HawK Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Od pewnego czasu mam problemy z prawidłową oceną poziomu oleju (Yamaha XTZ 660 – sucha miska olejowa). Przeczytałem o wszelkiego typu metodach sprawdzania oleju w takich układach i wydaje się że robię to dobrze. Niestety wskazania w moim przypadku wypadają niezbyt pozytywnie (moto zużywa ok. 0,7l na 600 km). Dzisiaj przez przypadek sprawdzałem przewody gumowe wychodzące u dołu motocykla jeden z nich był zatkany swego rodzaju korkiem. Po jego odbezpieczeniu zaczął lać się olej – praktycznie wyglądało to tak jakby był pod ciśnieniem. W jednym momencie przyszedł mi do głowy tekst o kulowym zaworze oleju który czasami się zacina – skutkuje to nieprawidłowymi odczytami poziomu oleju. Dodam że ok. 2000 km temu wymieniono w silniku nowy tłok z pierścieniami, uszczelniacze itd. Zalany olej to Castrol 4T 20W40 mineral. Co Waszym zdaniem o tym sądzić – jakiś czas temu zaopatrzyłem się w nową bańkę oleju :) Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 mineral po remoncie silnika ?? nie szkoda ci go ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 mineral po remoncie silnika ?? nie szkoda ci go ??Do tego moto producent zaleca 20W40 - a mineral zalecany jest przy docieraniu. Teraz zastanawiam sie nad półsyntetykiem. Macie jakieś koncepcje dot. tego wężyka i nadmienrgo "zużycia" oleju. Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Ten zatkany korkiem przewód gumowy prowadzi z komory filtra powietrza. Oleju w nim nie powinno być, może byc ilość śladowa- bierze sie z oparów oleju. No chyba że od urodzenia nikt tam nie zajrzał to wtedy mogło sie uzbierać. Jak zawór podciśnieniowy w zbiorniku oleju się zatnie to część oleju spływa do miski. Zmieści się tam raptem ok 0,5 L. ale to wystarczy żeby na bagnecie nie było śladu. Po 2 tyś km silnik bierze 0,7L oleju na 600 km? To chyba raczej błąd odczytu. To po 2 tyś miałbys silnik bez oleju. Oryginalna instrukcja dopuszcza olej klasy 20W40 do silnika 3YF ale w naszej strefie klimatycznej proponuję 10W40 półsyntetyk. Zrób tak: przejedź sie i pokręć trochę silnik na wyższych obrotach - tak pod 6 tys obr. Wróć do garażu i od razu odkręć korek i zmierz poziom na stojącym pionowo motocyklu - troche to niewygodne, ale ten typ tak ma. Tylko wyłącz silnik bo inaczej cały olej będziesz miał na sobie. Bagnet wsuwasz aż zakrętka dotknie wlewu, nie zakręcasz. Za minutę sprawdz ponownie - jak poziom oleju opada tzn że zawór zacięty i wskazane go wymienić. Innej metody kontroli nie ma, chyba że spuścisz caly olej z silnika i ze zbiornika i zmierzysz to co spłynęło.Jako informację podam że mechanik w serwisie Yamahy na Połczyńskiej powiedział mi że silnik typu 3YF nie spali pomiędzy wymianami oleju tyle ile jest pomiędzy znakami Max i Min na bagnecie i jeżeli wlejesz przy wymianie 2,7 L. to masz spokój na 6 tyś km i dać sobie spokój z zaworem. Przy rozruchu i tak pompa wyssie wszystko z miski do zbiornika oleju. (w silniku są dwie pompy oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Ten zatkany korkiem przewód gumowy prowadzi z komory filtra powietrza. Oleju w nim nie powinno być, może byc ilość śladowa- bierze sie z oparów oleju. No chyba że od urodzenia nikt tam nie zajrzał to wtedy mogło sie uzbierać. Jak zawór podciśnieniowy w zbiorniku oleju się zatnie to część oleju spływa do miski. Zmieści się tam raptem ok 0,5 L. ale to wystarczy żeby na bagnecie nie było śladu. Po 2 tyś km silnik bierze 0,7L oleju na 600 km? To chyba raczej błąd odczytu. To po 2 tyś miałbys silnik bez oleju. Oryginalna instrukcja dopuszcza olej klasy 20W40 do silnika 3YF ale w naszej strefie klimatycznej proponuję 10W40 półsyntetyk. Zrób tak: przejedź sie i pokręć trochę silnik na wyższych obrotach - tak pod 6 tys obr. Wróć do garażu i od razu odkręć korek i zmierz poziom na stojącym pionowo motocyklu - troche to niewygodne, ale ten typ tak ma. Tylko wyłącz silnik bo inaczej cały olej będziesz miał na sobie. Bagnet wsuwasz aż zakrętka dotknie wlewu, nie zakręcasz. Za minutę sprawdz ponownie - jak poziom oleju opada tzn że zawór zacięty i wskazane go wymienić. Innej metody kontroli nie ma, chyba że spuścisz caly olej z silnika i ze zbiornika i zmierzysz to co spłynęło.Jako informację podam że mechanik w serwisie Yamahy na Połczyńskiej powiedział mi że silnik typu 3YF nie spali pomiędzy wymianami oleju tyle ile jest pomiędzy znakami Max i Min na bagnecie i jeżeli wlejesz przy wymianie 2,7 L. to masz spokój na 6 tyś km i dać sobie spokój z zaworem. Przy rozruchu i tak pompa wyssie wszystko z miski do zbiornika oleju. (w silniku są dwie pompy oleju). Z puszki zleciał ok kieliszek oleju -50ml - sprawdzałem filtr pow. przed wyjazdem w trasę ok 200 km - był suchutki Jestem uczulony na branie oleju / sprawdzanie jego stanu ect.. Stan sprawdzam po dobrym rozgrzaniu (ok 10 km jazdy na zmiennych obrotach) - wyłaczam silnik, odkrecam wlew, wyciagam bagnet, przecieram, wkładam - nie wkrecam. Oczywiście stan sprawdzam gdy moto jest w idealnym poziomie. Stan oleju po takim pomiarze wacha się od 1 kreski pod full do tzw. emptyGdy doleje oleju wskazania pokazują Max niekiedy nawet trochę powyżej - Wskazania jednak się zmieniają po przejechaniu ok 100-300 km - znowu mam poniżej full czasami kreske nad empty. Po ok minucie rzeczywiście poziom oleju trochę opada - mam rozumieć że mam zaciety zawór i nieprawidłowe odczyty oleju ? W sumie teraz niewiem czy dolewać oleju (może to jakoś negatywnie wpłynąć na silnik gdy jest go za dużo ?) Czy istnieje możliwość że jednak moto łyka tak dużo oleju ? (w sumie wszystko jest wymienione na nowe a przed wymianą nie brał nic) Niewiem co aktualnie zrobić .. co sugerujecie ? Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 W sumie teraz niewiem czy dolewać oleju (może to jakoś negatywnie wpłynąć na silnik gdy jest go za dużo ?) Czy istnieje możliwość że jednak moto łyka tak dużo oleju ? (w sumie wszystko jest wymienione na nowe a przed wymianą nie brał nic) Niewiem co aktualnie zrobić .. co sugerujecie ? Pozdr, Nie dolewaj oleju bo całkowita pojemność układu wynosi 3,2L. Jak będziesz dolewał co chwilę to gdzieś go wywali ciśnienie i będzie kłopot. Jeżeli pojawia sie stan pod kreskę max to jest ok. Co robić - jeździć i po 6 tyś wymienić na 10W40. Masz tylko jeden tłok więc silnik nie jest w stanie przepalać aż tyle oleju. Tym bardziej po remoncie. Przy takim zużyciu oleju to by kopcił jak lokomotywa spalinowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Brachol ma ten sam problem w Xt600. Motor ma chyba 16 tys przebiegu a spala mu olej jak stary polonez.. teraz ma castrol Gps 10w40 polsyntetyk.. Kiedys czytalem ze jak jest 20w40 to xtki nie spalaja oleju w takich ilosciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Stan sprawdzam po dobrym rozgrzaniu (ok 10 km jazdy na zmiennych obrotach) - Nie jestem ekspertem ale wg. mnie stan oleju powinno się sprawdzać na zimnym silniku ponieważ olej wtedy olej ma najwyższy i prawidlowy poziom. ( no chyba ze w suchej misce olejowej jest inaczej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Nie dolewaj oleju bo całkowita pojemność układu wynosi 3,2L. Jak będziesz dolewał co chwilę to gdzieś go wywali ciśnienie i będzie kłopot. Jeżeli pojawia sie stan pod kreskę max to jest ok. Co robić - jeździć i po 6 tyś wymienić na 10W40. Masz tylko jeden tłok więc silnik nie jest w stanie przepalać aż tyle oleju. Tym bardziej po remoncie. Przy takim zużyciu oleju to by kopcił jak lokomotywa spalinowa. Stan pod kreskę Max pojawia się od czasu do czasu - ostatni pomiar w połowie bagnetu. Co robić w przypadku gdy kolejne pomiary (w tych samych warunkach) bedą wykazywac coraz niższy poziom oleju ? Czy jedynym sposobem jest spuszczenie całego oleju ? Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Zmieniłem olej na Shell VSX 15W50 pół syntetyk - po przejechaniu ok 200 km niewidać zużycia oleju :) Silnik chodzi płynniej, biegi wchodzą jak marzenie Podsumowując odradzam Castrola 20W40 ;) ! Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 slyszalem juz ze castrol robi kiepskie oliwy ,wyglad ze to prawda Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HawK Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 slyszalem juz ze castrol robi kiepskie oliwy ,wyglad ze to prawdaPodobną sytuacje miałem w samochodzie- tylko tam skonczyło sie to wymianą pierscieni i uszczelniaczy po 90 tys km (na szczescie na gwarancji)Teraz od 80 tys zalewany jest Mobil1 0W/40 - 0 ubytków pomiedzy wymianami ! Pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.