyjne urządzenie) A może po to, zeby pracowały identycznie? Cholera, sam nie wiem....

 

próbowałem je ustawić. mam książkę obsługi anie niestety tylko po angielsku. Myslę, że są na tyle rozlegulowane, że nie będę się sam do tego dotykał bo coś spieprze i będzie po zabawie. Silnik sam złozyłem wszystko z mechaniki potrafię zrobic, ale do gaxników to ja się wolę nie dotykać...to tego to ja nie mam zdolności i talentu....

oka. zapisałem sobie namiary na ten serwis. to bardzo niedaleko mnie. wielkie dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grucu sluchaj, jak juz masz w calosci te serwisowke to moze bys ja gdzies powiesil w sieci?

 

generalnie jest ciezko znalezc cokolwiek do tego modelu chyba ze sie kupi Clymera i wtedy jest po sprawie

 

pozdro!

 

P.S. A gazniki w CJ potrafia czlowieka wyprowadzic z rownowagi psychicznej... ..tym bardziej ze np. membrany sa niedostepne, krocce ssace podobnie.

Edytowane przez hondacube
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec moze latwiej bedzie zastosowac gazniki mechaniczne ( bez membran ) z jakiegos starszego CB 250 ?

Podobnie krocce ssace, przecie co najmniej kilka modeli roznych japonskich motocykli jezdzilo na takiej samej srdnicy kroccach.

Pragne zwrocic ci uwage ze dalej nie odpowiedziales na moje pierwsze pytanie o sruby skladu mieszanki na wolnych obrotach - jezeli chcesz jakiejs pomocy technicznej to niestety musisz kooperowac, bez tego raczej nici z jakiejkolwiek pomocy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he, wlozylem juz troche wysilku w szukanie juz jakis czas temu ale nic nie udalo mi sie namierzyc.

 

No to zwracam sie do Was:

 

Moze ktos ma pomysl od czego mozna wziac takie krocce:

 

srednica wewn od glowicy: 34mm

srednica wewn od gaznika: 40mm

rozstaw srub srodek sruby - srodek sruby: 62mm

dlugosc krocca: 30mm

 

tu jest fotka takiego krocca (wymiary nie pasuja):

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...AMEWA%3AIT&rd=1

 

w przyplywie rozpaczy zapytalem wtedy w serwisie Hondy (nie powiem ktorym :biggrin: )

odpowiedz: 600zl za 2szt. i 1,5 m-ca czekania

 

no to by bylo na tyle.

pozdro!

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam! :clap:

rozebrałem gaźniczki do ostatniej śruby, przedmuchałem i wyczyściłem każdy zakamarek. Niestety nadal było i jest kiepsko tzn zero wolnych obrotów, nie dopala na jednym. Ustawiłem równie i wyczyściłem od nowa styki. Zamontowałem takie jak powinny być świece NGK. I dupa blada. Są (w sumie) trzy śruby do regulacji. Jedna z z elastycznym przewodem od powietrza i jak nią kręcę to motocykl reaguje. Podnosi obroty, ale minimum przed zgaśnięciem to 1600obr/min. Poza tym bardzo źle spadają wysokie obroty. Tera kiedy dłubałem przy tych dwóch innych po bokach gaźników, to jest jeszcze gorzej. Są ustawione identycznie, czyli 3,5obrota każdy. jest jeszcze gorzej, bo teraz chodzi tylko na jednym cylindrze. Strzela z rury bo nie dopala jesli załapie itp historyjki. Może to coś innego już teraz. Silnik był rozbierany i od nowa składany. Uwazam, że rozrząd dobrze ustawiłem. A może się pierdyknąłem o jeden ząbek, ale to wtedy by tylko miał gorszą moc i tyle. Przynajmniej tak mi się wydaje.

tracę cierpliwość i wiarę w samodzielną możliwość naprawy tego dzidostwa - nie mówie o motocyklu, a o gaxnikach ;o) oddam go do kogoś kto się na tym zna i tyle.

acha, nic nie jest urwane, membrany są całe. gaźniczki są moim zdaniem w bardzo dobrym stanie. Brak im fachowej regilacji.

 

Co do książki serwisowej to ja wasnie kupiłem za 120zł Clymera ale spoko. jesli będę miał chwilkę to zeskanuje całą książkę i kopsnę zainteresowanym mailem. Mam nadzieję, że taka forma wystarczy. Jeśli nie to jestem otwarty na propozycję i pewnie gdzieś tu na forum ja umieścimy. Ja nie mam swojej strony www więc ta forma odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm....króćce ssące. Sorry, ale nie wiem o czym mówisz. Może wiem, ale nie kojarzę nazwy z własciwym urządzeniem.

Skanik zrobię jutro w pracy i zamieszczę.

Co do maszynki to jeszcze jedna kwestia. Jedna świeca jest zupełnie czarna, druga mokra. Myślałem, ze nie pracuje na mokrej, bo zalana, ale nie. Teraz jest wyczyszczona i jedna i druga i maszynka nadal nie pracuje na jednym. strzela z rury. Sprawdziłem iskrę i na tej mokrej jest jak grzmot, a na ten czarnej ledwo widoczna. może jednak coś jest zrypane ze stykami? idę sprawdzę jeszcze raz, bo nie daje mi to spokoju.

wielkie dzieki za chęć pomocy.....

:clap:

 

poddaje się, kobieta mnie bije :wink:

teraz przestał chodzić na jednym. czasem tylko coś załapuje. ścisnałem przewód paliwowy z tego co nie działa i reakcja jest taka, ze jakby chciał a nie mógł zaskoczyć. nie wiem.....

:(

 

Panowie. chyba cud. Nie chce zapeszać ale DZIAŁA !!!

bardzo ale to bardzo dziekuję za pomoc i wsparcie duchowe hahahahaha....!!!!!

normalnie nie chce się chwalić ale ;) mistrzu jestem hahahaha.....

do usłyszenia.

a serwisówkę udostępnię....tylko zeskanuję....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było tak. Gmerałem i gmerałem przy (po angielsku) Right-hand/left hand carburetor pilot screw.

wykręciłem obydwie śruby, kolejny raz przedmuchałem, wkręciłem do końca i tym razem wykręciłem 4 pełne obroty - po jednej i drugie stronie identycznie. Wyczyściłem i ustawiłem od nowa przerywacze, wyczyściłem jeszcze raz świece. Odpaliłem i chodził, ale bardzo nierówno. Ten gaxnik który szwankował, ponownie na uruchomionym silniku śrubą/dyszą regulowałem bardzo delikatnie aż zaczął pracować równo. Wolne obroty ustawiłem śrubą regulującą powietrze (tą przy lewym gaźniku na dole z elastycznym elementem).

Powoli, powoli i zmniejszałem obroty. Teraz chodzi równo i ma wolne obroty. Niestety najniższe jakie udało się ustawić to 1100-1200 ale już jest dobrze. Niestety moim zdaniem bedzie dużo teraz palił, bo szczerze powiedziawszy te 4 pełne obroty to wziąłem z głowy i dostaje dość dużą dawkę paliwa, ale trudno. Będzie śmigać lepiej - mam nadzieję.

Nie wiem jak wstawić tu rysunek to pokazałbym dokładnie na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj rysunku nie wstawisz, musisz wstawic go na jakis bezplatny serwer ze zdjeciami ( bikepics ) i dac tutaj link do niego.

Mam sentyment do Hondy CB 350, bo byl to moj pierwszy japonczyk w PRL cos kolo 80 roku, a wasze 250 to bardzo podobne motocykle.

Tyle ze wowczas nic nie naprawialem czy nie regulowalem bo moto chodzilo idealnie i bylo jednym z szybszych pojazdow na szosie:)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...