Skocz do zawartości

mam 2 pytania


Rekomendowane odpowiedzi

1 mam pytanko kiedy sprawdzac stan oleju gdy silnik jest zimny czy cieply wiem ze po rozgrzaniu olej zwiekasza sfoja objetosc ale kiedy mam sprawdzic czy jest go tyle ile powinno jak silnik jest cieply czy jak zimny????

2 Mam problem pewien nie wiem co z moim silnikiem 4T sie zrobilo odpala luks nie kopci zaworki no wiadomo zawsze cos szumi na obroty sie wkreca ogulnie jest wszystko lalunia ale jak dodam mu gazu na maxa to zaczyna przerywac a z tumnika wylatuje czarny dym po nieprzepalonym paliwie a gdy jade to wogule na wysokich obrotach nie ma mocy znaczy sie nawet na nie nie wchodzi tylko napierdziela w tlumik jak ujme gazu jest wszystko gitarka jak dodam znowu tak od 1/2 pochylenia przepustnicy sa problemy juz w 2 motorze mam to samo wczesniejszy sprzedalem teraz ten co to moze byc filtr powietrza gaznik swieca elektronika raczej go nie przegrzalem wiec z pierscieniami powinno byc wszystko ok prosze o pomoc bo nie wiem co robic jakies fachowe rady by mi sie przydaly... ;) ;) :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2.

U mnie jest to samo w CZ.Ale po wymianie swiecy wszystko jest OK.Podobno to źle ustawiony gaźnik.

eheś spoko dzieki ja jak zrozebralem moto to mialem filtr powietrza zasyfiony bo wczesniej simigalem po lesie moze to to bylo swiece tez wymienie narty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pozwole sobie zadać jedno pytanko bo nie chce mi się zakładać osobnego tematu.Mianowicie sprawa wygląda następująco.Wczoraj wraz z kumplem trochę pogrzebaliśmy w jego Simsonku,który to ostatnie lata spędził w garażu stojąc nieużywany.Z początku przy mocniejszym odkręceniu tak go muliło,jakby nie dochodziło mu paliwo.Jednak przeczyściliśmy gaźnik,dysze,kranik oraz bak i wszystko było w porządku,jechał bezproblemowo.Jednak dziś po kilkunastominutowej jeździe kolega podjechał do garażu nalać benzynki,odpala,i znów zaczeło go tak mulić,w sumie to jedynie na 3 biegu,a na 1 i 2 jedzie bezproblemowo,tylko 3,ostatni bieg.Wiecie może jaka jest tego przyczyna i gdzie by jeszcze należało zaglądnąć ?

nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja pozwole sobie zadać jedno pytanko bo nie chce mi się zakładać osobnego tematu.Mianowicie sprawa wygląda następująco.Wczoraj wraz z kumplem trochę pogrzebaliśmy w jego Simsonku,który to ostatnie lata spędził w garażu stojąc nieużywany.Z początku przy mocniejszym odkręceniu tak go muliło,jakby nie dochodziło mu paliwo.Jednak przeczyściliśmy gaźnik,dysze,kranik oraz bak i wszystko było w porządku,jechał bezproblemowo.Jednak dziś po kilkunastominutowej jeździe kolega podjechał do garażu nalać benzynki,odpala,i znów zaczeło go tak mulić,w sumie to jedynie na 3 biegu,a na 1 i 2 jedzie bezproblemowo,tylko 3,ostatni bieg.Wiecie może jaka jest tego przyczyna i gdzie by jeszcze należało zaglądnąć ?

jak satl iles tam czasu to troche mial syf w baku jak nalal paliwo 2 raz to znowu moglo sie wszystko za***brudzic zalurzcie filtr paliwa jak raz go zrobiliscie to potem po nalaniu wach nie powinno sie nic zrypac chyba ze macie paliwo ze staci w ktorej kreca walki pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jeszcze przed odpaleniem dokładnie przeczyściliśmy bak i to co napisałem i wszystko było si,a po tym jak dolał tego paliwka i zaczeło go mulic to odkręciłem kranik,sprawdziłem filtr paliwa i zdawało się byc czysto a mimo to dalej jechał jak jechał.Dziś go zaprowadzi do warsztatu może cos wydumają dodatkowo chce przeczyścic wydech i zrobic dodatkowe dziurki w rurze może mu cos da na osiągi ;)

nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jeszcze przed odpaleniem dokładnie przeczyściliśmy bak i to co napisałem i wszystko było si,a po tym jak dolał tego paliwka i zaczeło go mulic to odkręciłem kranik,sprawdziłem filtr paliwa i zdawało się byc czysto a mimo to dalej jechał jak jechał.Dziś go zaprowadzi do warsztatu może cos wydumają dodatkowo chce przeczyścic wydech i zrobic dodatkowe dziurki w rurze może mu cos da na osiągi ;)

 

 

A gdzie te dziurki chcesz robić?? Jeśli jest nagar to wyczyśćcie tłumik i rurę wydechową, ew. można wyjąć jakąś przegrodę z tlumika - byle nie pierwszą od strony wlotu spalin. Poza tym sprawdzić należy jak głęboko wchodzi rura wydechowa do tłumika. Dowiedziałem się, że kiedyś, jak Simsony były sprowadzane oficjalną drogą do Polski, to żeby mogły przejść homologację dławiono w ten sposób, że była dłuższa rura wydechowa. I Wchodziła sobie na 2-3 cm w tłumik. To obniżało osiągi motorka. Musi być tak, że koniec rury wydechowej przechodzi płynnie w stożek tłumika. Płynnie znaczy kończy się rura wydechowa i jej koniec to poczatek stożka tłumika.Jeśłi tak nie jest, spaliny przy rozprężaniu się nie wywołują odpowiedniego podcisnienia i zakłócają wymianę mieszanki w cylindrze.

Sorki za offtopic, ale jak widzę próby poprawy osiągów wiertarką, "na czuja", to mnie trochę skręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 mam pytanko kiedy sprawdzac stan oleju gdy silnik jest zimny czy cieply wiem ze po rozgrzaniu olej zwiekasza sfoja objetosc ale kiedy mam sprawdzic czy jest go tyle ile powinno jak silnik jest cieply czy jak zimny????

 

Powinno sie sprawdzac stan oleju na rozgrzanym silniku; po wylaczeniu moto trzeba odczekac 3 minuty az olej scieknie i wtedy sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...