Skocz do zawartości

Trwałość cylindra/tłoka, trwałość wała


Ivan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam,

Słyszałem że w ET-kach (250, 251) Pierwszy szlif cylindra należy przeprowadzić w okolicach 30 tys kilometrów. Kiedy zaś wypadałoby zmienić lub zregenerować wał.

Gruss!

I.

PS

A tak a'propos regeneracji wału. Na czym to polega? Tylko proszę tak jakoś po ludzku wytłumaczyć bo ja jestem techniczne zero :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlif cylindra robisz, gdy spadnie ciśnienie sprężania, czyli moto traci moc i trudniej zapala. Nie zawsze to jest po 30 tkm. Regeneracja wału polega na rozebraniu go czyli wyciśnięciu przeciwciężarów na prasie. Łożysko w stopie korbowodu wymieniasz na nowe i razem z nim sworzeń, na którym to łożysko się opiera. Do tego wymiana głównych łożysk wału i centrowanie całości. Jak widzisz, nie zrobisz tego samodzielnie. Są warsztaty, które się w tym specjalizują, np w Świecie Motocykli jest w każdym n-rze ogłoszenie firmy z Poznania, która nawet wysyłkowo to załatwia - stary wał na wymianę.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha! Wał wymieniasz lub regenerujesz, gdy zaczynasz go słyszeć. Najczęściej to jest grzechot o częstotliowości proporcjonalnej do obrotów, z reguły nasila się po nagrzaniu silnika. Najczęściej najpierw pada właśnie łożysko korbowodowe i żeby je wymienić, trzeba rozebrać wał. Łożyska skrajne wymienia się stosunkowo łatwo. Luz w łożysku korbowodu możesz sprawdzić wkładając w otwór świecy jakiś pręt i dociskając go do tłoka ustawionego mniej więcej w połowie skoku drugą ręką pokręcasz lekko wałem to w jedną, to w drugą stronę. Jeśli jest luz to go natychmiast wyczujesz. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sam rozpołowisz silnik to łożyska też wymienisz. Wał wyciska się z połówek skrzyni korbowej a łożyska zostają w swoich gniazdach. Wybić je stamtąd jest raczej łatwo, nagrzewając kartery do ok. 80-100 st.C. Jeśli natomiast nie rozbierałeś jeszcze silnika samodzielnie (tak jak ja) to raczej nie próbuj. Zapytaj ile Cię to będzie kosztowało i pomyśl co możesz spieprzyć robiąc to samemu bez odpowiednich ściągaczy. Lepiej uczyć się np. na drugim, starym silniku nie mając wiele do stracenia.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...